ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס והולנד

קנאביס והולנד – בית הנבחרים הצביע בעד לגליזציה של גידול קנאביס

שתפו את החברים

קנאביס והולנד – הולנד היא אחת המדינות הכי מתקדמות בעולם מבחינת לגליזציה של קנאביס. כבר בשנות השבעים החלו להיפתח בה “קופי שופ’ס” למכירת קנאביס, שהממשלה החליטה להעלים מהן עין. במהלך השנים השתנו החוקים לא מעט, אך המצב החוקי הכללי נשאר…

קנאביס והולנד – הולנד היא אחת המדינות הכי מתקדמות בעולם מבחינת לגליזציה של קנאביס. כבר בשנות השבעים החלו להיפתח בה “קופי שופ’ס” למכירת קנאביס, שהממשלה החליטה להעלים מהן עין. במהלך השנים השתנו החוקים לא מעט, אך המצב החוקי הכללי נשאר דומה – הצריכה והמכירה בכמויות קטנות של קנאביס – חוקית בפועל, אך כל פעילות אחרת שקשורה לקנאביס – אסורה.

מצב זה מוביל למצבים די אבסורדיים. כך למשל, ב-2010 הורשע הבעלים של הקופי שופ הגדול ביותר בהולנד “מדי ווילסמן” באחזקה של יותר מ-500 גרם קנאביס (מתחת לכך אין אכיפה) והוא נקנס ב-10 מיליון יורו ונשלח ל-16 שבועות מאסר. אז על מה בעצם חולטו ממנו סכומי עתק כאלה, ונשללה ממנו החירות שלו? הוא הרי שמר את החנות (החוקית!) שלו מתפקדת, ודאג שלא יהיו בה חוסרים ללקוחות.

2אמסטרדםלמעשה כל האספקה של הקופי שופ’ס באמסטרדם, נקנה על ידי הבעלים של החנות מהשוק השחור, שמשגשג מהביקוש האדיר של התיירים הרבים שמגיעים לעיר. אבל המגדלים לא יוצאים בשקט מהסיפור, ב-2015 בלבד נעשו 5,856 פשיטות של המשטרה על מגדלי קנאביס, כלומר 16 בכל יום. מצד אחד, המשטרה ההולנדית מתייחסת לצריכה ולמכירה של קנאביס כחלק מהחיים הרגילים, ומצד שני לא מאפשרת לגדל את הצמח באופן מסודר.

מצבים “אפורים” כאלה מבחינה חוקית הם בדיוק מה שהמפלגה הליברלית ההולנדית “D66” (דמוקרטיה 66, על שם שנת ההקמה שלה) מנסה להפסיק, כשהגישה את הצעת החוק שלה ללגליזציה של גידול קנאביס. תחת החוק המוצע, יהיה מותר לגדל ולהחזיק גם כמויות גדולות של קנאביס למגדלים מקצועיים עם רישיון, והם יוכלו לספק את הקנאביס לחנויות החוקיות בהולנד.

בהולנד, כל הצעת חוק חייבת לעבור דרך שני בתי הפרלמנט כדי להפוך לחוק רשמי במדינה. ההצעה עברה אתמול בבית הנבחרים ההולנדי ברוב צר של 77 מול 72, ונשלחת להצבעה בסנאט. החדשות הרעות הן שיהיה לחוק הרבה יותר קשה לעבור שם, משום שאין בסנאט רוב למפלגות שהצביעו בבית הנבחרים בעד הצעת החק. ומפלגת השלטון השמרנית מתנגדת באופן עקרוני לחוק, אך גם בתוכה יש תנועה הולכת וגדלה שתומכת ב”רגולציה חכמה יותר” של קנאביס. אז גם אם החוק ייפול שם, הרי המעבר של החוק בבית הנבחרים הוא אירוע היסטורי מבחינת צרכני ומגדלי הקנאביס בהולנד. “אלו חדשות טובות לקופי שופ’ס מכיוון שסוף סוף, אם החוק יעבור את הסנאט, הוא ישים סוף להמון דברים שאנחנו לא יכולים לארגן בדרך נורמלית ושקופה”

“יואכים הלמס”, יו”ר איגוד הקופי שופ’ס בהולנד, אמר לסוכנות הידיעות AP. שהשינויים שעוברים על מפלגת השלטון, כמו גם התמיכה בחוק של מגוון מפלגות מכל הקשת הפוליטי, מראים שגם אם הצעת החוק הזו תיפול, יהיה ניתן להעביר אותה כבר בפרלמנט הבא שייבחר בעוד פחות מחודש ב-15 למרץ.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות