ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה של פטריות

פסיכדליה זה הירוק החדש – לקראת לגליזציה של פטריות?

שתפו את החברים

לאחר שמדינות כמו אורגון, קולורדו וקליפורניה הוכיחו שסוגיות כמו לגליזציית קנאביס יכולות לנצח בקלפי ולהפוך להצלחה עולמית, פעילים רבים כבר עובדים על הקמת חזית למאבק עבור סם נוסף, לגליזציה של פטריות: פטריות פסילוסיבין, או בשמן השני, פטריות הזיה. בקולורדו, המאבק…

לאחר שמדינות כמו אורגון, קולורדו וקליפורניה הוכיחו שסוגיות כמו לגליזציית קנאביס יכולות לנצח בקלפי ולהפוך להצלחה עולמית, פעילים רבים כבר עובדים על הקמת חזית למאבק עבור סם נוסף, לגליזציה של פטריות: פטריות פסילוסיבין, או בשמן השני, פטריות הזיה.

בקולורדו, המאבק החל מתנועה של אקטיביסטים בשם ‘דנוור עבור פסילוסיבין’ (Denver for Psilocybin) ובראשה קווין מת’יוס שארגן את יוזמת ההצבעה החדשה.

היוזמה שואפת לקדם מדיניות אי הפללה עבור פטריות פסילוסיבין בבחירות של הסתיו הקרוב. אם היא תצליח, דנוור (Denver), בירת קולורדו, תאפשר לתושביה לשאת עד 2 אונקיות (כ-60 גרם) של פטריות מיובשות ולגדל עד 2 ק”ג לשימוש עצמי.

מת’יוס הגיש החודש את הצעת החוק למועצת העיר דנוור וצפוי להתחיל לאסוף את חתימות הנציגים על מנת להעלות אותו להצבעה כבר בנובמבר הקרוב.

על פי התקנות החדשות, פטריות פסילוסיבין יימצאו בין העדיפויות הנמוכות באכיפת חוקי הסמים ולא יובילו לפתיחת תיק פלילי או למאסר. העונש על שימוש בפטריות הזיה יהיה קנס של 99$, שיגדל ב-100$ עבור כל עבירה נוספת.

“תהליך בניית היוזמה היה איטי וזהיר”, אומר מת’יוס, וניכר שהתנועה ‘דנוור עבור פסילוסיבין’ ניסתה להתחשב באופן בו תושבי העיר היו רוצים ליישם את היוזמה.

חברי התנועה ערכו סקר בקרב תושבי העיר דנוור על מנת לבדוק האם הם מעדיפים מדיניות אי הפללה או מדיניות יותר מבוקרת מבחינה רפואית. תוצאות הסקר הכריעו לטובת מדיניות הדה קרימינליזציה ברוב מכריע של 80% מהנשאלים.

פטריית הקסם – למה בכלל לאשר פטריות פסילוסיבין?

מדוע כדאי לאשר פטריות הזיה? האם זהו הצעד ההגיוני הבא אחרי לגליזציית הקנאביס? התשובה של פעילי התנועה מגיעה מתחום המדע.

מתחילת שנות ה-2000, גוף המחקר של פטריות הזיה הולך וגדל. נמצא כי הפסילוסיבין, הרכיב הפסיכואקטיבי שמצוי בפטריות, יעיל לטיפול במצבים נפשיים רבים, מדיכאון קליני ועד התמכרות לסיגריות.

משתתפים בניסויים קפדניים דיווחו שחל שיפור במצבם ושלאחר טיפול בפטריות הם חשו שלוות נפש, חמלה, פתיחות ורוגע, תחת השגחה צמודה של מטפל מקצועי. מממצאי המחקר עולה כי טרם נמצא סיכון בריאותי הנובע מצריכת פסילוסיבין.

תומכים רבים רואים בלגליזציה של חומרים פסיכדליים כצעד ההגיוני הבא אחרי לגליזציה של קנאביס, היות ושני החומרים הללו נאסרו לשימוש כתוצאה מסטיגמה ודעות קדומות ולא על סמך הפוטנציאל הטיפולי שלהם.

מתמקד בחינוך. מת’יוס

אך בכל זאת, זה לא פשוט לקפוץ מלגליזציה של חומר אסור אחד ללגליזציה של חומר אסור אחר. “זה הולך להיות מאתגר”, אומר מת’יוס, “יש לא מעט שמתנגדים לכך בתוקף ואנו ערוכים לכך”.

מת’יוס מאמין שהחלק החשוב ביותר ביוזמה הוא הקמפיין החינוכי המלווה אותו, אשר נתמך על ידי המחקר הקליני. כיוון שפסילוסיבין עדיין נחשב לחומר מסתורי בעיני רבים, העובדה שבכלל העלו אותו להצבעה פוליטית מהווה הישג משמעותי.

“בעיני זו הצלחה כי התנועה מאפשרת לנו להתחיל את השיח הציבורי סביב הנושא”, אומר מת’יוס,  “ברגע שאנשים רואים את המחקר בפועל ואת האוניברסיטאות הפועלות במחקר זה פותח חלון אפשרויות לשיח בנושא”.

עד כה, תנועת ‘דנוור עבור פסילוסיבין‘ לא נתקלה בשום התנגדות ישירה מצד חברי מועצת העיר. ראש עיריית דנוור, מייקל הנקוק, אמר כי הוא לא שמע על היוזמה לפני, ובינתיים נמנע מלהגיב עד ההצבעה הרשמית.

במישור הפדרלי, עם משרד המשפטים הנוקשה שהשגיח על מקרוב קהילת צרכני הקנאביס, מתיוס סבור שלא לא תהיה אהדה גדולה לרעיון הדה קרימינליזציה של פסילוסיבין, אך הוסיף כי “אם יש מקום בקולורדו בו זה יכול לקרות, זה יכול להיות רק כאן בדנוור”.

פסיכדליה באורגון? – אורגון מכוונת ישירות ללגליזציה של פטריות

קולורדו היא זו שסללה את הדרך לדה קרימינליזציה של קנאביס בשנת 1975. היחידה שעקפה אותה במספר שנים הייתה מדינת אורגון (Oregon), אשר חוקקה את מדיניות האי הפללה בשנת 1973 ובכך הפכה למדינה הראשונה בארה”ב שאישרה אי הפללה של קנאביס. נראה כי בעניין חקיקת הפסילוסיבין, אורגון צפויה להיות החלוצה בשנית.

בעוד שיוזמת הפסילוסיבין של אורגון צפויה להיות מוכנה רק במחזור הבחירות הבא שייערך בשנת 2020 (שנתיים לאחר הבחירות בדנוור), כאן ההצעה שואפת להשיג יותר מרק מדיניות אי הפללה.

לראשונה בתולדות ארה”ב, צריכת סם פסיכדלי עשויה להפוך לחוקית ותוקם תשתית שלמה של מרפאות ומטפלים שיפקחו עליה. כל אדם מעל גיל 21 יהיה רשאי לצרוך פטריות פסילוסיבין בליווי מדריך מוסמך. מטרת היוזמה היא גם לאשר את הייצור של פסילוסיבין עבור אותן מרפאות.

כאן היוזמה מובלת על ידי זוג המטפלים טום ושרי אקרט מטעם ‘אגודת אורגון לפסילוסיבין’ (Oregon Psilocybin Society). “אנו מקווים לתת לעבודה שמאחורי הקלעים מקום בחברה שלנו”, אומרת שרי. “היוזמה הזו תאפשר לאנשים שעוסקים בתחום שכיום מסכן את הקריירה שלהם ואת ביטחונם האישי לצאת אל האור ולהפוך למתרגלים מורשים”.

היוזמה גם צפויה להוביל להפחתת העונש בגין החזקת פסילוסיבין. כמו בדנוור, החזקת פטריות תוביל לעונש מינימלי ותסתיים לרוב בקנס. גם בקליפורניה המאמצים לקידום אי ההפללה נמצאים בעיצומם ומיועדים לעלות להצבעה בנובמבר הקרוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות