ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
"הפייק ניוז התורן" - מפלגת 'זהות' מוותרת על לגליזציה

“הפייק ניוז התורן” – מפלגת ‘זהות’ מוותרת על לגליזציה

שתפו את החברים

גורמים בתקשורת עסקו היום בהפצת ידיעה שקרית ככל הנראה, לפי מפלגת ‘זהות’ ויתרה על הלגליזציה בתור תנאי של כניסה לקואליציה, במקרה שזו תורכב ממפלגות ימין שאינן תומכות בשחרור הקנאביס. ממפלגת זהות נמסר כי מדובר “בפייק ניוז גמור” וכי ההתחייבות להיכנס…

גורמים בתקשורת עסקו היום בהפצת ידיעה שקרית ככל הנראה, לפי מפלגת ‘זהות’ ויתרה על הלגליזציה בתור תנאי של כניסה לקואליציה, במקרה שזו תורכב ממפלגות ימין שאינן תומכות בשחרור הקנאביס. ממפלגת זהות נמסר כי מדובר “בפייק ניוז גמור” וכי ההתחייבות להיכנס לממשלה רק תמורת לגליזציה עומדת ותקפה. האם יש קולות בתקשורת שרוצים לפגוע בלגליזציה?

מפלגת ‘זהות’ של משה פייגלין, שלמרות האג’נדה הרחבה יותר שלה תפסה גם את מקומה הנישתי של ‘עלה ירוק’ בתור המפלגה הנושאת את דגל הלגליזציה בבחירות 2019, מוצאת את עצמה כעת בביצה הפוליטית באמצע מה שנראה כמו מטח השקרים הרגיל שמתלווה לכל מערכת בחירות.

החל משעות הבוקר, הופצה ידיעה בתקשורת שככל הנראה הגיעה מאתר ‘Ynet’, לפיה מפלגת ‘זהות’ “מוותרת על דרישתה לעגן בהסכם קואליציוני אישור לגליזציה של קנאביס” מאחר וצעד זה עשוי להיות מורכב בממשלת הימין שצפויה להיבחר בקרוב.

Ynet מפיצים מידע שקרי לגבי מפלגת זהות?
Ynet מפיצים מידע שקרי לגבי מפלגת זהות?

הכוונה באותה ידיעה, שהגיעה גם למספר כלי תקשורת קטנים אך לא פורסמה במקור אמין נוסף, היא שישנו סיכוי שמפלגת זהות תבחר להצטרף לקואליציה ימנית בתמורה לוויתור על קידום חקיקה בתחום הקנאביס, לפחות באופן רשמי.

מידע זה, שלפי גורמים במפלגת זהות הוא “הפייק ניוז התורן” שאינו מבוסס על דבר מלבד פחד מפני התחזקותה של המפלגה בסקרים, בא בבירור לערער את אמינותו של פייגלין בפני קהל תומכי שחרור הקנאביס, זמן קצר לפני ההליכה לקלפיות.

מפלגת זהות מצהירה: “כניסה לכל קואליציה, רק תמורת לגליזציה”

בתגובה לידיעה שפורסמה, יו”ר המפלגה משה פייגלין כתב הודעה רשמית בעמוד הפייסבוק שלו ושל המפלגה, המבהירה כי המפלגה “מחויבת ללגליזציה באופן מלא ומבטיחה שלא תקום קואליציה בישראל בלי לגליזציה”.

“כוחות אדירים פועלים על מנת לשמר את המצב הקיים. המפלגות האחרות, אנשי תקשורת, מפיצים את הפייק ניוז מדפי המסרים שלהם על מנת להפחיד את הציבור מפני המפלגה היחידה שמתכוונת למה שהיא אומרת, ולא מסתירה דבר”, מסר פייגלין בתגובה. “הם רוצים לוודא שמה שהיה הוא שיהיה, שמוקדי הכוח שלהם יישמרו. אבל אנו חוזרים על התחייבותנו: יש רק אמת אחת. זהות לא תשב באף קואליציה שלא תעביר לגליזציה במושב הראשון של הכנסת”.

לראשונה בשיח הלגליזציה - מפלגת 'זהות' עוברת את אחוז החסימה
זהות – מבטיחים לגליזציה בתוך 4 שנים או פחות

ובכן, נראה כי התחזקותה של ‘זהות’ בסקרים, שמנבאים לה כעת לפחות 5 מנדטים ואף יותר מכך, אכן מלחיצה את המערכת הפוליטית והתקשורת. עם זאת, נראה כי מרבית התקשורת לא ממהרת להתפתות לעוד ידיעה מסדרת הפייק ניוז של הבחירות, ובמקרה הזה השקר כנראה לא מוצלח כל כך.

מפלגת ‘זהות’, כך מסתמן, עומדת להיות המועמדת המרכזית של כל תומכי הקנאביס והלגליזציה בישראל שרוצים לעשות את השינוי כבר במושב הקרוב, ועכשיו בעקבות הפרסומים, ההתחייבות של המפלגה עומדת ותקפה מתמיד: לגליזציה בישראל, בתוך 4 שנים או פחות.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 12

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אורן חן |

    הנה תראו פתאום עלתה עוד כתבה נגד פייגלין. מעניין התזמון שזה בדיוק רק ב-Ynet

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5488613,00.html

    1. יוסי |

      תודה לך פייגלין
      שאתה רוצה למחוק ולשחרר מריבות מיותרות בעם ישראל

  2. אלון |

    לא היה ספק לרגע. אין חירות בלי “זהות”!

    1. אלי |

      איך זה שכולם עברו למפלגת זהות?
      מה אולי זה משהו בי שלא בסדר
      כל מי שאני מכיר תומך בפייגלין

  3. ירוק עד |

    מה 4 שנים מה? על המקום

  4. רז |

    המושב הראשון של הכנסת הוא מקסימום תוך 100 ימים.

    1. ג'וני סלומון |

      מדובר על כל המושב עד הכנסת הבאה, זאת ההתחייבות בעיקרון

      1. תום |

        ואם תיפול הממשלה לאחר שנתיים ?

  5. אביעד אשתר |

    רק בגלל זה אצביע לפייגלין הצדיק

  6. שרון כהן |

    תודה על הכתבה!

    טוב לדעת שיש מגזין שנלחם בפייק ניוז!

  7. חולה סופני ללא רשיון |

    הרסתם! היתה הזדמנות לחבור ולשחרר והרסתם. אתם תזכרו בהסטוריה כמי שתקע מקל בגלגל של הלגליזציה . לא רוצה שום קשר אתכם לעולם

  8. אוקי |

    אוקי

שינוי גודל גופנים
ניגודיות