ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

היתרונות בעישון קנאביס לפני שינה

שתפו את החברים

רבים מעשנים קנאביס לפני שינה, אם מתוך הרגל או הכרח. מחקר שנעשה על השפעת קנאביס בשינה מסביר מדוע. עישון קנאביס לפני שינה – חוץ מלהקל על נדודי שינה נראה שלקנאביס יש השפעות נוספות על שינה. זאת מכיוון שכימיקלים שנמצאים בקנאביס…

רבים מעשנים קנאביס לפני שינה, אם מתוך הרגל או הכרח. מחקר שנעשה על השפעת קנאביס בשינה מסביר מדוע.

עישון קנאביס לפני שינה – חוץ מלהקל על נדודי שינה נראה שלקנאביס יש השפעות נוספות על שינה. זאת מכיוון שכימיקלים שנמצאים בקנאביס הנקראים קנבינואידים, למעשה מחקים את הפעילות של חומרים כימיים הנמצאים במוח באופן טבעי. הכימיקלים הללו והמסלולים הביולוגיים שלהם מפצים על המערכת האנדוקנבינואידית של הגוף, האחראיתבין יתר על ויסות שינה.

Man sitting on bed unable to sleep

במחקר שפורסם ב1973, THC הקטין את זמן ההרדמות עבור 9 נבדקים עם נדודי שינה בלמעלה משעה בממוצע. עם זאת החוקרים הוסיפו שכמות גבוהה מדי של THC עלולה לנטרל את האפקט. כמו כן מחקרים מוקדמים גילו כי נטילת THC או CBD לפני השינה גורמת לשינה עמוקה יותר. במחקר אחד גילו, כי הגדלת המינון של THC גם הגדיל את זמן השינה. עם זאת, מינונים גבוהים יותר של THC גרמו לתחושת “הנגאובר” בנבדקים מסוימים כשהתעוררו, ואילו במינונים נמוכים יותר התחושה לא נכחה.

חלק מהשפעות הקנאביס על השינה קשורות למעגל השינה. מחקרים מראים ש THC יכול להגדיל את גלי השינה האיטיים – זהו המצב של השינה העמוקה ביותר, והרגישות הנמוכה ביותר לגירויים חיצוניים –  שידועים גם בשם שינה עמוקה. זה דבר טוב, מאחר ששינה עמוקה משחקת תפקיד מרכזי בתהליכי שיקום המתרחשים במהלך השינה. ויותר מזה, מומחים מאמינים שההשפעות המזיקות ביותר בחוסר שינה מתקיימות כתוצאה ממחסור בגלי שינה איטיים.  מחקרים הראו שירידה בגלי שינה איטיים מנבאת לחץ דם גבוה אצל גברים מבוגרים.

1401906284610.cached

 

השפעה נוספת היא בירידה במצב שינה REM – שמוכרת כשנת חלום. רבים מדווחים על חסך בחלומות אם מעשנים לפני שינה. אמנם מחסור בשנת REM הוא אפקט שלילי כתוצאה משימוש בקנאביס, אך מדענים עדיין לא בטוחים לגבי מטרתה. ובכל זאת משתמשים על בסיס קבוע בקנאביס שהפסיקו לעשן חוו עלייה ב REM, ועלייה משמעותית בחלומות וחוסר מנוחה במהלך השינה. אבל האפקט הזה נוטה להתפוגג לאחר כמה ימים או שבועות.

 

כשזה מגיע לשימוש רפואי, קנאביס מציע יתרון מדהים ל25% מגברים ו9% מנשים שסובלים מתסמונת דום נשימה בזמן שינה. דום נשימה בשינה מאופיין בקשיי נשימה במהלך השינה ונקשר למספר מצבים חמורים, כולל סוכרת ובעיות לב. למרבה הצער רוב הסובלים מהתסמונת אינם מאובחנים ועל כן לא מטופלים.

וכאן קנאביס יכול לעזור, מחקרים בודקים THC כאלטרנטיבה חלופית והתוצאות כבר נראות מבטיחות. אם הניסויים הקליניים יצליחו, ונראה שהם בדרך הנכונה, זאת יכולה להיות עוד פריצת דרך גדולה עבור המתקשים לישון.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות