ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
הבהלה לקנאביס - הספקים בקנדה ערים בלילה כדי לקנות מלאי

הבהלה לקנאביס – הספקים בקנדה ערים בלילה כדי לקנות מלאי

שתפו את החברים

תעשיית הקנאביס החוקית של קנדה בקושי הספיקה להרים את הראש וכבר מתמודדת עם ביקוש הולך ומתגבר של הלקוחות שמעמיד את הספקים במצוקת היצע קשה. בגלל המצב המתוח, נציגים של חברות קנאביס מתחרים זה בזה בלילות על הזכות להיות הראשונים שקונים…

תעשיית הקנאביס החוקית של קנדה בקושי הספיקה להרים את הראש וכבר מתמודדת עם ביקוש הולך ומתגבר של הלקוחות שמעמיד את הספקים במצוקת היצע קשה. בגלל המצב המתוח, נציגים של חברות קנאביס מתחרים זה בזה בלילות על הזכות להיות הראשונים שקונים מלאי חדש המגיע ממגדלים, ואלפי קילוגרמים של תוצרת שנמכרים בקצב של כרטיסים לפסטיבל הפכו לעוד לילה שגרתי.

הלגליזציה בקנדה קיימת כבר כמעט חודשיים על הנייר ולמעלה מחודש גם בפועל, ולצד העובדה שמרבית התושבים והגופים הממשלתיים מדווחים על תחושה של “עסקים כרגיל” ואפס בעיות, ישנה בעיה אחת לא מבוטלת שמטילה צל על השוק כולו: ביקוש שגובר על ההיצע, הדיוק ההפך ממה שקרה באורגון.

לגליזציה בקנדה - התאריך הרשמי 17 לאוקטובר
יש לגליזציה – אבל אין מספיק קנאביס

בשבועיים הראשונים ללגליזציה בקנדה, רק חלק קטן מהחנויות הפרטיות והקטנות ביותר הגיעו למצב של חוסר יכולת אספקה, תורים ארוכים וסגירת דלתות באמצע היום או לפניו עקב גמר המלאי.

כעת, המחסור החמור בקנאביס חוקי, שנובע יותר מביקוש גבוה מאשר מחוסר אמיתי מצד המגדלים והספקים או מהגבלות רגולציה, הפך לבעיה של ממש, ופיתח צד כמעט היתולי של “מלחמות קנאביס” סודיות בין הספקים, שחלק ממנו נחשף השבוע בתקשורת.

2 טון קנאביס? נגמר ב-2 דקות

התהליך של רכישת קנאביס ממגדלים על ידי ספקים ובעלי חנויות שהנם בעלי היתר מכירת קנאביס לציבור, מתבצע מן הסתם בכמויות גדולות במיוחד, כפי שנעשה בכל רשת גדולה העוסקת בשיווק ומסחר קמעונאי.

תהליך זה עובר דרך המדינה, שאחראית לפקח, לבדוק ולאשר את המלאי שיוצא מחוות הגידול, ולאפשר את מכירתו לנציגי הרכש של הספקים השונים. התהליך מתבצע באופן ממוחשב וללא העברה של תוצר פיזי לבעלות זמנית של המדינה, כמו במחסן שילוח, ולכן בימים כתיקונם ברגע שמלאי חדש עובר אישור על ידי המדינה, הוא מוצע לכל הספקים וממתין למכירתו והעברתו.

בשבועיים האחרונים, המחסור בקנאביס שהגיע כבר לכל החנויות ואפילו לרשתות הגדולות ביותר בקנדה כמו למשל ‘National Access Cannabis Corp’ שהיא הגדולה ביותר (הפרטית) באומה ומפעילה 17 חנויות גדולות, יצר מצב בו לא נשאר אפילו מעט מלאי זמין לרכישה, והספקים נאלצו לפתח דרכים יצירתיות להגיע ראשונים לפרס.

אחד הדברים שקרה כמעט בכל רשתות הקנאביס הגדולות הוא יצירת תקן ל”צייד סחורה” (או 5 במקרה של NACC), שעובד באופן ישיר מול משרדי הממשלה וזמין 24/7 לרכישה פרטית של מלאי מחוות גידול מרוחקות.

קנדה, קנאביס, חנינה
כולם רוצים קנאביס חוקי – קצב הרכישה רק מתגבר

הריבוי הטבעי של ציידי הסחורה, הביאו לכך שהסחורה מצידה, אפילו בחוות המרוחקות ביותר, הפכה לחיה נדירה וניצודה עד כדי כך שטונות שלמות של קנאביס נמכרות בדקות בודדות.

על פי דיווח של בכיר בחברת NACC שאחראי על פעילות הרכש שלה, עסקאות בשווי אלפי ועשרות אלפי דולרים נחתמות במסגרת זמן של 5-7 דקות מרגע שהמלאי הופך לזמין לרכישה, אפילו כשמדובר בשעות לילה מאוחרות.

בהתאם לכך, מרבית חנויות הקנאביס בקנדה, גם אלו שמופעלות על ידי ספקים ממשלתיים שמקבלים עדיפות על פי הפרטיים, מגבילות מעתה את שעות וימי פעילותן (כרגע 4 ימים בשבוע) בכדי להתאים את עצמן למסגרת המכירות האפשרית.

על פי ההערכות של הממשל הקנדי, מחסור הקנאביס צפוי להתגבר עד סוף 2018 ולקבל תפנית חיובית רק בתחילת השנה הבאה, אם בכלל יקרה הדבר בלי שינוי כולל במבנה השוק.

נכון לעכשיו, יש סיכוי טוב מאד שתהיה פנייה למדינת יצואנית, ורק חבל שישראל עדיין לא נחשבת בתור אופציה ריאלית שתענה על המחסור הקנדי, וייתכן שהרווח יהיה כולו של ג’מייקה, שכבר התחילה במגעים לבירור הנושא.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות