ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

הקופי שופ הראשון בעולם נסגר

שתפו את החברים

הקופי שופ הראשון בעולם נאלץ לסגור שעריו בתחילת השנה. במשך יותר מחמישים שנה, Mello Yellow , הממוקם באמסטרדם, היה מוקד עליה לרגל למקומיים ולתיירים. הרבה אנשים הגיעו למלו ילו כדי להנות מהאווירה במקום. בגלל רגולציה ממשלתית שנכנסה לתוקף בראשון לינואר,…

הקופי שופ הראשון בעולם נאלץ לסגור שעריו בתחילת השנה. במשך יותר מחמישים שנה, Mello Yellow , הממוקם באמסטרדם, היה מוקד עליה לרגל למקומיים ולתיירים. הרבה אנשים הגיעו למלו ילו כדי להנות מהאווירה במקום. בגלל רגולציה ממשלתית שנכנסה לתוקף בראשון לינואר, המקום נסגר.

ממשלת הולנד כופה על עיריית אמסטרדם חוק שאוסר על תיירים מחוץ להולנד לבקר בקופי שופס. חוק הידוע בשם “חוק הקנאביס”. כחלק מהמאבק בחוק הקנאביס מול ממשלת הולנד, עיריית אמסטרדם הסכימה להגבלה החדשה – איסור על על פתיחת קופי שופס במרחק של עד 250 מטר מבתי ספר. בעקבות חוק זה נסגרו 28 עסקים ברחבי אמסטרדם, ביניהם הקופי שופ הראשון ה- yellow mellow

ה- mellow yellow נפתח בשנת 1967 על ידי ג’וני פרטאם, פעיל קנאביס נלהב. למרות שידע שהסגירה מתקרבת, זה לא משהו שג’וני יכל להתכונן אליו. “ניסיתי להוציא את המקסימום מהיום הזה, אבל זה היה היום הגרוע ביותר בחיי. Mellow yellow היה הקופי שופ הוותיק ביותר במאסטרדם ועכשיו הוא איננו.”

החוקים החדשים חלים לא רק על בתי ספר יסודיים ותיכוניים אלא כוללת עוד מוסדות לימוד.  ה mellow yellow ספציפית ממוקם קרוב לבית ספר לעיצוב שיער. כמובן שרוב הסטודנטים שם מעל הגיל החוקי לעישון ועדיין הוא אולץ לסגור את המקום. פטראם ניסה להאבק בגזירה משפטית בטענה שהסטודנטים שם לא קטינים. לצערנו, מסיבות כלכליות פטראם לא הצליח להמשיך בקרב המשפטי והמקום נסגר.

פטראם היה הרוס מהסגירה של המקום, ולא רק מאובדן העסק, הוא היה שבור לב מהאובדן של המיקום  הנעים וההיסטורי שהיווה בית ללקוחות שלו. “פלסטינים וישראלים באים לפה לעשן ביחד. אפילו אנשים שכלל לא מעשנים מגיעים לפה ומצטלמים. המקום הוא חלק מההיסטוריה של אמסטרדם”

למרות הסגירה פטראם מקווה שיצליח למצוא מיקום חדש ולפתוח מחדש. זאת לא תהיה הפעם הראשונה שדבר כזה קורה. בשנת 1978 פרצה שרפה ששרפה את המקום לחלוטין ופטראם נאלץ להעביר את הקופי שופ למיקום הנוכחי שלה. ה- mellow yellow ידוע בהתגברות על קשיים ואנחנו מקווים שגם זה יהיה רק עוד קושי בהיסטוריה של המקום. “המיקום הנוכחי נסגר, הפוקוס שלי עכשיו הוא על פתיחת המקום במיקום חדש. אני אבנה תוכנית ואגיש אותה לראש העיר”

רבים מהפוליטיקאים הביעו צער על כך שהקופי שופ ההיסטורי נסגר, אבל דובר ראש העיר ג’ספר קרמן אמר שצעד זה היה צעד נדרש על מנת לא להעביר את חוק הקנאביס.

“אם לא נסגור את הדיל הזה, הממשלה תאלץ אותנו לאכוף את חוק הקנאביס. במקרה זה אנחנו נאלץ להתמודד עם בעיות גדולות בהרבה. בצורה הזו אנחנו יכולים להגן על 167 הקופי שופס שנשארו באמסטרדם”

פטראם ממשיך לחפש דרכים להשאיר את הקופי שופ האייקוני פתוח. הוא הבהיר חד משמעית שהוא לא הולך לסיים את הסיפור של הקופי שופ הראשון בעולם בצורה הזו. ” אני אמשיך להאבק כדי להשאיר את הקופי שופ הוותיק בעולם פתוח. אני מקווה שאצליח לשכנע את ראש העיר לתת לי לפתוח במיקום שונה”

ביקרתם במלו ילו? מה חשבתם עליו? ספרו לנו בתגובות

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות