ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פקודת הסמים המסוכנים

הצעת חוק חדשה – שתיל קנאביס שתיל אחד לכל אזרח

שתפו את החברים

הכוכבת החדשה של הליכוד, ח״כ שרן השכל, נכנסה לתפקיד לפני כחצי שנה וכבר מנסה לעשות מהפכה בתחום הקנאביס. הצעת החוק שלה מבקשת להפסיק הפללת צרכני קנאביס והתרת גידול שתיל קנאביס אחד בבית. הצעת החוק החדשה לא תסיר את הקנאביס מפקודת הסמים…

הכוכבת החדשה של הליכוד, ח״כ שרן השכל, נכנסה לתפקיד לפני כחצי שנה וכבר מנסה לעשות מהפכה בתחום הקנאביס. הצעת החוק שלה מבקשת להפסיק הפללת צרכני קנאביס והתרת גידול שתיל קנאביס אחד בבית. הצעת החוק החדשה לא תסיר את הקנאביס מפקודת הסמים אך תסיר את האיום הפלילי מבוגרים בני 21 ומעלה שייתפסו עם שתיל אחד או 5 גרם קנאביס לשימוש עצמי.

cannabis

על פי מסמך הצעת החוק, “לא יישא אדם, מעל גיל 21, באחריות פלילית בשל עבירה לפי סעיף 7(א) בסם בכמות או בכמות זרעים לשימוש עצמי” (שימוש עצמי = 5 גרם קנאביס או חשיש / 15 זרעי קנאביס). מטרת ההצעה, ” למנוע רישום פלילי מיותר לציבור המשתמשים בקנבוס, מעל גיל 21, לשימוש עצמי בלבד.”

לפי הצעת החוק בוגר אשר ייתפס עם כמות גדולה מ 5 גרם אך לשימוש עצמי, ייקנס ב 2,000 ש״ח, במקום רישום פלילי ומאסר.

“חוק פקודת הסמים המסוכנים הקיים אינו תואם הלכי רוח של מדינה חופשית ודמוקרטית,” אומרת ח”כ השכל. “הצעת חוק זו לא נועדה לעודד שימוש בקנבוס או להניף דגל שכזה מבחינה חברתית. ההיפך הוא הנכון: ההצעה משאירה את הקנבוס כסם אסור בפקודת הסמים המסוכנים וקובעת קנס למי שיצרוך אותו במקומות ציבוריים או שיעשה זאת מתחת לגיל 21. בשנים האחרונות גוברת ההבנה כי חוק פקודת הסמים המסוכנים הקיים אינו תואם הלכי רוח של מדינה חופשית ודמוקרטית ועל כן יש לשנותו.”

“למעלה ממיליון ישראלים צורכים קנבוס בצריכה מזדמנת, כאשר ציבור המשתמשים ברובו אינו ציבור עברייני. מדובר באנשים נורמטיביים מכל שכבות האוכלוסייה, אנשי אקדמיה, אנשי ציבור ועוד, אשר צורכים קנבוס בשעות הפנאי.”

“מחקרים רבים, וביניהם דוח של ועדה בין לאומית לבחינת מדיניות הסמים העולמית שהוגש ביוני 2011 לאו”ם, עסקו בדה-קרימינליזציה של השימוש בסמים, והמליצו, בין היתר, להפסיק את הקרימינליזציה של העושים שימוש בקנבוס לצריכה עצמית בלבד,” נכתב, “ממצאים מעידים כי מרבית עבירות הסמים שבהן נפתחו תיקים, הן עבירות של שימוש והחזקה ורק מיעוט העבירות הן עבירות סחר (כ-16%-18% מעבירות הסמים). הפללת צרכני הקנבוס אינה תואמת את הלכי הרוח של מדינה חופשית ודמוקרטית, היא מהווה פגיעה בזכויות הפרט, ויתרה מכך, היא עלולה להוביל אזרחים נורמטיביים ושומרי חוק למעגל הפשע.”

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות