ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גדי וילשבסקי קנאביס רפואי

מאבק הקנאביס הרפואי נידון לכישלון, הנה למה

שתפו את החברים

מאבק הקנאביס – הרשת שוב רוחשת, המטופלים בקנאביס רפואי זועקים ומאיימים להפגין. הפעם, מול ביתו של שר/ סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. חלק מהמטופלים כבר מאיימים שהם יעזבו את הארץ ויעברו למדינות עם מדיניות קנאביס ידידותית יותר כי כידוע, אין…

מאבק הקנאביס – הרשת שוב רוחשת, המטופלים בקנאביס רפואי זועקים ומאיימים להפגין. הפעם, מול ביתו של שר/ סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. חלק מהמטופלים כבר מאיימים שהם יעזבו את הארץ ויעברו למדינות עם מדיניות קנאביס ידידותית יותר כי כידוע, אין דבר שמפחיד יותר את הממסד הישראלי מזה שמטופלים בקנאביס רפואי שחיים על קצבאות יעזבו את הארץ. לפני שמקימים אוהלים ומבקשים מעמד פליט באמסטרדם בואו נחשוב על איך נראה המאבק לקנאביס רפואי בעיני הממסד.

הממסד הרפואי

הנושא הוא קנאביס רפואי, אז בואו נתחיל בחלק הרפואי- הממסד. הממסד הרפואי הוא שמרני מטבעו. רופאים מקדישים את חייהם ללימודי רפואה, סטאז’ והתמחות על מנת לרכוש מקצוע שהוא גם שליחות. רופא יודע שכל תרופה או טיפול צריכים לעבור פרוצדורה ארוכה ויקרה לפני שהם מאושרים לשימוש. כשרופא רושם תרופה הוא יודע איזה חומרים פעילים יש בה, מה המינון ומה תופעות הלוואי. הוא גם יודע שמערכת רפואית שלמה תגבה אותו במידה ומשהו משתבש כי הוא פעל לפי נהלים ברורים. זה לא משהו שאפשר להגיד על קנאביס- רופא לא יודע כמה ואיזה חומרים פעילים יש בכל שאכטה, רופא גם לא יודע איך המטופל יגיב לשאכטה. אותה שאכטה יכולה לעורר אדם אחד ולהרדים אדם אחר. רופא צריך להיות אדם מאוד מיוחד כדי לסכן את המאמץ האדיר שהוא עשה, ללכת נגד ההכשרה שלו ולרשום קנאביס בידיעה שאחרי שהוא עושה את זה השם שלו יתחיל לרוץ בפורומים כרופא עם יד קלה על המרשם ואז הוא בכלל מסתבך עם משרד הבריאות. אה, וכשיהיה מישהו שלא יקבל מרשם אז אותו רופא יהפוך ל”נאצי” באותם פורומים.

הפעילים

קשה לקבל נתונים מדויקים על מספר המטופלים בקנאביס במרשם רופא בישראל. ההערכה היא שיש סביב ה20,000, הגרעין הקשה של הפעילים לקנאביס רפואי שעושים פעילות אמיתית בשטח מונה אולי 20 איש ויש עוד כמה עשרות בודדות שעושים רעש בעיקר ברשתות החברתיות. אז אלה שעושים את הרעש מהווים פחות מחצי אחוז מהמטופלים אם יש כל כך מעט פעילים זה אומר לממסד הרפואי שלרוב המטופלים אין בעיה עם התרופה. מעבר לזה, רוב הפעילים לא באים טוב לממסד בעין- צבעוניים מדי, עם רישומים על עבירות סמים בעברם או סתם כאלה שאוהבים לעלות תמונות של התרופה שלהם לפייסבוק. לצורך העניין, נתקלתם פעם במישהו שמעלה תמונה של הקלונקס שלו לפייסבוק? מעבר למספר הזעום והרקע של הפעילים צריך לחשוב על התוכן שהם מעלים- קריאות “ליצמן הרשע”, “גרמן הגרמניה”, “לנדשפט הרשע”, כן כל פקיד ושר יתמלא סימפטיה ורצון אמיתי לעזור לאדם שהרגע קרא לך נאצי. אפילו תמר זנדברג  שאמנם מנסה לעזור למטופלים אבל היא שמאלנית אז בלי קשר היא צריכה לקבל את מנת הקללות שלה. יש גם את נושא האיומים ואלימות פיזית על רופאים. פלא שמרפאות כאב תולות שלטים “פה לא נותנים המלצות לקנאביס רפואי“?

 

הגופים המייצגים

אומרים שלשני יהודים יש שלוש דעות אז על כל שני מטופלי קנאביס רפואי יש שלושה גופים מייצגים. כשנציגי משרד הבריאות הסכימו לשבת עם נציגי מטופלים בקנאביס במרשם רופא פתאום הנציגים שהשיגו את ההסדר הזה לא נאים בעיני המטופלים והתחילה סאגה מגוחכת של איסוף חתימות ובחירת נציגים שבסופו של דבר נגמרה בהמון הכפשות אבל בלי נציגים חדשים. כן, כולם רוצים לייצג וכולם מעלים את אותם דרישות ואז מאשימים את משרד הבריאות ב”הפרד ומשול”.

הטענות

כן, איכות הקנאביס הרפואי בישראל ירודה. כן, לחלק מהמטופלים המינון לא מספיק. כן, יש בעיות עם ההספקה. כן המערכת מסורבלת ואין מענה ביחידת הקנאביס הרפואי. כן, יש המון חולים שיכלו ליהנות מהיתרונות של קנאביס רפואי אבל המחלות שלהם לא נמצאות בהתוויות או שהם לא עומדים בקריטריונים של משרד הבריאות. כל אלה תופעות לוואי של שלושה גורמים: הדרישות המחקריות של הממסד הרפואי, הבירוקרטיה הישראלית וחוסר התחרות שנובעת מזה שהמטופלים כבולים לספק יחיד שאין לו תמריץ אמיתי לספק קנאביס איכותי. אבל קחו בחשבון דבר אחד- הטענות האלה הם חלק בלתי נפרד מזה שהממסד הרפואי מאפשר קנאביס.

סיכום

אם מתייחסים לקנאביס כתרופה צריך להתמודד מול ממסד רפואי שיש לו טענות מאוד מבוססות נגד התרופה הזאת. אם מתייחסים לקנאביס כצמח צריך להתמודד מול החוק שהטענות שלו נגד קנאביס הרבה יותר חלשות משל הממסד הרפואי. בגלל זה אנחנו חוזרים וטוענים- רק הפסקת ההפללה תבטיח קנאביס איכותי לכל מי שזקוק ורוצה אותו. חולה או בריא.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. עו"ד יניב פרץ |

    מסכים עם הרבה מהדברים שרשומים בכתבה.
    לצערי, כל החלק שקשור בסכנה לרופא הוא קשקוש מוחלט. הדברים היו נכונים במקרה של תרופות מסכנות חיים ממש. לא כאשר יש תרופה שהסכנה היחידה ממנה היא תאבון מוגבר ועיניים אדומות. אז במה מסתכן הרופא מלבד קשיים של ממסד שנגוע בשחיתות עמוקה מצד גורמים כלכליים פרטיים?
    לראיה – הוצאתו של הקנביס מהחוק בדרכי מרמה ושקר בשנת 1937 בארה”ב והסיבות המצוינות שם.

    מעבר לכך באמת שוררת אנדרלמוסיה שלמה בקרב אלו שטוענים לייצג את החולים – אך נראה שבעניין זה קבע המחוקק את דברו בחוק לשכת עורכי הדין ומלאת הייצוג שמורה לעורכי דין בלבד, הם היחידים שיכולו להוביל את הייצוג לערכאות המשפטיות, בהעדרן, הגופים ‘המייצגים’ נטולי שיניים מול הממסד, ואת זה בממסד יודעים טוב מאד. והם שמחים מהמצב.
    לצערי כל חולה שנאלץ להלחם מבין שהדרך היחידה האפקטיבית היא באמצעות ייצוג ע”י עו”ד בקיא בתחום (יהיה מי שיהיה ).

    כמו כן הוכח כי בממסד זה בעבר ישבו גורמים חפצים בעלי אינטרסים אישיים – לראיה: מי שיודע איך “הוקם” מערך הקנביס הרפואי בארץ – הבין שמי שהיה מקןרב אז – אוכל מהצלחת עד היום ללא מכרז.

    ולגבי מספר הפעילים? יש עשרות אלפים, מטבעם של אנשים חולים, הם יגיעו בעיקר לאירועים המרכזים וזאת בחסדי השם ובתקווה שהכאב לא יכריע אותם. הם ממש לא “עשרות”.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות