ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גידול פנים

ההחלטה הראשונה: גידול פנים או חוץ?

שתפו את החברים

גידול פנים או חוץ – החלטה הראשונה שצריך לקבל מי שרוצה לגדל לעצמו את הגראס היא האם נגדל בחוץ ונשתמש באור השמש כמקור האנרגיה לצמחים שלנו או נגדל בפנים תחת נורות גידול. דבר ראשון, ננפץ מיתוס שקשור לגידול פנים, לא…

גידול פנים או חוץ – החלטה הראשונה שצריך לקבל מי שרוצה לגדל לעצמו את הגראס היא האם נגדל בחוץ ונשתמש באור השמש כמקור האנרגיה לצמחים שלנו או נגדל בפנים תחת נורות גידול. דבר ראשון, ננפץ מיתוס שקשור לגידול פנים, לא כל גידול פנים הוא “הידרו”, כשמשטרת ישראל מדווחת על גילוי “מעבדת הידרו” היא לא מצאה לא מעבדה ולא הידרו. בהגדרה, מעבדה היא מקום המספק תנאים מבוקרים המאפשרים מחקר וניסויים מדעיים. אז מאחר ומדובר במגדלי צמח ולא במדענים מה שהמשטרה תופסת זה “משתלה” או “מטע” אבל זה בטח לא מעבדה. ולגבי ההידרו, הידרו זה קיצור להידרופוניקה, שיטת גידול בה מגדלים צמחים על מים וצמחים זה לא רק קנאביס. אני באופן אישי גידלתי בהידרו פלפלים, עגבניות וחסה בהידרו. ומשטרת ישראל? עד כה, אחרי שנים של דיווחי משטרה על תפיסת “מעבדות הידרו” לא ראיתי תמונה של סט-אפ הידרופוני אחד. המונח הנכון להשתמש בו הוא “גידול פנים” או “אינדור” (Indoor) בניגוד לגידול חוץ או “אאוטדור” (Outdoor). גידול חוץ יתבצע או על שטח פרטי שלך- מרפסת, חצר, משק או שזה יהיה גידול “גרילה” (Guerilla) במקום ציבורי או בשטח פרטי של מישהו אחר שלא מודע לזה שמגדלים לו קנאביס בחצר האחורית.

גם אם זה בשטח פרטי שלנו או גידול גרילה צריך לקחת בחשבון שהצמח דורש טיפול. לזרוק זרע ולחזור אחרי שלושה חודשים- חצי שנה ולצפות לקטוף פרחי ענק מלאים בשרף, לצערי וצער כל צרכני הקנאביס בעולם, זה לא עובד ככה. צריך לטפל בצמחים שלנו לפחות פעם בשבוע. אז כדי שתוכלו להחליט אם אתם רוצים לגדל בחוץ או בפנים ריכזנו פה את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם

גידול חוץ

היתרון המשמעותי ביותר של גידול חוץ הוא שמקור האנרגיה של הצמח הוא השמש ואת קרני השמש מקבלים חינם. גידול תחת השמש נותן לרוב צמחי ענק עם פרחים גדולים עם זאת, מבחינת איכות, לצמחים שגדלו בחוץ יהיה פחות THC. החסרונות של גידול חוץ הם שקשה להסתיר גידול חוץ ועוד יותר קשה להסתיר את צמחי הענק שנקבל כשנגדל תחת השמש וזה לא לחודש חודשיים, גידול חוץ צריך להסתיר לפחות חמישה חודשים. ולצערנו, ממש צריך להסתיר את הגידול כי יש שכנים שאוהבים להלשין, שוטרים משועממים ובעיקר גנבים. אני לא יכול לספור את מספר הפעמים שאחרי חצי שנה של גידול חוץ המגדל החרוץ יצא לקטוף את פירות העבודה הקשה שלו ולגלות שמישהו גילה את הגידול וחיכה לרגע הנכון לעקוץ אותו בזמן בלי להשאיר אפילו פרח למי שעמל כל כך קשה. ישראל זאת ארץ קטנה מלאה בסטלנים שאוהבים לטייל קשה להרים פה גידול גרילה מוצלח.

גידול חוץ לוקח זמן, אם מדובר בקנאביס סאטיבה או אינדיקה אנחנו תלויים בקיצור שעות האור כדי שהצמח יעבור להפרחה, זה דורש תכנון מוקדם של מתי מנביטים ומתי מעבירים החוצה כדי שהצמח יגדל מספיק לפני שהימים מתקצרים. אנחנו גם לא רוצים לשתול מוקדם מדי כדי שלא נהיה צריכים לחכות יותר מדי כדי לקצור משהו. יש טכניקות לאלץ את הצמח להפריח מוקדם גם בגידול חוץ אבל זה דורש הרבה מאמץ והסיכון לטראומה לצמח גדול שמגדלים מעדיפים לא להתעסק בזה מה שאומר שבישראל אפשר לעשות רק מחזור אחד של גידול חוץ בשנה. אם מגדלים זנים אוטומטיים אפשר להריץ כמה מחזורים בשנה אבל היבול של אוטומטי קטן והאיכות שלהם הרבה פחות טובה.

חיסרון נוסף של גידול חוץ הוא שבנוסף למזיקים הרגילים שאנחנו עלולים להיתקל בהם בגידול פנים כמו עש הטבק או טריפסים (לא עלינו) בגידול חוץ אנחנו נתקלים בגן חיות שלם של מזיקים מחרגולים, שבלולים ונמלים ועד צבים, דורבנים וכבשים שבדרך כלל מגיעות עם רואה צאן שישמח להעביר את הזמן במרעה מסטול מהצמח שגידלת לו.

גידול פנים

בעיני היתרון הכי חשוב של גידול פנים הוא שעונות השנה נקבעות על ידי הטיימר (שעון שבת) של הנורות שלנו מה שמאפשר לגדל מתי שרוצים בלי קשר לאורך שעות האור והחושך.  לא רק שאפשר לגדל מתי שרוצים, גידול פנים הוא הרבה יותר מהיר. בשלושה וחצי חודשים אפשר לסיים מחזור גידול מזרע עד קטיף מה שאומר שבישראל אפשר בקלות לעשות שלושה מחזורי גידול פנים בשנה, אפילו יותר אם נכנסים למחזוריות של חלל לגידול וחלל להפרחה ואז בעצם לאורך כל השנה יש לנו הספקה של קנאביס איכותי ומבחר של זנים שונים ומעניינים.

גידול פנים מצריך הרבה פחות מקום מגידול חוץ. שטח רצפה של תשעים סנטימטר מרובע יהיה יותר ממספיק לכל מי שמגדל לשימושו הפרטי. אפשר גם לגדל בהרבה פחות מזה. מעצם זה ששטח הגידול קטן יותר ובתוך הבית אז הגידול הרבה יותר דיסקרטי.  גידול פנים מאפשר שליטה מלאה בכל האספקטים של הגידול- תאורה, דישון, אוורור מה שנותן פרחי קנאביס באיכות הגבוהה ביותר. בגידול פנים יש הרבה פחות הפתעות, גם מבחינת מזיקים וגם מבחינת מזג אוויר. בישראל רוב הבתים מבודדים והטמפ’ בבית די יציבה אז גם אם בחוץ יש גל חום שהיה מחסל כל צמח קנאביס שגדל בחוץ, בבית הצמחים יעברו את זה בקלות.

החיסרון של גידול פנים הוא שמקור האנרגיה של הצמח הוא נורת גידול ונורת גידול צורכת חשמל אז חוץ מעובדי חברת חשמל שמקבלים אותו חינם, כל השאר צריכים לשלם עליו. אם זאת, בניגוד למה שחושבים, צריכת החשמל של גידול קנאביס לצריכה עצמית היא לא גבוה סביר להניח שהמקרר שלכם צורך הרבה יותר חשמל מנורת גידול. עוד חיסרון של גידול פנים הוא עלות הקמת הסט-אפ, יש השקעה ראשונית של כמה מאות עד אלפי שקלים אבל רוב ההשקעה הזאת היא חד פעמית ומחזירה את עצמה מהר מאוד.

מה זה “הסט אפ” הזה שכולם מדברים עליו?

חשוב לציין שההפרדה של גידול חוץ או פנים היא לא מוחלטת. יש טכניקות שמשלבות בין גידול חוץ לפנים כמו הנבטה וגידול בפנים ואז להוציא את הצמחים החוצה כדי שיפרחו בשמש. צריך לעשות את זה בהדרגה כדי שהצמחים לא יקבלו שוק מהשמש הישראלית החזקה אחרי שהם התרגלו לגידול פנים. טכניקה נוספת היא “גידול חלון” שבה מגדלי פנים מנצלים את אור השמש שנכנס אליהם הביתה ומוציאים את הצמחים מארון הגידול לכמה שעות כדי שיספגו קצת שמש. יש מגדלי חוץ שמאירים את הצמחים בפרוז’קטורים כדי להאריך את שעות האור וכשהם מפסיקים עם התאורה המלאכותית הם מאלצים את הצמח לעבור ממצב גדילה למצב פריחה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות