ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
סוף סוף הגיע - הקופישופ הראשון נפתח בארה"ב

סוף סוף הגיע – הקופישופ הראשון נפתח בארה”ב

שתפו את החברים

חנות הקנאביס הראשונה בארה”ב שמציעה לציבור הרחב מקום שבו מותר לעשן קנאביס באופן חוקי, במודל דומה לזה של הקופישופ באמסטרדם, חנכה בשבוע שעבר את פתיחתו הרשמית. למרות המיקום המרוחק, אי שם בקהילה מדברית בדרום קליפורניה, מדובר במקום שצפוי למשוך תיירות…

חנות הקנאביס הראשונה בארה”ב שמציעה לציבור הרחב מקום שבו מותר לעשן קנאביס באופן חוקי, במודל דומה לזה של הקופישופ באמסטרדם, חנכה בשבוע שעבר את פתיחתו הרשמית. למרות המיקום המרוחק, אי שם בקהילה מדברית בדרום קליפורניה, מדובר במקום שצפוי למשוך תיירות מקומית ואפילו מעט תיירות בין לאומית, בשל היותו “הקופישופ” הראשון בשטח ארה”ב.

תנועת הלגליזציה בארה”ב הספיקה לכבוש לא מעט יעדים ב-4 השנים הקצרות שעברו מאז החלו מכירות הקנאביס החוקיות לראשונה בוושינגטון וקולורדו ב-2014, ועד היום ישנן 10 מדינות ואת הבירה וושינגטון די.סי שבהן צריכת קנאביס (במרחב הביתי) נחשבת לדבר חוקי.

בחלק מהמדינות הללו מדובר בחוקים רשמיים בלבד שאינם בעלי משמעות בשטח, משום שטרם הותרו מכירות קנאביס חוקיות בחנויות, ולפיכך אין לאדם הפשוט אין להשיג קנאביס, בעיקר במדינות או במחוזות שאינם מתירים לתושביהם גידול קנאביס ביתי.

10 מדינות הלגליזציה בארה"ב - לפני הבחירות הקרובות
לגליזציה בבית – אבל אין איפה לעשן בציבור

גם במדינות שכן מאפשרות מכירות חוקיות ומתירות גם לתיירים מעל גיל 21 לרכוש קנאביס (בדרך כלל עד 28 גרם) ולהחזיק בו באופן חוקי, אין אף מקום ציבורי בו מותר לצרוך קנאביס מחוץ לבית, ולכן תיירים שאינם בעלי נכס או דירה לא תמיד יכולים למצוא מקום לעשן בו, מלבד בסתר בחדרי מלון או באכסניות באופן שאינו חוקי, או לחלופין במעט מאד פארקים או אתרים מרוחקים שאין לגביהם חוקי עישון מוסדרים.

החל מהשבוע שעבר, ישנו פתרון אחד אמיתי שיספק מעתה לאמריקאים את החופש המלא לרכוש קנאביס ולעשן אותו בצורה ציבורית בחדר עישון ייעודי ומותאם לצרכני קנאביס, בדיוק כמו הקופישופס המפורסמים של אמסטרדם.

הקופישופ הראשון בארה”ב – במדבריות קליפורניה

חנות הקנאביס שהקימה את הפרויקט החדשני, עשתה זאת, שלא במפתיע, בקהילה מדברית קטנה בשם ‘קתדרל סיטי’, שכיאה למקום מרוחק ומבודד יחסית הנה בעלת עצמאות כמעט מלאה בניסוח החקיקה המקומית בתחומים כמו צריכת קנאביס.

משום שבמדינת קליפורניה כבר קיימת לגליזציה מלאה, והקנאביס כבר מוגדר בתור סחורה חוקית למסחר ומכירה לציבור הרחב ללא אישור פרטני, הקהילה הקטנה הייתה הראשונה לנסח ולאשר חוק המתיר צריכה ציבורית של קנאביס בחללי עישון ייעודיים שמופעלים ומפוקחים על ידי חנויות קנאביס מורשות.

סוף סוף הגיע - הקופישופ הראשון נפתח בארה"ב
הקופישופ הראשון בארה”ב – בעיירת ‘קתדרל סיטי’ בקליפורניה

אחד הפעילים המשמעותיים ביותר שעבדו למען קידום החקיקה הוא ניק היוז, שהנו הבעלים של חנות הקנאביס הגדולה ביותר בקהילה ששמה ‘Care Collective‘ – חנות שנבנתה מראש עם מבנה צמוד רחב ידיים שמאובזר כמו טובי הקופישופס באמסטרדם (ספות, מכשירי עישון להשכרה, שולחן ביליארד ועוד) שהיה עד כה לא פעיל והמתין לאישור פתיחה.

כמו חנות זו, עוד מספר חנויות קנאביס שפזורות באזור הקהילה קיבלו רישיון תיאורטי למכירת קנאביס ולעישון ציבורי בשטח המקום, אך הרשויות המקומית לא הצליחו להסדיר את הנושא בעזרת מערכת חקיקה מספקת במשך מספר חודשים.

בין העקרונות שהבליטו נציגי הקהילה בעת הדיונים בנושא ניתן למנות את החשיבות של שמירה על מקצועיות הצוות (כולל הכשרה רפואית) ובטיחות והלקוח, פיקוח על כך שנהגים “מסטולים” לא יצאו לכביש כמו שנהוג בתור בארים, ובעיקר קווים מנחים שונים לגבי היתר מכירה לתיירים.

בעזרתו של היוז, שבשל האינטרס שלו להיות בעל החנות הראשונה שמקבל את האישור תרם כוח אדם ותקציבים רבים לקידום המהלך, ניסחו נציגי הקהילה המקומית במשך חודשיים טיוטה מפורטת לסעיפי חקיקה רבים המסדירים באופן מלא את נושא הצריכה הציבורית של לקוחות החנויות.

'קתדרל קאר' - חנות הקנאביס שהפכה לקופישופ
‘קתדרל קר’ – חנות הקנאביס שהפכה לקופישופ

לאחר מכן, החוקים החדשים אושרו במהרה וצוותו של היוז יכול היה לפתוח בסוף השבוע שעבר את הקופישופ הצמוד לחנות באופן רשמי, מעט לפני שעוד כמה מתחרים יצטרפו לעסק בשבועות הקרובים.

הקופישופ הראשון בארה”ב פתוח 7 ימים בשבוע מהשעה 8 בבוקר עד 10 בלילה, ומלבד פעילותו הרגילה הוא גם מארח מסיבות ואירועים חברתיים מכל הסוגים, ומציע בר קנאביס עשיר גם לחתונות ומסיבות רווקים ורווקות.

למרות שמו של המקום, והעובדה שפעם היה מדובר בחנות המוכרת רק קנאביס רפואי לבעלי רישיון, כיום הקופישופ החדש פתוח כמובן גם לתיירים ממדינות אחרות בארה”ב ובעיקר מחו”ל, ואין צורך בשום אישור או רישיון כדי לרכוש בו מוצרים מכל הסוגים.

כתובת המקום – Date Palm DR Suite B 28201. Cathedral City, CA (California), 92234

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 4

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. רוברט כהן |

    חובה בביקור הבא שלי בארה”ב!

  2. סטלן סטלן |

    ארה”ב בדרך להיות ירוקה לגמרי

  3. Bay area |

    המממ לא יודע איך להגיד לכם את זה אבל זה ממש לא הקופי שופ הראשון בארהב. בסן פרנסיסקו נפתחו בינואר 2018 איך שנכנס הליגזציה לתוקף בקליפורניה לפחות 3 מקומות עם איזור עישון מלא. ועוד לפני היה מקומות בסן פרנסיסקו עם לאונג (lounge לא קוראים לזה קופי שופ כאן ) לאידוי. כרגע יש 4-5 מקומות עם לאונג לעישון.

    1. ג'וני סלומון |

      המקומות שאתה מדבר עליהם ולמעשה גם עוד כמה מקומות נוספים נפתחו עם אישור להפעלת אזור עישון מלא, אז זה עדיין לא פועל גם היום. החוק במקומות צפופים יותר, בניגוד לקהילות מדבריות קטנות ועצמאיות, צריך לעבור הרבה תלאות עד שהוא מיושם בפועל. נכון לכרגע יש רק מקומות לאידוי ואין אף מקום שמותר לעשן בו מחוץ ל”קופישופ” הנ”ל

שינוי גודל גופנים
ניגודיות