ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מדיניות הקנאביס בארה"ב

האם אמריקה בדרך לשינוי מדיניות הקנאביס?

שתפו את החברים

מדיניות הקנאביס בארה”ב – לבחירות לנשיאות בארה״ב שיתקיימו מחר יהיו השלכות פוליטיות משמעותיות על ישראל. יחד עם הבחירות לנשיאות יתקיימו גם משאלי עם על מדיניות קנאביס בתשע מדינות בנושא שהתוצאות שלהם ישפיעו עלינו. חמש מדינות (קליפורניה, נבדה, אריזונה, מסאצ׳וסטס ומיין)…

מדיניות הקנאביס בארה”ב – לבחירות לנשיאות בארה״ב שיתקיימו מחר יהיו השלכות פוליטיות משמעותיות על ישראל. יחד עם הבחירות לנשיאות יתקיימו גם משאלי עם על מדיניות קנאביס בתשע מדינות בנושא שהתוצאות שלהם ישפיעו עלינו. חמש מדינות (קליפורניה, נבדה, אריזונה, מסאצ׳וסטס ומיין) יחליטו האם מדיניות הקנאביס תעבור ללגליזציה מלאה וארבע מדינות (פלורידה, מונטנה, צפון דקוטה וארקנסו) יחליטו האם לאפשר שימוש בקנאביס רפואי.

בקליפורניה, הצעת 64 תאפשר לכל בוגר מעל גיל 21 לצרוך עד 30 גרם (זה לא כוללל חומרים מרוכזים כמו חשיש, שההגבלה עליהם תהיה עד 8 גרם), המיסוי יעמוד על 15 אחוז. תושבי קליפורניה יוכלו לגדל עד שישה צמחים לבית, לא לאדם. כך שאם בבית גרים ארבעה מבוגרים, הם עדיין יוכלו לגדל עד שישה צמחים.

צריכת קנאביס במקומות ציבוריים בקליפורניה לא תהיה חוקית, אך יהיו מועדני קנאביס (תחשבו על ברים עם קנאביס) כך שאנשים יוכלו להנות משכטה מחוץ לביתם.

יוזמת 64 שמה לעצמה למטרה גם לשקם את המערכת המשפטית. כל מי שהורשע בעבירה שכבר אינה בלתי חוקית, במידה והיוזמה תעבור מחר, יקבל משפט חוזר או ישוחרר, מעצרים או הרשעות יבוטלו, מאפשרים לקורבנות רבים להתחיל מחדש.

באריזונה, הצעה 205 תאפשר לכל בוגר מעל גיל 21 לצרוך עד 30 גרם (זה לא כוללל חומרים מרוכזים כמו חשיש, על זה החוק יאפשר עד 5 גרם), תושבי אריזונה יוכלו לגדל עד 12 צמחים לבית, צריכת קנאביס במקומות ציבוריים אסורה וגם באריזונה כמו בקליפורניה, לקוחות ישלמו 15 אחוז מיסים ברכישה.

גם במיין, כל בוגר מעל גיל 21 יוכל לצרוך קנאביס, רק שבמיין הלכו רחוק ומאפשרים צריכה ואחזקה של עד 70 גרם (!), תושבי מיין יוכלו לגדל עד 12 צמחים כל עוד רק שישה בשלב של פריחה. צריכה במקומות ציבוריים כמו באריזונה, קליפורניה, קולורדו ואורגון, לא חוקית אך גם שם יהיו מועדוני קנאביס.

לקוחות ישלמו 10 אחוז מיסים על רכישה, מדובר בשיעור מיסים הנמוך ביותר מבין המדינות שזה חוקי בהן.

במסאצ׳וסטס, יוכל כל בוגר מעל גיל 21 להחזיק בביתו עד 280 גרם (!!!) ולגדל עד 12 צמחים לבית. בוגרים יוכלו להחזיק ולרכוש עד 30 גרם במקום ציבורי אך הצריכה במקום ציבורי לא תהיה חוקית.

כל חנויות הקנאביס יטילו מס של 3.75 אחוזים, זאת בתוספת ל- 6.25 אחוזים על מיסי מדינה, עיירות וערים במדינה יוכלו להוסיף עוד 2 אחוזים מיסים מקומיים, כך שתושבי מסאצ׳וסטס ישלמו לפחות 10 אחוזים אבל לא יותר מ-12 אחוזים על מיסים.

בנבדה בוגר מעל גיל 21 יוכל להחזיק ולרכוש עד 30 גרם או שמינית מזה בחומר מרוכז כמו חשיש.

תושבי נבדה יוכלו לגדל עד שישה צמחים. צריכה במקומות ציבוריים לא תהיה חוקית כמו בשאר המדינות. היוזמה לא תאפשר מועדוני קנאביס. המיסים יהיו 15 אחוזים.

במידה וכל המשאלים  יעברו, המספר הכולל בארה״ב עם מדיניות קנאביס רפואית ו/או לשימוש פנאי יעלה ל-28 מדינות. נכון להיום כ- 5 אחוז מאוכלוסיית ארה״ב חיים במדינות בהן וויד חוקי לשימוש פנאי, וב-9 לחודש יכול להיות שכמעט רבע מאזרחי ארה״ב יקומו ליום בו יוכלו לצרוך קנאביס להנאתם.

אנחנו מקווים שאמריקה תתעורר ב-9 בנובמבר עם שינוי במדיניות הקאנביס והשינוי הזה יגיע גם עלינו.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות