ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
המאבק למען עמוס מתחמם: מאחת אוהלים מול המשטרה

המאבק למען עמוס מתחמם: מחאת אוהלים מול המשטרה

שתפו את החברים

כשבועיים לאחר שנעצר באוקראינה בתהליך שלדברי עורכי דינו היה לא חוקי, קבוצה גדולה של פעילי קנאביס ו’טלגראס’ התומכים בשחרורו של עמוס סילבר צפויים לצאת מחר להפגין מול מטה יחידת לה”ב 433 של המשטרה. כחלק מהמאבק מגייסים תומכיו של עמוס כסף…

כשבועיים לאחר שנעצר באוקראינה בתהליך שלדברי עורכי דינו היה לא חוקי, קבוצה גדולה של פעילי קנאביס ו’טלגראס’ התומכים בשחרורו של עמוס סילבר צפויים לצאת מחר להפגין מול מטה יחידת לה”ב 433 של המשטרה. כחלק מהמאבק מגייסים תומכיו של עמוס כסף להגנה המשפטית שלו, במטרה להביא להסגרתו לארה”ב במקום לישראל.

המאבק של המשטרה נגד ‘טלגראס’ שהביא בשבועיים האחרונים למעצרים רבים וביניהם גם למעצרו של מייסד הרשת עמוס דב סילבר, המוחזק מאז באוקראינה, מוביל כעת להתפתחותו של מאבק חברתי לשחרורם של עמוס ושאר העצורים.

הסיבה העיקרית להתפתחות המאבק היא חורשת השמועות שסובבת את ההצהרה ששחררו עורכי דינו של עמוס לתקשורת, לפיה הוא מוחזק בתנאים ירודים שמפרים אמנות חוק בין לאומיות. כמו כן, הצהירו עורכי דינו כי כל תהליך המעצר שלו אינו תואם את החוק הישראלי והבין לאומי, וכי הם מתכוונים לערער עליו ועל בקשת הסגרתו לישראל.

המאבק למען עמוס מתחמם: מאחת אוהלים מול המשטרה
מאות פעילים קוראים: “לשחרר את עמוס”

בעקבות גל המעצרים והטענות הרבות נגד המשטרה, לא רק של תומכי ‘טלגראס’ אלא גם של מטופלי קנאביס רפואי שהיו עד לא מזמן תלויים באספקה הלא חוקית שלהם, בשבוע האחרון מתפתח ברשתות החברתיות מאבק חברתי תחת הסלוגן “לשחרר את עמוס”.

בימים בודדים המאבק כבר הספיק לרקום עור וגידים בעזרת שיתופים, תגובות ויוזמה של מאות פעילים, וכעת המחאה האקטיביסטית לשחרורו מתחילה באופן רשמי, ממש מול המשטרה.

מחר: מתחילה מחאת אוהלים מול לה”ב 433

השלב הראשון של המחאה, כך לפי תומכיו של עמוס שהשתלטו על עמוס הפייסבוק הפעיל שלו ומנהלים דרכו את הפעילים הרבים, הוא מחאת אוהלים, שמתכוננת להתחיל מחר (ג’ 26.3) בשעה 12:30 מול מטה יחידת לה”ב 433 של המשטרה באזור התעשייה הצפוני של לוד.

מיקום המחאה, אל מול משרדיה של יחידת המשטרה שהייתה אחראית למרבית הפעילות נגד ‘טלגראס’, נועד לדבריהם כדי “להראות למערכת שמאחורי אנשים חפים מפשע שנעצרים רק בגלל טוב לב ועזרה לחברה, יש מדינה שלמה”. למעשה, את העמוס ושאר העצורים מכנים התומכים “אסירים פוליטיים שהמדינה עושה איתם יח”צ לעצמה”.

מלבד הבעת התמיכה בעצורים הרבים ובעיקר בעמוס בעצמו, מתאגדים התומכים גם כדי למחות על הפרת זכויותיו על ידי מדינת ישראל, לאחר שזו הרשתה לרשויות אוקראינה לעצור אותו ולהחזיק בו באופן לא חוקי.

עו"ד של עמוס סילבר: "סובל מכליאה בתנאים לא חוקיים"
עמוס סילבר – יוסגר לארה”ב או לישראל?

“אנו דורשים להראות את אהבתנו, כוחנו, ואחדותנו מול כוחות המשטרה אשר מבצעים תהיליכים ומעצרים לא חוקיים רק כדי לפגוע באנשים חכמים, משכילים שנותנים את ליבם ונשמתם במטרה אחת: לעזור לחברה”, כותבים מארגני ההפגנה, בהודעה שנשלחה בתפוצה רחבה. “היום זה הם ומחר אלו יכולים להיות אנחנו. בואו לשבור את קשר השתיקה ולהצטרף למאבק הצודק”.

במקביל למחאה המתארגנת מול משרדי יחידת לה”ב, פעילי לגליזציה ותומכי קנאביס אחרים מארגנים בימים אלו מבצעים לגיוס תרומות למען מימון הגנתו המשפטית של עמוס ותהליך הסגרתו לארה”ב במקום לישראל.

בימים הקרובים צפוי לעלות לאוויר פרויקט הגיוס, בתצורה המקובלת של מימון המונים באחד האתרים המוכרים, ואז יסתמן כמה תומכים באמת עומדים מאחורי עמוס ושאר עצורי ‘טלגראס’ עד הסוף. עד אז, מי שמעוניין לתרום כסף למטרה יכול לפנות לעמוד הפייסבוק של עמוס סילבר.

בעד או נגד המלחמה בטלגראס? מתכוונים להגיע לתמוך במטרה? ספרו לנו בדף הפייסבוק שלנו או בתגובות.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 5

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. חגית יגודה |

    שחררו כבר את עמוס! איזה ארגון פשע זה אם זה כסף לעורכי דין לאף אחד מהעצורים! תתביישו לכם מדינת ישראל! מתעללים ביהודי משלנו!

  2. עומרי |

    למה צריכים לממן לו הגנה משפטית? הם עשו מספיק כסף בטלגראס שיישאו בתוצאות

    1. עמי |

      אכן הרוויח מטלגראס אל תדאגו לו

  3. אופיר טביב |

    הי אני מארגן ההפגנה , אבקש מכולם להגיע

  4. יואלה |

    צריך להוציא חולצות עם הדפס של עמוס סילבר וצאגוורא או עמוס סילבר ומרטין לוטר קינג או עמוס ובגין וסאדת ולחלק מיליוני חולצות בארץ אבל בשביל זה צריך כסף אז קדימה סטלני כל העולם התאחדו

שינוי גודל גופנים
ניגודיות