ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
בריאות וקנאביס

בריאות וקנאביס – היתרונות הבריאותיים של צריכת קנאביס טרי

שתפו את החברים

בריאות וקנאביס – האם יצא לכם להתקל בצמח קנאביס טרי? האם גידלתם אי פעם קנאביס ושאלתם את עצמכם מה עושים עם כל השאריות של הצמח? ובכן צריכת קנאביס טרי הפך להיות טרנד פופולרי מאד אצל חובבי הבריאות האורגנית, והסיבות לכך…

בריאות וקנאביס – האם יצא לכם להתקל בצמח קנאביס טרי? האם גידלתם אי פעם קנאביס ושאלתם את עצמכם מה עושים עם כל השאריות של הצמח? ובכן צריכת קנאביס טרי הפך להיות טרנד פופולרי מאד אצל חובבי הבריאות האורגנית, והסיבות לכך הן רבות. כפי שתראו מיד, לקנאביס טרי יש הרבה יתרונות בריאותיים.

המדע מאחורי קנאביס טרי הוא פשוט, צמח הקנאביס מייצר מספר כימיקלים אשר נקשרים למערכות גוף האדם, כימיקלים אלה נקראים קנאבינואידים והנפוצים והמוכרים הם THC CBD ו-CBG, כאשר המערכת בגוף האדם אשר נקשרת לחומרים אלה נקראת המערכת האנדו קנבינואידית, הגיוני סך הכל לא?

כאשר כימיקלים אלה נוצרים בצמח הם מורכבים מחומצות מקבילות אשר נקראות חומצות קנבינואידיות, לדוגמה בקנאביס טרי, החומר הפעיל יהיה חומצת THC או בשמו המוכר יותר – THC-A, אשר יהפוך לאחר הקטיף והייבוש ל-THC, ה-CBDA יהפוך ל-CBD, וכך הלאה. כמו ששמתם לב כל החומרים הפעילים בקנאביס הטרי נקראים באותו השם עם האות A בסוף, ניחשתם נכון, האות A מסמלת את המילה ACID שהיא חומצה, חומצות הקנאבינואידים נמצאות בקנאביס טרי ולהן אין השפעות פסיכואקטיביות.

מרכיבים בעלי תכונות בריאותיות בקנאביס טבעי

חומצות קנבינואידים

THCA שניתן למצוא בקנאביס טרי ידוע בתכונות אנטי דלקתיות, נוגדות בחילה, ובעל תכונות יעילות למערכת העצבים, THCA ידוע אפילו בתכונות נוגדות סרטן. גם לחומצה הקנאבינואדית CBGA ישנן תכונת בעלות פוטנציאל למניעת סרטן.

בריאות וקנאביס – טרפנים וטרפנואידים

הטרפנים והטרפנואידים ידועים בפוטנציאל הבריאותי הרב שלהם, קנאביס מכיל עדיין כמות גדולה מהם גם לאחר חיתוך וייבוש, אך כמויות אלה זניחות לעומת הכמות אשר נמצאת בפרחים ועלים טריים. הטרפנים גם אחראים על חלק נכבד באפיון הארומה הטעם והריח של צמח הקנאביס. תערובות שונות של עשרות סוגים שונים של טרפנים גורמים לזנים שונים להיות בעלי ריחות אופייניים, ומעניקים להם את פרופיל הריח הייחודי להם.

שימו לב, בקנאביס יבש הטרפנים והטרפנואידים מהווים בערך כ-1% ממשקל הפרח, כאשר בקנאביס טרי חומרים אלה יכולים לתפוס עד כ-10% ממשקל הצמח, ולחומרים אלה יש יתרונות בריאותיים אדירים.

עוד על טרפנים תוכלו לקרוא כאן.

בריאות וקנאביס – חלבון, ברזל, מגנזיום, ומינרלים נוספים

למשקה הירוק שתכינו יש לא מעט יתרונות בריאותיים מעבר לחומרים הספציפיים שקשורים לקנאביס. שייקים ירוקים ידועים כמנקי רעלים, עשירים בברזל, מסייעים למערכת העיכול, טיפוח העור, עיכוב התפתחות מחלות זקנה, ראייה, ועוד.

העלים הירוקים מכילים חלבון שדרוש לנו לבניית רקמות שריר, לצד שלל חומצות אמינו טהורות. מחקרים רבים גם מייחסים לכלורופיל את סוד הנעורים, ואנשים שמקפידים לשלב בתזונה היומית שלהם שייקים ירוקים, מדווחים על שיער שיבה שנעלם, ועור פנים בריא וקורן יותר.

 

 

הקנאביס הטרי מכיל כמויות גדולות של תרכובות פוטנציאליות לבריאותינו אשר הולכות לאיבוד בשריפה או בתהליך אקטיבצית הקנאביס. תרכובות אלה מכילות קבוצות מינרלים וטרפנים שונות שמכילות יתרונות בריאותיים רבים, וחלקן אפילו נמצאות בכמויות מאד מדויקות להשפעות חיוביות בצמח הקנאביס.

היתרונות הבריאותיים הרבים של פרחים ועלים טריים הגיעו לצרכני הבריאות כאשר נכנסו חוקי הלגליזציה השונים וצרכנים רבים נהנים מיתרונותיו הבריאותיים של הקנאביס הטרי, ובשנים האחרונות  התפתח טרנד חדש של צריכת מיץ קנאביס טרי בארצות הברית. 

מתכונים מומלצים להכנת מיץ קנאביס טרי תוכלו למצוא כאן.

דיקרבולקסילקסיה בקנאביס

כמו שראיתם קודם החומצות הקאנאבינואידיות אשר ניתן למצוא בפרחים טריים לא מתאפיינות בתכונות פסיכואקטיביות, לדוגמא THCA, חומצת המקור של החומר הפעיל המדובר ביותר בקנאביס THC אינה בעלת תכונות פסיכואקטיביות ואינה ממסטלת כלל.

אז איך למעשה אתם מעשנים וכן מקבלים השפעה אתם שואלים? ובכן דיקרבוקסילקסיה היא התשובה, זוהי מילה די מסובכת שניתן להסביר אותה די בפשטות. כדי להעביר את החומרים הפעילים בקנאביס אקטיבציה, זאת אומרת להפוך את ה-THCA ל-THC – הקנאביס צריך לעבור תהליך ייבוש של כמה ימים. אבל אם תרצו להעביר את הקנאביס שלכם את התהליך הזה באופן מיידי, תוכלו להכניס את הפרחים שלכם לתנור לכ-10 דקות על 120 מעלות, תהליך זה בעצם גורם לסילוק קבוצות קרבוקיסליות אשר מאפיינות חומצה והופך את מולקולות החומר הפעיל למולקלות אשר יודעות לתקשר עם קולטני הקנאבינואידים במוח האדם. גם כאשר מעשנים קנאביס מעבירים את הקנאביס תהליך של דיקרבוקסילקסיה.

עוד על דיקרבוקסילקציה בקנאביס תוכלו לקרוא כאן.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות