ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

הפתרון של יוון למצוקה הכלכלית: חממות ענק לגידול קנאביס רפואי כבר ב-2018

שתפו את החברים

קנאביס ביוון – מאז שעברו חוקי הקנאביס הרפואי החדשים, התיירות ביוון נמצאת בשגשוג ופריחה מחודשת שמתחילה להשיב את התקווה לתושבים. עד קיץ 2018 מתכננת הממשלה להקים מספר חממות ענק לגידול קנאביס רפואי, המיועדות להחליף את הייבוא הקיים היום וליצור מאות…

קנאביס ביוון – מאז שעברו חוקי הקנאביס הרפואי החדשים, התיירות ביוון נמצאת בשגשוג ופריחה מחודשת שמתחילה להשיב את התקווה לתושבים. עד קיץ 2018 מתכננת הממשלה להקים מספר חממות ענק לגידול קנאביס רפואי, המיועדות להחליף את הייבוא הקיים היום וליצור מאות מקומות עבודה חדשים כבר בשנה הקרובה.

תעשיית הקנאביס ביוון נמצאת בשגשוג לאחר שבסוף חודש מאי האחרון התירו הרשויות שימוש חוקי בקנאביס למטרות רפואיות. יחד עם הגידול בכמות הקנאביס הזמינה ברחובות, חל בחודשיים האחרונים גידול דומה בכמות התיירות הנכנסת למדינה וכן בכמות הכסף הזר שנכנס ומושקע בתחומיה.

טראומות הבוקר השחור שאליו התעוררו אזרחי יוון לפני מספר שנים רק כדי לגלות שכל כספיהם בחשבונות הבנק, לרבות ההלוואות אותן נטלו, הוחרמו על ידי המדינה, לא נעלמו עדיין מרקע החיים עצמם, אך ניתן לראות כי התפתחותו של ענף הקנאביס הרפואי במדינה, שכאמור מעלה את ההיצע שקיים גם עבור תיירים הרוכשים אותו בשוק השחור, הוא צעד ראשון בכיוון הנכון.

הפתרון הירוק של אם הדמוקרטיות הגוססת

למרות שהחוב הלאומי של יוון עומד עדיין על סכום אסטרונומי שהחזרתו לא נראית כמעט אפשרית, השגשוג בתיירות שהחל מאז שינוי החוק כלפי קנאביס כבר הגיע לתשומת לבם של גורמי השלטון המקומיים, והניע אותם להתחיל לעסוק בהכנות ותכנונים לקראת פתיחתו הרשמית של השוק, שתחל בהקמת 12-15 חממות גידול ענקיות כבר בשנה הקרובה. על פי הערכות שפורסמו לתקשורת, מדובר בפרויקט נרחב מאד שיתחיל בגיוס השקעה ראשונית של 1.5 מיליארד יורו ומיועד לייצר מאות מקומות עבודה חדשים בחודשים הקרובים.

דובר מטעמו של ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס (Alexis Tsipras), מסר לתקשורת כי סעיפי החקיקה הסופיים שקשורים לאישור המתווה הרפואי נמצאים כעת בסיכום סופי של בכירי הממשל, והמטרה היא להתחיל לטעת את צמחי הקנאביס בחממות החדשות כבר תוך זמן קצר, במטרה להגיע לקציר ראשון מוצלח בקיץ 2018.

חממות לגידול קנאביס רפואי
חממות לגידול קנאביס רפואי – קציר ראשון מתוכנן בקיץ 2018

נכון לעכשיו עיקר הקנאביס הרפואי של יוון עדיין מיובא ממדינות כמו קנדה בעיקרו, אבל התעשייה בהחלט נמצאת בכיוון של התרחבות מאסיבית עם תאריך יעד קרוב למדי. כבר בשנה הבאה, כך צופות הרשויות, יוכלו לרכוש תושבי יוון קנאביס בייצור מקומי, ולהזרים כסף רב למערכת המדינית ולקופה הציבורית.

יוון תמיד היוותה יעד תיירות אטרקטיבי עבור תושבי מדינות רבות ובעיקר לנו הישראלים. בנוסף לנופים, הארכיטקטורה והתרבות, יוון, אסור לשכוח, שבורה אמנם היום, אבל לא כל כך מזמן הייתה השער והמקור לנאורות הפוליטית ולשוויון לזכויות האדם, וכעת נפתח בה שער חדש לזכויות אדם רפואיות, שצפוי להשפיע בצורה חיובית גם על המצב הפיננסי של תושביה.

בשוק הנוכחי שקיים היום ברחובות ערי יוון, סכום סמלי של 20 אירו ישיגו לכם 1-3 גרם של קנאביס. ככל שתרחיקו מהמרכז המחירים יהיו זולים יותר, אבל ההיצע יהיה נמוך הרבה יותר ובעיקר מבחינת האיכות. למרות האיסור בחוק על צריכת קנאביס לצרכי פנאי, באזורים היותר מרכזיים ומתוירים השוטרים לא מציקים לתיירים ומתרכזים בשמירה על הסדר הכללי.

ניצול הנכס הקיים של המדינה עד תום, כלומר התיירות, מבלי לעשות דבר מלבד מלהמשיך במגמת אי ההפללה וליצור הסדרת ביניים שידידותית לצרכן המקומי ולתייר המזדמן, צפויה להגדיל את תזרים המזומנים של התושבים שלא דרך שוק שחור ומאפיה, ולתרום רבות לתהליך הריפוי הארוך והעמוק שעובר העם היווני בהיבטים של כלכלה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות