ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שיח אחראי על קנאביס

קנאביס ומנת משכל – המוח שלכם בסדר גמור

שתפו את החברים

קנאביס ומנת משכל – “אם אתם מעשנים קנאביס אתם עלולים לאבד 8 נקודות ממנת המשכל שלכם כתוצאה מחשיפה ל THC שגורמת להזדקנות נוירונים בהיפוקמפוס. הליקויים בקישורים העצביים יגרמו לפגמים בזיכרון, בלמידה ושליטה בדחפים, דבר שמוביל בסופו של דבר לסבירות גבוהה…

קנאביס ומנת משכל – “אם אתם מעשנים קנאביס אתם עלולים לאבד 8 נקודות ממנת המשכל שלכם כתוצאה מחשיפה ל THC שגורמת להזדקנות נוירונים בהיפוקמפוס. הליקויים בקישורים העצביים יגרמו לפגמים בזיכרון, בלמידה ושליטה בדחפים, דבר שמוביל בסופו של דבר לסבירות גבוהה להתמכרות להרואין”

כך לפחות מזהיר הממשל הפדרלי בארה״ב באתר של המכון הלאומי לשימוש בסמים תחת הכותרת ״מהן ההשפעות ארוכות הטווח של מריחואנה על המוח?״.

image

הפחדות מהסוג הזה מזמן הפכו להיות שווי ערך לטרחנות, לכל ה׳מפחידים׳ הללו יש בעיה כיוון שיש המון מעשנים בוגרים אשר באופן אקטיבי מפריחים את הטיעונים המטופשים הללו. כמו וופי גולדברג שנמצאת בשנות ה50 לחייה ומדברת על זה באופן חופשי בתכנית The View, ווילי נלסון בשנות ה80 לחייו ועדיין פועל במרץ, מורגן פרימן, ביל מאהר ורבים אחרים. הם אמנם לא מדענים אבל אי אפשר לקרוא טיפשים.

שטות 8 הנקודות מגיע ממחקר שנעשה באוניברסיטת דיוק בקיץ 2012. מתנגדים קיצוניים שנלחצו ממדיניות אי ההפללה עשו מניפולציות במחקר לנוחיותם.

ובכל זאת היו בעיות רבות עם המחקר. טענתם נמצאה נכונה רק אצל משתמשים כבדים, שהיו 38 מתוך 1,073 משתתפים. אצל צרכנים מתונים מצאו עלייה במנת המשכל. מחקר עוקב מצא שיש קשר בין ירידה במנת המשכל לגורמים סוציו-אקונומים. זה היה מאוד רחוק מהמסקנות שהגיעו אליהם ׳לוחמי הסמים׳.

smoking a joint
smoking a joint

מחקר אחר שנעשה באוניברסיטת לונדון בדק את מנת המשכל של 2,612 ילדים בין הגילאים 8 – 15 שנולדו בין השנים 1991 ו 1992. החוקרים לא מצאו שום קשר בין שימוש בקנאביס ומנת משכל נמוכה בגיל 15. גם הצרכנים הכבדים לא איבדו נקודות מה IQ שלהם.

 

מעניין שהם מצאו שצריכת אלכוהול עלולה לגרום לירידה במנת המשכל. מה שמעניין אף יותר זה שלא שומעים על זה בשום מקום.

יש מחקרים רבים שמתנגדים נלהבים משתמשים בהם על מנת להצדיק את התפיסה הסטראוטיפית שצרכני הקנאביס טיפשים. רובם נעשים על חולדות ומסיקים מתוכם מסקנות על בני אדם. אחרים לוקחים סריקת מוח של צרכני קנאביס ומפרשים את התוצאות. אך כשמדענים בוחנים בני אדם שצורכים קנאביס, הם מוצאים מעט אם בכלל הבדלים בתפקוד הקוגניטיבי שלהם.

ד״ר קארל הארט Hart היה הראשון שחשף את האמת. הארט, נוירולוג מקולמביה ומחבר הספר ״מחיר גבוה: חוקר מוח במסע גילוי עצמי שמאתגר את כל מה שאנחנו יודעים על סמים וחברה״. ב 2001 הוא פרסם מחקר שמראה שצרכני קנאביס לא הראו שום הדרדרות מנטלית בזמן שהיו תחת השפעה. צריכה על בסיס קבוע מעלה את הסבילות – מי שמעשן רק לעיתים יגלה שיותר קשה לו לפתור תשבצים תחת השפעה מאחד שצורך על בסיס קבוע.

ב2011 החלו חוקרים נוספים לעקוב אחר ההיפותזה הזו ומחקר שנעשה עם 2,000 משתתפים בוגרים מאוסטרליה במשך 8 שנים מצא מעט אם בכלל ירידה ברמת הלמידה והזכרון. הירידה שכן נמצאה נעלמה לאחר תקופה קצרה של התנזרות.

בסופו של דבר הדרך הפשוטה ביותר להוכיח שאין חשיבות לעישון ומנת משכל היא לדבר עם צרכן קבוע מבוגר. תמצאו שהוא לא חכם יותר או טיפש יותר מכל אדם אחר שתפגשו, אבל הסיפורים שלו יהיו הרבה יותר מעניינים. זה בטוח.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות