ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ההיסטוריה המטרידה – מדוע קנאביס לא חוקי

שתפו את החברים

כולם מדברים על לגליזציה או אי הפללה, תעשיית הקנאביס הולכת וגדלה מבחינה כלכלית, טכנולוגית ורפואית. הרווחים ממיסי תעשיית הקנאביס בקולורדו מרקיעים שחקים, באורגוואי ניתן לרכוש בדולר 1 בלבד, גרם של גראס וזה כחלק מהמלחמה של הממשלה בקרטלי הסמים ובאורגון תוכלו…

כולם מדברים על לגליזציה או אי הפללה, תעשיית הקנאביס הולכת וגדלה מבחינה כלכלית, טכנולוגית ורפואית. הרווחים ממיסי תעשיית הקנאביס בקולורדו מרקיעים שחקים, באורגוואי ניתן לרכוש בדולר 1 בלבד, גרם של גראס וזה כחלק מהמלחמה של הממשלה בקרטלי הסמים ובאורגון תוכלו למצוא יותר חנויות קנאביס ממקדונלדס וסטארבקס.

אבל בואו נחזור רגע אחורה ונבין את הדרך שעשה הצמח במאות השנים האחרונות.

ובכן נתחיל משנת 1600 לערך ל1800, המפ (צמח הקנאביס שמכיל מעט מאוד THC) גדל בארה״ב על מנת ליצר חומרים כמו חבל, נייר ובגדים. למעשה ב1619 בית המחוקקים בוירג׳ניה דרש מהחקלאים לגדל המפ בדיוק למטרות אלו. במהלך 1800 מוצרי קנאביס הפכו למוצר רפואי פופלרי ונמכרו כחליטות בבתי מרקחת רבים.

Eco+Friendly+Hemp

ב1906 עם חוק התרופות והמזון הפדרלי נדרשו לתייג תרופות שמכילות קנאביס כולל  קוקאין והרואין ונמכרו ללא מרשם. בסביבות 1910, המהפכה המקסיקנית החלה לתפוס תאוצה ומקסיקנים רבים היגרו לארה”ב כדי לברוח מהסכסוך.

האוכלוסייה המקסיקנית השתמשה בקנאביס למטרות אחרות וקראה לצמח מריחואנה. הם השתמשו במריחואנה למטרות רפואיות אך גם עישנו אותו בזמנם הפנוי. זה כבר היה משהו חדש עבור אמריקאים. גם המונח ׳מריחואנה׳ היה זר לאמריקאים שכינו את הצמח קנאביס. במדינות הדרומיות החלו לדאוג לאור ההגירה הגדולה של האוכלוסיה המקסיקנית.

כותרות בעיתונים צעקו: ״האיום המקסיקני״ או ״איום המריחואנה״, טוענים שנטרפה דעתם של הגברים המקסיקנים מעישון מריחואנה. אל פסו בטקסס היתה העיר הראשונה לאסור קנאביס ב1915 ופקידי העירייה החלו לגרש מקסיקנים שעישנו מריחואנה.

670539864e65359b2f613197e806fc23_xl

 

ב1927 נכתב בניו יורק טיימס:

״אלמנה וארבעת ילדיה יצאו מדעתם לאחר שאכלו מצמח המריחואנה, לפי הרופאים, אין תקווה להציל את חיי הילדים ואימם תשאר מטורפת עד יומה האחרון.״

ב1936 יצא סרט התעמולה Reefer Madness ועד 1937, 46 מדינות מתוך 48 העבירו חוק לאיסור שימוש בקנאביס.

בשנות ה70 של המאה הקודמת הכריז הנשיא ניקסון על המלחמה בסמים. קנאביס נכנס לרשימת הסמים המסוכנת כלומר אין בו שימוש רפואי וקיים בו פוטנציאל גבוה להתמכרות. על אף הוכחות מדעיות רבות שמציגות בדיוק את ההיפך, הסיווג הנ״ל עדיין בתוקף.

הרשות למלחמה בסמים הוקמה תחת ממשל ניקסון ב1972.

פילוסופית אכיפת הסמים של הממשלה הפדרלית נכתבה בהשראת חוקי הסמים רוקפלר, שנוצרה על ידי מושל ניו יורק נלסון רוקפלר בשנת 1973.

חוקי הסמים רוקפלר יצרו עונשי מאסר קפדניים על אחזקת סמים. ובשנות ה80 הנשיא רייגן העביר את החוקים הללו לרמה הפדרלית והחל באכיפת סמים יותר להוטה.

ההסלמה במלחמה בסמים גרמה לעומס רב בבתי הכלא בארה״ב, מה שהיה 150 אסירים על כל 100,000, הפך ל700 על כל 100,000.
כיום כשהלגליזציה מתחילה להתפשט ברחבי העולם, היחס לקנאביס מתקרב למה שהיה ב1800, במיוחד בפן הרפואי, אבל נראה שהדרך שלנו עדיין ארוכה…

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. לורי |

    כתבות מעולות יישר כוח עוסקים ב”מלאכת ה’קודש”

שינוי גודל גופנים
ניגודיות