ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

לא רק לשטיפת רצפה: כך תכינו ‘באקט’ לעישון ב-5 דקות

שתפו את החברים

באקט, או בשמו השני – גראוויטי באנג, הוא מכשיר עישון ביתי ופשוט להכנה, שלא מוכר כל כך בתרבות הישראלית אך מהווה חוויה עישון מיוחדת לעומת ג’וינט או באנג רגיל. ניתן להכין באקט מחמישה מרכיבים פשוטים שיש בכל בית, אז אם…

באקט, או בשמו השני – גראוויטי באנג, הוא מכשיר עישון ביתי ופשוט להכנה, שלא מוכר כל כך בתרבות הישראלית אך מהווה חוויה עישון מיוחדת לעומת ג’וינט או באנג רגיל. ניתן להכין באקט מחמישה מרכיבים פשוטים שיש בכל בית, אז אם נתקעתם בלי באנג או ניירות גלגול, או שסתם בא לכם לנסות משהו חדש, המדריך הבא הוא בשבילכם:

צרכני קנאביס בישראל מכירים את מרבית שיטות הצריכה המסורתיות – כמו ג’וינט, באנג, מקטרת, מכשיר אידוי (וופורייזר) או טיפות שמן – אך ישנה דרך אחת, חווייתית ומעניינת במיוחד, שאינה נפוצה כל כך במחוזותינו. הכירו את הבאקט (Bucket – “דלי”), שנקרא בארה”ב גם Gravity bong, או “באנג כוח המשיכה”.

באקט עשוי משני חלקים עיקריים: דלי, או מכל גדול אחר מלא במים, ומכל קטן יותר המחורר בשני קצותיו ומתפקד בתור “מבחנה”, שבראשו ממלאים את הקנאביס הגרוס או הקססה לפני הדלקתם. לרוב המכל הקטן יהיה בבקבוק פלסטיק או זכוכית שתחתיתו הוסרה בחיתוך או חוררה, זאת בשל הנוחות של שימוש בפתחו העליון והצר בתור “ראש” למבחנה.

השימוש בבקאט הוא פשוט. מכניסים את המכל הקטן לתוך הדלי כך שרק חלקו העליון יהיה מעל פני המים, מדליקים את תערובת העישון ומיד מתחילים להעלות את המכל באוויר, בתנועת משיכה איטית כלפי מעלה. לאחר שקצה המכל התחתון הגיע לסף המים, מוציאים את המבחנה, מצמידים את השפתיים לראש הבקבוק, ודוחפים אותו בחזרה מטה תוך כדי שאיפת העשן מתוכו.

 

באקט (Gravity Bong) – כך זה עובד:

כינויו של הכלי ניתן לו בהתאם לעיקרון הפיזיקלי עליו הוא עובד: הוצאת הבקבוק מהמים, שממלאים את כל שטחו הפנימי, יוצרת בתוכו ואקום (ריק). מכיוון שהפתח היחיד דרכו יכול לזרום אוויר אל תוך הריק שנוצר נמצא בראש המכל, ומכוסה בתערובת מובערת, המכל מתמלא כולו בעשן וממצה לחלוטין את פוטנציאל השריפה של החומר.

דחיפתו של הבקבוק חזרה למים גורמת לו להתמלא שנית במים, הדוחפים את כל האוויר רווי העשן שבתוכו החוצה. דחף זה מקל על השאיפה, שמלכתחילה קלה יותר בשל העובדה שמדובר בעשן שעבר קירור במים.

חווית העישון בבאקט שונה מג’וינט או באנג, מאחר והעשן לא נשאף ישירות מהאש, אלה רק לאחר תום הבעירה.

ספיד באקט – הכנה ביתית ב-5 דקות:

עלייתה של שיטת העישון לישראל, למרות שטרם התרחשה במלואה, היא תהליך מהיר, זאת מאחר וכמעט שלא דרוש כלום כדי להכין בקלות באקט בבית, בעזרת כמה פריטים בסיסיים שיש לכל אחד.

ציוד דרוש להכנת באקט בבית: דלי, בקבוק, סכין חיתוך, נייר כסף וקיסם

תהליך ההכנה כולו ייקח לכם 5 דקות, והוא אינו כולל שום נגיעה בדלי עצמו, כך שמיד אחרי השימוש תוכלו להחזיר אותו לייעוד האמיתי שלו בשטיפת הרצפה.

ציוד נדרש:

  • דלי
  • בקבוק מים בנפח 2 ליטר (פלסטיק, לחיתוך קל)
  • סכין או מספריים
  • נייר כסף
  • סיכה או קיסם

תהליך הכנה:

1. בעזרת הסכין, חותכים את תחתית הבקבוק. כדאי לחתוך כמה שיותר קרוב לתחתית כדי להשאיר מיכל גדול יותר לעשן. ניתן לבצע חירור, אך חיתוך של כל התחתית יהיה יעיל יותר.

רצוי לא לחתוך קרוב מדי לתחתית

2. ממלאים את הדלי במים, כך שיגיעו כמעט לגובה של הבקבוק, כאשר תחתיתו תהיה מוצמדת לתחתית הדלי.

חשוב לוודא שהמים לא עוברים את גובה הבקבוק, כדי שראשו יהיה מחוץ למים.

3. שמים את נייר הכסף על פיית הבקבוק ולוחצים פנימה כדי ליצור שקע. הנייר על הפיה אמור להיות יחסית רפוי, כך שבהמשך יהיה אפשר להסירו בקלות.

עוטפים את פיית הבקבוק בנייר כסף

4. בעזרת קיסם, מחוררים את נייר הכסף כך שתתאפשר זרימת אוויר דרכו. חשוב להקפיד שהחורים יהיו יחסית קרובים ובמרכז.

חורר מספר חורים צפופים במרכז הפיה בעזרת קיסם

5. הכניסו את הבקבוק למים, וזהו. מזל טוב – יש לכם באקט.

התוצר הסופי – באקט (Gravity Bong)

במידה ובחרתם לחורר את תחתית הבקבוק במקום להסירה, יש לבדוק שהמים זורמים בקלות מספיק פנימה והחוצה כדי לא לעכב את תהליך שקיעת הבקבוק במים. אם השקיעה מתעכבת בגלל אוויר דחוס, יש להגדיל את החורים או להסיר את התחתית לגמרי.

עכשיו כשהמכשיר מוכן – כך מעשנים עם באקט

1. מכניסים מעט מתערובת העישון לראש הבקבוק (החלק המצופה בנייר כסף), ומדליקים.

פיית הבאקט. מאוד מזכירה ראש מבחנה של באנג

2. מרימים את הבקבוק באיטיות ונותנים למים לרדת. הוואקום שנוצר שואב אוויר מהפיה וממלא את הבקבוק בעשן.

מרימים לאט את הבקבוק וכולאים את העשן

3. מסירים את נייר הכסף (זהירות, עלול להיות חם) ומיד מצמידים את הפה אל פיית הבקבוק.

לאחר סיום השריפה – מסירים את נייר הכסף ומורידים את הבקבוק חזרה למים

4. שואפים את העשן שנכלא בבקבוק, ותוך כדי מורידים באיטיות את הבקבוק בחזרה למטה.

שואפים את העשן שנכלא בבקבוק

5. בעת ההורדה תחתית הבקבוק מתמלאת שוב במים, והעשן יוצא דרך הפיה, קריר ונעים, לתוך הפה.

חשוב לזכור כי שימוש בבאקט הוא עדיין עישון לכל דבר, ולא שווה ערך לאידוי, בו החומר הצמחי או הטבק לא נשרפים או פולטים עשן ושרידי שריפה. עם זאת, מדובר בשיטה שלא רק מהווה גיוון לשגרת העישון, אלא גם מאפשר עישון חברתי ומהנה ואפילו פוטנציאל למשחקי עישון שונים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות