ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
התרופה הירוקה - פרוייקט עדויות מטופלי קנאביס רפואי

“ההחלטה להיות בסדר הייתה שלי, הקנאביס מקל לי על הדרך”

שתפו את החברים

דנה היא צעירה המאובחנת מזה כעשר שנים בתסמונת פוסט טראומטית (PTSD) עקב התעללות מינית שעברה בילדותה מצד דודה. לאחר תהליך ארוך עם עצמה, היא הבינה שלכדורים והפגישות הפסיכיאטריות אין שום טעם, והיחידה שיכולה לעזור לעצמה זו היא בעצמה. לאחר שגילתה…

דנה היא צעירה המאובחנת מזה כעשר שנים בתסמונת פוסט טראומטית (PTSD) עקב התעללות מינית שעברה בילדותה מצד דודה. לאחר תהליך ארוך עם עצמה, היא הבינה שלכדורים והפגישות הפסיכיאטריות אין שום טעם, והיחידה שיכולה לעזור לעצמה זו היא בעצמה. לאחר שגילתה את נפלאות הקנאביס, הבינה דנה שתהליך שיקום הנפש שלה הוא הרבה יותר פשוט ממה שחשבה, ולקנאביס יש מקום נכבד בהבנה הזאת. 

דנה היא צעירה בת 31, המטופלת בקנאביס רפואי מזה כשנתיים, בעקבות פוסט טראומה מורכבת אשר התפתחה אצלה בעקבות התעללות מינית ממושכת שחוותה בילדותה מצד דודה.

אחרי תהליך מאוד ארוך שכלל אינספור כדורים פסיכיאטריים, תהפוכות נפשיות ומצבי רוח קיצוניים ופגישות פסיכולוגיות שלא הועילו הבינה דנה כי הנפש שלה יכולה להשתקם אך ורק בזכות עצמה בלבד ללא שום תרופות ואנשי מקצוע אינטרסנטיים, אך כן בעזרת מעט עזרה חיצונית. לאחר שנחשפה בפעם הראשונה לקנאביס, גילתה את דנה את סגולותיו ונפלאותיו.

התרופה הירוקה: דנה פוסט טראומה
פוסט טראומה: הפרעה פסיכיאטרית המתפתחת בעקבות חשיפה לאירוע קשה או מסוכן

במהרה הקנאביס הפך לחברה הטוב והנאמן ביותר, ועזר לה להגיע להבנות ותובנות רבות שבזכותן תהליך השיקום שלה פתאום נראה לה אפשרי ופחות מפחיד ממה שהיה לפני.

דנה הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה ולשתף אותנו בסיפור מדהים שמטרתו ללמד אותנו שהנפש שלנו היא מאוד מורכבת ועדינה, והיחידים שיכולים לטפל בה אלו אנחנו, עם קצת עזרה מהטבע:

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני מטופלת בקנאביס רפואי עקב פוסט טראומה מורכבת, שבה אובחנתי לפני כעשר שנים. סבלתי מהתעללות מינית מצד דודי במשך כשלוש שנים בהיותי צעירה בת 14. אחרי ששתקתי במשך המון שנים וצברתי את כל החוויות הרעות בבטן, בגיל 18 בערך בזמן שירותי הצבאי החלטתי לחשוף את המקרה בפני הרשויות והמשפחה שלי”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“כאשר השתחררתי מהצבא, נכנסתי לתקופה מאוד לא טובה בחיים שלי. התחלתי מסע מאוד ארוך ומפרך שכלל פגישות עם אינספור פסיכולוגים, פסיכיאטרים וכמובן התנסות באינספור כדורים שונים”.

“אחרי שהרגשתי שאין יותר תקווה ואחרי שסבלתי אינספור תופעות לוואי מטורפות וקשות מהכדורים, החלטתי להפסיק לקחת את כל הכדורים ולנסות לשקם את עצמי לבד. ההבנה הזאת לא באה לי ביום, לקח לי המון זמן להתאפס על עצמי אך בסופו של דבר בעזרת חברה טובה הגעתי למסקנה שאני היחידה שיכולה לשקם את עצמי”.

“החלטתי להתחיל לעבוד, אחרי המון זמן שבו הייתי מובטלת והתקבלתי לעבוד כמלצרית בבית קפה קטן ומדהים בעיר שלי. במסגרת עבודתי פגשתי המון אנשים חדשים ובין כל אלו היו מספר אנשים שהיו מעשנים קנאביס, אחד מהם צרך את הקנאביס ברישיון. ערב אחד הוא ישב איתי לשיחה רצינית והסביר לי כל מה שהוא יודע על קנאביס רפואי. הוא הצליח לעניין אותי ולסקרן אותי, קראתי המון מידע באינטרנט והבנתי שיכול להיות סיכוי שהקנאביס באמת יכול לעזור לי. חשוב לציין שבאותה הפגישה התנסיתי בפעם הראשונה בעישון ג’וינט, זאת הייתה חוויה מדהימה, לא יודעת איך לתאר אבל פשוט לפתע הרגשתי רגועה הרבה יותר”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“כשהתגייסתי לצבא הכרתי בחורה מדהימה שבזמנו שירתה כמשקית ת”ש של היחידה שלי. התחברנו והפכנו להיות חברות ממש טובות, עד היום. אני זוכרת שהיה לי מאוד קל להפתח בפניה ותוך שבוע בערך מהיום שהכרנו חשפתי בפניה את כל סיפור החיים שלי”.

“אחרי אינספור עצות ולילות לבנים של שיחה, איכשהו היא שכנעה אותי לפנות לקב”נית של היחידה. להפתעתי הרבה היה מדובר באשה מדהימה שהקשיבה לסיפור שלי ובאמת ניסתה לעזור לי בכל דרך אפשרית. לאחר שחרורי מהצבא, אותה אשה ששירתה כקב”נית הפנתה אותי לפסיכולוג שהיה חבר מאוד טוב שלה. התחלתי אצלו את הטיפול הפסיכולוגי הראשון שלי שהרגשתי שבאמת עוזר לי ולאחר מכן, כיוון שעברתי דירה למקום רחוק יותר נאלצתי להחליפו במישהו אחר”.

קנאביס תרופת קו ראשון
פסיכולוגים: עדיין לא תומכים בקנאיס כתרופת קו ראשון

“כאשר פניתי לפסיכולוג בעיר שאליה עברתי, כאן התחיל המסע שלי המפרך שלי אשר במהלכו החלפתי לפחות 8 פסיכולוגים ומעל 10 פסיכיאטרים. בתקופה הזאת התנסיתי בעשרות סוגים של כדורים ונוגדי דיכאון וחרדה שגרמו לי לתופעות לוואי מחרידות כמו: השמנה קיצונית, שינויים דרסטיים במצב הרוח, איבוד החשק המיני ונדודי שינה מהקשים ביותר שהיו לי בחיים”.

“אחרי תקופה מאוד רעה הגעתי להחלטה הגדולה והמשמעותית ביותר בחיים שלי, הבנתי שאני היחידה שיכולה לעזור לעצמי. החלטתי לאסוף את עצמי ולהתחיל פרק חדש בחיים שלי. התקבלתי לעבודה חדשה אשר במסגרתה הכרתי בחור מדהים שמטופל בקנאביס רפואי. הוא דיבר איתי המון, הסביר לי כל מה שהוא יודע על קנאביס וגרם לי בפעם הראשונה להתעניין בתחום”.

“אספתי את המידע שיכולתי לאסוף בנוגע לקנאביס רפואי והחלטתי לנסות את מזלי ולהגיש את הבקשה. עברתי אינספור פסיכיאטרים שכולם צחקו לי בפרצוף בשנייה ששמעו את המילה קנאביס. חודשים על גבי חודשים עברו ולא הצלחתי למצוא אף רופא שימליץ עבורי על קנאביס רפואי. לפתע נזכרתי בפסיכולוג הראשון שטיפל בי, ניסיתי את מזלי והצלחתי לקבוע אליו תור. למרות שהיה מדובר בנסיעה של שעתיים וחצי אליו, עשיתי את זה”.

“סיפרתי לפסיכולוג הנ”ל את כל הסיפור שלי וכיוון שהוא הכיר אותי ממש טוב וידע במה מדובר הוא הסכים להגיש עבורי את הבקשה. מאותו הרגע שבו הבקשה הוגשה, לקח כחודשיים וחצי בלבד ואושרתי”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“אני ארשה לעצמי לפרגן לעצמי ולומר שהקנאביס הוא לא הטריגר שגרם לי להאמין בעצמי. את ההחלטה להתמודד לבד ולהתאפס על עצמי קיבלתי בעצמי. מה שאני כן יכולה לומר שמאז שהקנאביס נכנס לחיים שלי הפכתי להיות אדם הרבה יותר שלו ורגוע”.

קנאביס רפואי - תרופה מהטבע
“בזמן התקף חרדה, שאכטה מג’וינט והכל עובר”

“אני מרגישה שהקנאביס מצליח לפתוח את הראש שלי ואני חושבת שנהייתי אדם הרבה יותר מתעניין וסקרן בגללו. הקנאביס עוזר לי לישון טוב בלילה, ואני יכולה להעיד שמאז שאני צורכת קנאביס על בסיס יום יומי אני ישנה כמו תינוק. חשוב לציין שמדי פעם כשתוקף אותי התקף חרדה או שאני מתעוררת מסיוט, מיד אני מדליקה ג’וינט ותוך פחות מ-3 דק’ אני נרגעת ונושמת לרווחה”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“אני לא מאמינה יותר בתרופות. אני דואגת שיהיו לי מספיק זנים שיכולים לטפל בי ולהרגיע אותי. בסופו של דבר ההחלטה אם להיות בסדר או לא – היא שלכם לחלוטין. הקנאביס יכול להפוך את המסע להרבה יותר קל, רגוע ושליו”. 

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“לצערי הרב אני כמעט ולא הייתי מעורבת בתהליך הנפקת הרישיון שלי. כל התהליך התבצע מול הפסיכולוג שלי ואני רק דאגתי להעביר אליו כל מסמך שהוא דרש ממני”. 

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לשמחתי הרבה לא חוויתי שום מקרה שכזה. קרו מספר פעמים בהם עישנתי קנאביס בחוץ ופנה אלי שוטר, אך מיד עם הצגת הרישיון עם עזבו אותי והמשיכו בדרכם”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“אני חושבת שבסופו של דבר הייתי מתאפסת על עצמי, כי אני אדם חזק שלא נוטה לשקוע ומבין שהחיים חשובים וצריך לשמור עליהם. אני בהחלט יכולה להעיד שללא הקנאביס המסע שלי היה הרבה יותר ארוך וקשה”.

“דבר נוסף שאני יכולה להעיד לזכותו של הקנאביס זה שהוא הפך אותי לאדם הרבה יותר חברתי ונעים. אני כל כך נהנית לשבת עם אנשים, לעשן ולדבר על החיים, דבר שבעבר לא הייתי כל כך אוהבת לעשות”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“באופן כללי אני חושבת שזה רעיון מדהים. במידה ולאדם המגדל יש את כל הכלים הנדרשים לכך, ידע בתחום וחוסר פחד מהמשטרה, אני לחלוטין תומכת ובעד. יש משהו מדהים ברעיון הזה שאפשר לייצר לעצמך בבית את התרופה. מה גם שכשמגדלים בבית אפשר לשכוח מבעיות של מינונים ואיכות”.

“אם אתם שואלים אותי באופן אישי על עצמי, אני לא הייתי מגדלת קנאביס בחיים. מצד אחד אני אדם מאוד פחדן ואני מפחדת להסתבך אך בנוסף אני פשוט לא חושבת שיש לי את הזמן להשקיע בזה. אני בן אדם מאוד שכחן ולפעמים מאוד לא אחראי, ואני חושבת שזה לא יהיה בסדר להפקיד בידיי צמחים שזקוקים לטיפול, אחריות ואהבה”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“כיום, האדם שבי מבין את המופלאות שבקנאביס. מדובר בצמח מדהים ואני מכירה רשימה ארוכה מאוד של אנשים שהקנאביס עושה להם פלאים. אני לחלוטין חושבת שצריך להיות פיקוח על קנאביס ואין שום סיבה לתת אותו לכל דורש. ישנם אנשים שמספרים כי גם חוו חוויות לא נעימות מהקנאביס”.

לגליזציה בישראל
“קנאביס – סחורה לגיטימית על המדף”

“האם לדעתי צריכה להיות לגליזציה? כמובן שכן. אני חושבת שמידה והאדם מצא משהו שעושה לו טוב לגוף ולנפש ולא גורם לו לפגוע בסובבים אותו, אין שום סיבה לגיטימית והגיונית שלא תיהיה נגישות לדבר כזה. היום, המצב הוא שהקנאביס זמין כמעט לכל דורש במהירות מטורפת. כל אדם וכל ילד יכול להשיג קנאביס. במקום לדרדר את כולם לפעול בדרכים לא חוקיות – אפשר פשוט לאפשר את הקנאביס ולהפוך אותו לחוקי בדיוק כמו סיגריות, אלכוהול וכל חטיף או משקה אנרגיה הנמצאים היום על המדף בסופר”.

סיפורה של דנה פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות