ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השותפה של המשטרה נגד 'טלגראס' - פייסבוק חשפה מידע חיוני

השותפה של המשטרה נגד ‘טלגראס’ – פייסבוק חשפה מידע חיוני

שתפו את החברים

טלגראס ופייסבוק – הפשיטה המשטרתית החריפה שהתרחשה הבוקר נגד מנהלי רשת ‘טלגראס’ והובילה למעצר של לפחות 42 מהם, נתמכה על ידי מידע אישי שנחשף למשטרה על ידי יחידות שונות של חברת פייסבוק. מידע שהגיע לתקשורת חושף כי פייסבוק מסרה למשטרה…

טלגראס ופייסבוק – הפשיטה המשטרתית החריפה שהתרחשה הבוקר נגד מנהלי רשת ‘טלגראס’ והובילה למעצר של לפחות 42 מהם, נתמכה על ידי מידע אישי שנחשף למשטרה על ידי יחידות שונות של חברת פייסבוק. מידע שהגיע לתקשורת חושף כי פייסבוק מסרה למשטרה מידע אישי, הודעות ואיכונים גיאוגרפיים של מנהלי טלגראס שעשו שימוש בקבוצות סגורות, ומידע זה הוביל למעצרם של רבים מהם.

הבוקר פתחה המשטרה במבצע מורכב וככל הנראה בין לאומי נגד רשת ‘טלגראס’, מנהליה והבכירים השונים בה שמחזיקים בתפקידי מפתח – מבצע שהסתיים במעצרם של 42 ממנהלי הרשת וביניהם גם מייסדה עמוס דב סילבר.

מלבד מעצרו של עמוס בעצמו, שהתבצע באוקראינה בשיתוף פעולה של משטרת ישראל וכוחות ביטחון מיוחדים מהמשטרה המקומית, כעת מסתבר כי מעצרם של שאר הבכירים התבצע בתמיכה של שותפה לא צפויה: חברת ‘פייסבוק’ העולמית, ששיתפה פעולה עם יחידת ‘להב 433’ וימ”ר צםון של המשטרה.

בדרך למעצר עוצרים בפייסבוק

על פי מידע שפורסם בתקשורת, חברת פייסבוק העבירה למשטרת ישראל מידע פרטי אודות סילבר ונושאי תפקידים בכירים אחרים ברשת (‘ארגון פשיעה 420’), בין היתר הודעות פרטיות, איכוני מיקום גיאוגרפי וכן מידע מתוך אפליקציית ‘וואטסאפ’ ושירותים נוספים ששייכים לחברת פייסבוק העולמית.

מדובר במידע שאותם מנהלים “סיכנו” בעצמם בשימוש באפליקציות חיצוניות ולא באפליקציית הטלגרם, מה שפרץ את מעטה האנונימיות שהגן עליהם עד כה מפני מעצרים וחקירות.

המשטרה נגד 'טלגראס' - פייסבוק משתפת פעולה
המשטרה נגד ‘טלגראס’ – פייסבוק משתפת פעולה

חלק גדול מהמידע הגיע לידיי המשטרה בזמן אמת ונועד כדי לסייע לה לבצע את המעצרים הרבים של מנהלי ‘טלגראס’, ולמרות שככל הנראה המידע לא כלל הודעות אישיות מוצפנות, כיוון שאלו בדרך כלל לא ניתנות לשחזור מרחוק, היה בו די כדי לבצע את המעצרים בפועל.

המידע שהועבר למשטרה נאסף בשיתוף פעולה ארוך של מספר יחידות בפייסבוק – ביניהן פייסבוק בישראל, יחידת האבטחה והביון הגלובלית של פייסבוק העולמית, וכן יחידת מודיעין סייבר נוספת שפועלת בתוך חברת האם. חברת פייסבוק ישראל סירבה להגיב לנושא, אך ככל הנראה היא הייתה החוליה המקשרת בין פייסבוק העולמית למשטרת ישראל.

העובדה שחברת ‘פייסבוק’ משתפת פעולה עם המשטרה היא לא חדשה, אבל הפעם מדובר בסיפור משמעותי ביותר שמדגיש שוב עד כמה שום פלטפורמה אינטרנטית היא אינה בטוחה או מבודדת. כל מה שנכתב, מישהו אחר יוכל לקרוא.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. עמוס |

    אפסים עלובים תשחררו את עמוס!!!

  2. חיים |

    אני לא מעשן ולא משתמש במוצרי הגראס למיניהם. אבל רשת כמו פייסבוק אמורה להיות סגורה בפני חדירות לרשות הפרת וזה ממש מעצבן ומביא חשק להתפטר מהפייסבוק לתמיד. רשת “חברתית” אמורה לשרת את החברה ולא את הרודפים אותה אם לחיוב ואם לשלילה. הרבה גופים שלחיליים עושים שימוש בפרטים האישיים של המשתתפים, כולל חברות עוקץ וחברות לגיטימיות שהציבור לא בדיוק נתן לפייסבוק רשות לפרסם את הפרטים שלנו ברבים בעיקר תמורת תשלום. אני מציע להתחיל להתרגל שלא לפרסם שום דבר בפייסבור ולאט לאט להתרגל להיגמל מהרשת הסו קול חברתית הזו. אחת ולתמיד

שינוי גודל גופנים
ניגודיות