ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס לשימוש עצמי

השקעות וקנאביס – המלצה ללגליזציה של קנאביס לשימוש עצמי באנגליה

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 2.4%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.4% והדאו ג’ונס סגר את השבוע ללא שינוי ניכר.   הפרחים שעל הענף חברת אפריה (סימול: APHA) הודיעה השבוע כי קיבלה אישור…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 2.4%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.4% והדאו ג’ונס סגר את השבוע ללא שינוי ניכר.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת אפריה (סימול: APHA) הודיעה השבוע כי קיבלה אישור ממשרד הבריאות הקנדי להפעלה של מתקן הדגל שלה: אפריה דיאמונט. המתקן החדש הוא בעל יכולת ייצור של 114 טון בשנה. לאחר האישור, עומדת יכולת הייצור של אפריה על 255 טון בשנה. מנייתה עלתה השבוע בכ- 6.5%.
  • חברת הביוטכנולוגיה GW (סימול: GWPH) היא החברה שפיתחה את התרופה מבוססת קנאביס הראשונה בעולם שקיבלה את אישור ה- FDA, האפידיאולקס. השבוע פרסמה החברה דוחות כספיים לרבעון השלישי של 2019. הכנסותיה ברבעון עמדו על כ- 91 מ’ דולר, מעט מעל התחזיות, והפסד של כ- 14 מ’ דולר. לחברה יש מזומן בהיקף של 555 מ’ דולר. יחד עם זאת, בשיחה הוועידה עלו חששות לגבי האטה בקצב גיוס הלקוחות וסימני שאלה לגבי בטיחות התרופה. מנייתה ירדה השבוע בכ- 20%.
  • קרן הריט המתמחה בחוות קנאביס Innovative Industrial Properties (סימול: IIPR) פרסמה אף היא השבוע דוחות כספיים. הכנסותיה לרבעון עמדו על 11.2 מ’ דולר, ורווח נקי של כ- 6.2 מ’ דולר, מעט מעל התחזיות. החברה עשתה ברבעון האחרון מספר עסקאות משמעותיות, כולל עם חברת טרוליב הציבורית. מנייתה עלתה השבוע בכ- 11.8%.
  • מדווחת נוספת היא חברת מוצרי הצריכה קושקו (סימול: KSHB), המפתחת ומוכרת מאיידים, מוצרי CBD וסולבנטים לתעשיית הקנאביס. הכנסותיה ברבעון עמדו על 47 מ’ דולר, גם היא מעט מעל התחזיות, והפסד של 7.2 מ’ דולר. החברה עדכנה את תחזיותיה להכנסות ל- 2020 לסכום שנע בין 230-250 מ’ דולר.
  • חברת יוניבו הודיעה השבוע כי חתמה על הסכם להפצת מוצרי קנאביס לבית המרקחת מקס פארם. מקס פארם ירכוש מיוניבו מוצרי קנאביס תחת המותג של יוניבו, בהיקף של עד טון אחד בשנת 2020. מנייתה של יוניבו עלתה השבוע בכ- 3.7%.
  • פארמוקן הודיעה השבוע כי שכרה מבנה בעפולה לצורך הקמת מפעל לייצור ואריזה ובית מסחר לאחסון והפצה של מוצרי קנאביס רפואי. הקמת המפעל תעלה כ- 8 מ’ ₪, והיא מותנית באישור היק”ר. מנייתה ירדה השבוע בכ- 3.4%.
  • חברת מדיוי הגישה בקשה לפטנט בישראל בגין המוצר שלה, המשלב בין מסטיק ובין קנבינואידים, ומיועד לטיפול ומניעה של עששת. מנייתה סגרה את השבוע ללא שינוי ניכר.

 

שורש הענף

שורש הענף שלנו מגיע השבוע מאנגליה. השבוע פרסמה הועדה הסקוטית של הפרלמנט הבריטי דו”ח עמדה המתייחס לסוגיית הקנאביס. הדו”ח נכתב על ידי הוועדה במשך מספר חודשים, לאחר שזו התייעצה עם רופאים, מומחים לבריאות הציבור ואנשי אקדמיה, ולאחר שסיירה במדינות שכבר נוקטות במדיניות של אי הפללה.

דו”ח הוועדה תומך בלגליזציה של קנאביס לשימוש עצמי, וגורס כי הגישה הממשלתית לסמים קלים צריכה להיעשות דרך המשקפיים של בריאות הציבור ולא בערוץ הפלילי.

הדו”ח שפורסם השבוע הוא הדו”ח השני של וועדת פרלמנט בריטית העוסק בקנאביס ובפרט קנאביס לשימוש עצמי. לפני כחודש פרסמה וועדת הבריאות והרווחה של הפרלמנט נייר עמדה התומך באי הפללה והקצאה ציבורית של מתחמי צריכה בטוחים.

שבוע טוב.  

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות