ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

הכלב אכל לי את הקנאביס! (מה עושים?)

שתפו את החברים

חיות וקנאביס – יש מספר מחקרים שמראים את האפקט החיובי של טיפול בכל מיני הפרעות של בעלי חיים עם CBD, המרכיב הלא-פסיכואקטיבי בקנאביס. THC, לעומת זאת, זה סיפור אחר לגמרי. אל תנסו לגרום לחיית המחמד שלכם להתמסטל. זה לא מגניב,…

חיות וקנאביס – יש מספר מחקרים שמראים את האפקט החיובי של טיפול בכל מיני הפרעות של בעלי חיים עם CBD, המרכיב הלא-פסיכואקטיבי בקנאביס. THC, לעומת זאת, זה סיפור אחר לגמרי.

אל תנסו לגרום לחיית המחמד שלכם להתמסטל. זה לא מגניב, לא מצחיק, ולמעשה מאוד מסוכן עבור החבר ההולך על ארבע שלכם. חיות שמשוחררות בבית, בייחוד כלבים וחתולים, יכולות לצרוך בטעות משהו שיש בו THC. עוגייה יכולה להיות מפתה מאוד עבור בעלי חיים, ואפילו פרח פשוט יכול להיחטף על ידי חיית המחמד שלכם. כך או כך, אם קרה שקנאביס הגיע למערכות שלהם, אתם בוודאי מפחדים ממה שעלול לקרות. אז מה עושים?

החלק הראשון והחשוב ביותר הוא בלי פאניקה, בואו ננסה להבין לאיזה מצב חיית המחמד שלכם נכנסה. סידרנו עבורכם את המקרים האפשריים, מהמסוכן פחות למסוכן יותר:

  • פרח “גולמי”, שלא עבר עליו שום דבר – הקנאביס לא חומצן (נשרף), ולכן ה-THC לא פעיל.
  • פרח שנשרף כבר – לא מומלץ, כי יכול להיות שיש בפנים שאריות של THC שנהיה פעיל.
  • אוכל שלא מסוכן לבע”ח עם קנאביס שנאפה איתו – ה-THC יגיע למערכת העיכול שלהם, אבל מעבר לזה אין סכנה.
  • חמאת קנאביס – הסיכון משתנה בהתאם לכמה מרוכז הקנאביס וכמה חמאה הם אכלו.
  • תרכיזים – לכל תרכיז קנאביס, כמו דאב, יכולות להיות השפעות מסוכנות מאוד על בעלי חיים, בייחוד קטנים בעיקר בגלל הריכוזים הגבוהים של החומרים הפעילים..
  • שוקולד קנאביס – עזבו את הקנאביס, השוקולד בעצמו הוא רעיל מאוד לכלבים ולחתולים. והשילוב עם קנאביס יכול להיות עוד יותר קטלני. אם יש לכם שוקולד כזה, שמרו עליו מכל משמר שהוא לא יהיה בהישג-פיהם של חיות המחמד שלכם.
זה לא מה שעושה להם טוב
זה לא מה שעושה להם טוב

המינון של החומרים הפעילים בקנאביס משחק תפקיד חשוב בכמה חמור המצב של חיית המחמד שלכם יכול להיות. כמה חזק היה מה שהכלב אכל? יש הבדל גדול בין 10 מ”ג THC לבין 100 מ”ג, במיוחד אם מדובר בכלבלב קטן. האם הוא לעס גרם קנאביס? שמינית גרם? דאב?

אחרי שהבנתם את הכמות שחיית המחמד שלכם צרכה, אפשר לבחור יותר בקלות את דרך הטיפול. אם מדובר בכמות קטנה או במשהו עם אחוז THC נמוך, תשמחו לדעת כי מדובר במקרה הקל. השלב השני הוא לאבחן את הסימפטומים שלו, אם ההרעלה קלה, אתם תשימו לב לאיטיות, הירדמות, ייצור רוק מוגבר והתנדנדות. הרעלה קשה יותר תכלול איבוד שליטה מוחלט של בעה”ח על גופו, לחץ דם נמוך, קצב לב נמוך, עוויתות ואפילו מוות (רק במקרה של היחנקות מהקיא של עצמם).

עכשיו אפשר להתחיל לפעול. אם יש ברשותכם גלולות פחם (אפשר לקנות בכל בית מרקחת, ומומלץ להחזיק בבית אם אתם חוששים ממקרה כזה), תנו לחיית המחמד שלכם לבלוע אחת כדי לספוג את הרעלים מהקיבה. אם תפעלו מהר, תוכלו לספוג את רוב ה-THC לפני שהוא נכנס למחזור הדם. אל תתנו כדורי פחם אם רוצים לגרום לכלב להקיא, שזה השלב הבא.

נסו לגרום לחיית המחמד שלכם להקיא. אם יש לכם מי חמצן, תנו להם כפית של מי חמצן לכל 5 ק”ג של המשקל שלו כל רבע שעה (אך לא יותר משלוש כפיות). צפו בו מקרוב, כי השיטה הזאת יכולה לגרום להקאה רצינית או לצואה דמית. אל תגזימו, ותשימו לב לסימני מצוקה. אם אתם מבחינים בכאלה – צרו קשר עם ווטרינר. בשלב הזה אתם בוודאי תרגישו נוראיים וחסרי לב, וחיית המחמד שלכם לא תבין למה זה קורה. מצטערים, אבל אין דרך אחרת.

כלב וקנאביס 2
תשמרו על הקנאביס שלכם

אם שום דבר אחר לא מצליח, ובמיוחד אם אתם מבינים שחיית המחמד שלכם צרכה כמויות רציניות של THC, זה הזמן לקרוא לוטרינר. תהיו כנים איתו – הוא ככל הנראה יוכל להבין שזו הרעלת קנאביס בכל מקרה, אז תקשורת פתוחה תחסוך לשניכם המון זמן. תנו לווטרינר כמה שיותר אינפורמציה – איזה סוג של מוצר זה, כמה THC יש בו, כמה זמן עבר מאז שהוא נאכל על ידי חיית המחמד שלכם וכו’. למשל, אם מדובר בשוקולד-קנאביס, זה יכול לשים את חיית המחמד שלכם בסיכון גבוה. תהיו מדויקים עם הפרטים.

האם קנאביס יכול ממש להרוג את חיית המחמד שלי?

התשובה היא שטכנית, כן. מחקר שנעשה ב-1983 מצא ש-130 מ”ג של THC לק”ג משקל של כלב, הרג 50% מהכלבים המדוברים. אבל עם זאת, אפשר לטפל בהצלחה ברוב המקרים עם פעולה מהירה וחכמה. כמובן, הדרך היעילה ביותר היא פשוט להימנע ממצב ביש כזה. שמרו את הקנאביס שלכם במקום בטוח, הרחק מהישג יד או רגל של חיות המחמד שלכם!

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות