ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס - לקנות תרופה בהוואי

הוואי נפתחת: מטופלים ישראלים יוכלו לקנות תרופה באופן חוקי

שתפו את החברים

הרשויות בהוואי הודיעו על הרחבת תוכנית הקנאביס הרפואי במדינה והנגשתה גם לתיירים שהנם בעלי רישיון לקנאביס רפואי בארץ מוצאם, באמצעות רישיון זמני שיונפק להם בעת הגעתם. בזכות התקנות החדשות יוכלו מטופלי קנאביס ישראלים לרכוש את התרופה שלהם באופן חוקי בהוואי…

הרשויות בהוואי הודיעו על הרחבת תוכנית הקנאביס הרפואי במדינה והנגשתה גם לתיירים שהנם בעלי רישיון לקנאביס רפואי בארץ מוצאם, באמצעות רישיון זמני שיונפק להם בעת הגעתם. בזכות התקנות החדשות יוכלו מטופלי קנאביס ישראלים לרכוש את התרופה שלהם באופן חוקי בהוואי כבר בשנה הבאה.

תיירות רפואית המיועדת לשרת קהל של מטופלים ממגזר ספציפי ולהנגיש עבורם את הטיפולים שהם זקוקים להם, היא לא דבר חדש, וישנן מדינות רבות בעולם בהן קיימים מאות מסלולים ציבוריים ופרטיים המציעים שירות זה.

בעולם זה נשאר תחום הקנאביס הרפואי מאחור, בעיקר בשל בעיות הרגולציה והסטטוס הלא חוקי של הקנאביס במרבית מדינות העולם, וכיום מלבד מדינות הלגליזציה בארה”ב לא קיימים כמעט מקומות אליהם יכולים מטופלי קנאביס רפואי לטוס מבלי לחשוש לאספקת התרופה שלהם.

גן עדן הוואי - עכשיו גם עם קנאביס רפואי חוקי
גן עדן – עכשיו גם עם קנאביס רפואי חוקי

כעת, מצטרפת לרשימה מדינת הוואי הנחשקת, בה הרשויות הודיעו בסוף השבוע על הרחבת תוכנית הקנאביס הרפואי באופן שיכלול אפשרות הנפקת “רישיון קנאביס זמני” לתיירים שהנם בעלי רישיון לקנאביס רפואי בארץ מוצאם ועומדים בכמה קריטריונים רפואיים.

במקום הרפורמה – טסים לטיפול בהוואי

השירות החדש למטופלי קנאביס ממדינות אחרות מתחיל ברישום אונליין באתר של רשויות הבריאות המקומיות, בו נדרשים המטופלים לציין את פרטיהם האישיים, לצרף מספר מסמכים רפואיים ולשלם אגרת הנפקה חד פעמית בסך 50 דולר, כדי לקבל רישיון שתקף ל-60 יום.

מטופלי קנאביס ישראלים שירצו להגיש בקשה לקבלת הרישיון הזמני לא צפוים להיתקל בבעיות, מכיוון שרשימת ההתוויות (נוהל 106) של משרד הבריאות הישראלי תואמת ברובה לקריטריונים של תוכנית הקנאביס הרפואי בהוואי – כולל חולי כאב, אפילפסיה, סרטן, קרוהן וקוליטיס, פוסט טראומה, HIV, טרשת נפוצה ועוד.

ברגע שבקשת ההנפקה אושרה והרישיון הזמני התקבל (אישור במייל), יכולים המטופלים לרכוש את כל מוצרי הקנאביס הזמינים למכירה בכ-20 חנויות באוהאו (Oahu) מאווי (Maui) וקאווי (Kauai), בהן קיימים גם ריכוזי קנאביס ושמנים מכל הסוגים וכן מגוון רחב של מוצרי CBD.

רישיון קנאביס בהוואי - גם לישראלים | התמונה באדיבות: Cure Oahu
רישיון קנאביס בהוואי – גם לישראלים | התמונה באדיבות: Cure Oahu

בדיוק כמו הרישיון הישראלי, גם את רישיון הקנאביס הזמני בהוואי יצטרכו המטופלים לשאת עמם בכל עת, ובתום החופשה הם יצטרכו להחזיר אותו לרשויות בשדה התעופה או להגיש בקשה לחדשו לתקופה של 60 ימים נוספים.

חשוב לציין שרישיון הקנאביס הזמני לא מאפשר למטופלים להביא איתם קנאביס מהבית או להעביר אותו בגבול, ואסור בשום אופן לעשות זאת. ישנן מעט מאד מדינות (הולנד למשל) אליהן ניתן לטוס עם קנאביס רפואי, אך יש לקבל אישור בכתב לכך ממשרד הבריאות, ואדם שייתפס עם קנאביס ללא אישור בשדה התעופה צפוי להישלח למעצר וחקירה לפני פתיחת תיק פלילי.

כמו כן, לא ניתן לצאת מגבולות הוואי (או כל מדינה אחרת) עם קנאביס שנרכש בתחומה, ולכן מטופלים שמעוניינים בחופשה מורחבת בארה”ב יצטרכו לקנות את התרופה שלהם בכל תחנה בנפרד.

ההרשמה לשירות החדש בהוואי צפויה להיפתח בתוך כחודשיים, ובתחילת שנת 2019, בדיוק בזמן בו רפורמת הקנאביס שלנו צפויה “להיכנס להילוך גבוה”, יוכלו מטופלים מישראל לקבל בהוואי רשת ביטחון מפני ביטול הזנים ושאר הגזירות של הרפורמה, אם עדיין לא יימצא להם פתרון.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות