ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס חוקי

החזקה של עד 25 גרם קנאביס לא תוגדר כעבירה.

שתפו את החברים

אלא אם נחתתם ממאדים בשעה האחרונה כנראה שמעתם את החדשות המרעישות שהרשת ואתרי החדשות השונים גועשים בגללה על תכנית קנאביס חדשה. בוועדת החוקים של הכנסת הוצגה היום (12.12) תכנית קנאביס חדשה שמבוססת על המודל בפורטוגל שאומר שאדם שנתפס כשבחזקתו כמות…

אלא אם נחתתם ממאדים בשעה האחרונה כנראה שמעתם את החדשות המרעישות שהרשת ואתרי החדשות השונים גועשים בגללה על תכנית קנאביס חדשה.

בוועדת החוקים של הכנסת הוצגה היום (12.12) תכנית קנאביס חדשה שמבוססת על המודל בפורטוגל שאומר שאדם שנתפס כשבחזקתו כמות מסויימת של סמים לא יופלל אלא יישלח לטיפול שיקומי. בוועדת הסמים בראשות ח״כ תמר זנדברג הציג היום ד”ר יוסי פיש המדען הראשי של הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול את המודל הפורטוגלי והביע תמיכה במודל.

“את המודל הזה קיבלתי מעמיתי ברשות הפורטוגלית ולמדנו המון מהמודל הזה והעקרונות שלהם ואנחנו חושבים שכדאי לאמץ אותה” אמר ד״ר פיש היום בוודעה.

274182

 

על פי המודל, האכיפה תתבצע רק במקומות ציבוריים ולא באזורים פרטיים. אם אזרח נתפס במקום ציבורי עם כמות מעל הכמות המותרת, תהיה זו עבירה פלילית, אך במידה ונתפס עם כמות נמוכה מזו שתצויין על פי החוק, יהיה עליו להתייצב בוועדה לשימוש בסמים עד 72 שעות מהרגע שנתפס.

“המטרה היא לעמת את האדם עם בעיית הסמים שלו, לבחון האם האדם מכור או משתמש מזדמן ולגבש המלצות לגבי אזהרה, הפנייה לייעוץ, טיפול, או לדרבן קשר ייעוצי עם אנשי מקצוע,” אמר פיש.

מנכ”ל רשות, איתן גורני הוסיף בדיון הוועדה “אנחנו סבורים היום גם בעקבות התפתחויות בעולם שהמרכז והבעיה של שימוש בקנאביס היא בעיה חברתית ובעיה רפואית ורק בשוליים היא בעיה פלילית ואנחנו כאן במהלך הדיון הזה סחבנו את השוליים ושמנו אותם באמצע. אני רוצה שתכירו את העמדה שלנו כפי שהוצגה למשרד לביטחון פנים ואת המודל הפורטוגלי אותו הצגנו”.

הסמים אמנם ימשיכו להיות מוגדרים מחוץ לחוק, אולם משתמשים בכמות של עד 25 גרם לא יטופלו בפלילים.

יו”ר הוועדה, ח”כ תמר זנדברג: “טוב לראות שגם ברשות למלחמה בסמים מבינים סוף סוף שהדרך היא טיפול בהתמכרות ולא מאבק בצרכני קנאביס והפיכתם לעבריינים. ישראל הולכת ומתקדמת לעידן חדש ונראה כי לגליזציה היא רק של עניין זמן. כיושבת ראש הוועדה, אני גאה שוועדת הסמים של הכנסת תומכת לראשונה במודל של אי הפללה והעברת המוקד לטיפול בהתמכרות במקום להפללת חפים מפשע. אנחנו נמשיך לעקוב אחרי המעבר של ישראל למגמה בכל העולם והיא ההכרזה שהמלחמה בסמים נכשלה וצריך לעבור לטיפול מצד אחד ואי-הפללת השימוש מצד שני”.

בקאנה אנחנו כמובן מברכים על זה שהרשות למלחמה בסמים התעוררה למציאות שהעולם נמצא בה אבל זה לא מספיק. אם אנחנו מבינים שקנאביס הוא בעיה חברתית ולא בעיה פלילית למה לא מתירים גידול עצמי? הרי הקנאביס הזה צריך להגיע מאיפשהו ושינוי כזה ללא אפשרות לגידול עצמי משחק לידיים של ארגוני טרור. כל שינוי בגישה כלפי קנאביס צריך לכלול בתוכו אפשרות לגידול עצמי

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. Rosti |

    רגע אז עם יש לי תיק במשטרה נגיד על שימוש והחזקה של ג אחד הוא יסגר?

    1. מערכת קאנה |

      אנחנו מקווים שכן אבל לא בטוח

  2. שוטר סמוי |

    ממממ, אם מותר להחזיק עד 25 גרם זה אומר שאתה יכול לגדל כל עוד העציץ לא מניב יותר מ-25 גרם. משם זה אמור להגיע לא ?

    1. שוטר יותר סמוי |

      “על פי המודל, האכיפה תתבצע רק במקומות ציבוריים ולא באזורים פרטיים”
      ציטוט זה נילקח מתוך הכתבה מינימום של הבנת הניקרא אחשלי היקר

      1. מערכת קאנה |

        גם יש הנחיה לא לאכוף עבירות קנאביס של שימוש אישי. איך זה נראה בפועל אח שלי?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות