ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

הכרה ממסדית בכשלון המלחמה בצרכני הסמים

שתפו את החברים

2008 היתה השנה שהעולם לא פתר את בעיית הסמים. המטרה הנאיבית והבלתי מציאותית בעליל, נקבעה עשור קודם לכן בישיבה מיוחדת של העצרת הכללית של האו”ם תחת הסיסמה היהירה “אנחנו יכולים לעשות את זה”. הגוף הלאומי התחייב כי עד 2008, העולם…

2008 היתה השנה שהעולם לא פתר את בעיית הסמים. המטרה הנאיבית והבלתי מציאותית בעליל, נקבעה עשור קודם לכן בישיבה מיוחדת של העצרת הכללית של האו”ם תחת הסיסמה היהירה “אנחנו יכולים לעשות את זה”. הגוף הלאומי התחייב כי עד 2008, העולם יהיה “נקי מסמים”.

בין 19 ל – 21 החודש ייארח האו״ם מושב מיוחד בנושא הסמים בניו יורק לאחר שנחל כישלון בהגשמת המטרה, ברדיפה אחר הבלתי אפשרי, בבזבוז משאבים, כסף, זמן והרבה שפיכות דמים.

הנהנים העיקריים מהחוק – שנוסח בסביבות 1962 בכנס היחידי על סמים נרקוטים באו״ם, חוק שאוסר על ייצור ואספקה של סמים – הם כמובן ארגוני הפשע אשר השתלטו על השוק הגלובלי עם מחזור של יותר מ – 320 מיליארד דולר בשנה.

 

מניין ההרוגים הגיע לממדים עצומים. במקסיקו, 30 בני אדם מתים מדי יום בקרב בין קרטלי הסמים לבין כוחות הממשלה. ואלה הם רק מקרי המוות הידועים. בחודש שעבר ועדה שהוקמה על ידי כתב העת הרפואי The Lancet ואוניברסיטת ג’ונס הופקינס הכריזו כי חוקי הסמים לא רק שלא מרסנים את  השימוש בסמים ומונעים פשע אלים, אלא אף עזרו להפיץ איידס והפטיטיס C ע״י הזרקה לא בטוחה.

מה שחשוב עכשיו זה שממשלות מכהנות בין אם במדינות קטנות או גדולות מתחילות לראות את זה ולהסכים. בפורטוגל הבינו את זה ב-2001 ועד היום קיימת אי הפללה על כל סוגי הסמים, שווייץ היא החלוצה במדיניות המרשם להרואין, קנאביס חוקי למטרות פנאי בארבע מדינות בארה״ב,  בחודש מאי 2014, אורוגוואי חשפה רפורמות שיהפכו אותה למדינה הראשונה בעולם שמכשירה מכירות קנאביס. שנה לאחר מכן ראש ממשלת קנדה, ג’סטין טרודו, הודיע כי החזקת קנאביס למטרות פנאי תהיה חוקית. באותה שנה בית המשפט העליון במקסיקו הגיע למסקנה כי החוקים הלאומיים על האיסור בייצור, החזקה וצריכה של קנאביס מפר את זכויותיהם של המקסיקנים לסלילת הדרך לאי הפללה.

121205095311-branson-prohibition-photo-story-top

כמו כן חלה הפחתת פגיעה יזומה ברמה הלאומית. חדרים לצריכת סמים ומעבדות לבדיקות סמים – אפשרו למשתמשים לצרוך או להבדק ללא חשש מתביעה צצו כפטריות ברחבי הערים בקנדה, ספרד, גרמניה, הולנד ושוויץ.

ביל ברונפלד, עוזר מזכיר המדינה ברשות ללוחמה בסמים הבינלאומי לענייני אכיפה, אמר: “דברים השתנו מאז 1961. אנו חייבים לאפשר לשלב את אותם שינויים במדיניות שלנו … לקבל מדיניות סמים לאומית שונה, לקבל את העובדה כי חלק מהמדינות יחייבו גישת סמים קפדנית מאוד, בזמן שבמדינות אחרות יכשירו קטגוריות שלמות של סמים. כל המדינות הללו חייבות לעבוד יחד בקהילה הבינלאומית. “

עדות נוספת כי ארה”ב עשויה לשנות את מעמדה בנושא הגיעה בשבוע שעבר כאשר ברק אובמה התייחס בכנס התמכרות לסמים באטלנטה. ״במשך זמן רב מדי התייחסנו לבעיית התמכרות לסמים דרך העדשה של משפט פלילי “, אמר נשיא ארה”ב. “הדבר החשוב ביותר לעשות הוא להקטין את הביקוש. והדרך היחידה לעשות זאת היא לספק טיפול – לראות את זה כבעיית בריאות הציבור ולא כבעיה פלילית.״

הישיבה המיוחדת של העצרת הכללית של האו”ם (UNgass) על סמים הייתה אמורה להתקיים בשנת 2018 – שני עשורים מאז הישיבה המיוחדת האחרונה בנושא. אך היא הוקדמה בעקבות קריאות ממקסיקו, קולומביה וגואטמלה לרפורמה דחופה של מדיניות בקרת הסמים העולמית ב-2012. אלו הן שלוש המדינות שהרגישו מקרוב את ההשלכות של המלחמה בסמים וקוראים למדינות העולם להתקדם מעבר לאיסור גורף.

178293917.0

בהגשתה למושב המיוחד של העצרת הכללית, קולומביה מצטטת את אלברט איינשטיין בהגדרתו לאי שפיות “לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות”.
אז, בין ה-19 ל-21 החודש כשהעולם מפנה את תשומת ליבו לכיוון ניו יורק, בואו נחזק את ההתנגדות. כי בפועל עשויה להיות לזה יותר השפעה מאשר לתוצאות המסמך עצמו.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות