ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קופי שופ ישראל

בקרוב בחיפה: הקופי-שופ הראשון בישראל

שתפו את החברים

בעקבות פרצה חוקית ברפורמת הקנאביס הרפואי, קם בחיפה קמפיין חדש לחיפוש של בית קפה שיהפוך לקופי-שופ הראשון בישראל, ויתחיל למכור קנאביס רפואי למטופלים בעלי רישיון. איך זה אפשרי? כל מה שצריך זה כספת ורוקח, והאישור להפעלת המקום יתקבל ככל הנראה…

בעקבות פרצה חוקית ברפורמת הקנאביס הרפואי, קם בחיפה קמפיין חדש לחיפוש של בית קפה שיהפוך לקופי-שופ הראשון בישראל, ויתחיל למכור קנאביס רפואי למטופלים בעלי רישיון. איך זה אפשרי? כל מה שצריך זה כספת ורוקח, והאישור להפעלת המקום יתקבל ככל הנראה בשבועות הקרובים.

כולם שמעו על הקופי-שופס (CoffeeShops) של אמסטרדם – אותן חנויות קנאביס בהן ניתן לא רק לרכוש פרחים ירוקים וריחניים אלא גם לעשן אותם במקום – וכל חובב קנאביס בישראל כבר איחל לעצמו ולחבריו שבמהרה ייפתח כבר קופישופ גם בישראל. ובכן, כנראה שזה קרוב מתמיד.

דוד מגן, המועמד העצמאי למועצת העיר חיפה שרץ עם תוכנית “חיפה ללא הפללה” וכוונה לחולל אי-הפללה עירונית, פתח אמש בקמפיין חדש שמטרתו לחפש את בית הקפה הראשון בישראל שיקבל אישור למכירת קנאביס, כחלק מן החזון לעודד בעיר בסיס לתעשיית קנאביס מקומית.

קנאביס בבית קפה?! יש פרצה בחוק

רפורמת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות אשר נכנסה לתוקף בחודש שעבר, הביאה עמה שינוי מהותי במודל בו מתנהל שוק הקנאביס הרפואי בישראל, והעבירה את המטופלים בעלי הרישיון לקנות קנאביס בבתי המרקחת במקום לחכות למשלוח החודשי מהספקים.

כחלק מהרפורמה, קבע משרד הבריאות תקן חדש (GSP-IMC) שמגדיר את שרשרת האספקה של הקנאביס הרפואי, משלב החוות גידול ועד להנפקת התרופה הסופית בבתי המרקחת. מהחיתוך בין תקן זה לבין תקן ארגון הרוקחים, שקובע מי יכול לפתוח בית מרקחת ובאילו תנאים, נוצר מעמד ייחודי של בית עסק היכול למכור קנאביס רפואי.

קופישופ - חלום אמסטרדמי שמגיע לישראל
קופישופ – חלום אמסטרדמי שמגיע לישראל

ואיך זה קורה בתוך בית קפה? עקב פרצה בחוק, בו לא מוגדר בצורה ברורה אילו סוגי עסקים רשאים לעמוד בתקנות של משרד הבריאות בנוגע לפעילות בתחום הפארמה. פרצה זו תרמה לכך שכעת נוצרה הזדמנות להחל במכירות קנאביס רפואי מתוך בתי קפה, שייחשב על הנייר בתור בית מרקחת.

הקופי-שופ הראשון בישראל נפתח בחיפה

לפי מידע שהגיע לידי מערכת המגזין, צוותו של מגן בחן בתקופה האחרונה את הבסיס המשפטי לפתיחת והפעלת הקופישופ הראשון, ואתמול בשעות הערב נפתח הקמפיין הציבורי באופן רשמי עם פוסט שפרסם מגן בדף הפייסבוק שלו.

למרות שהתגובות הראשונות ברשת היו פושרות, ובעיקר הציפו את הסקפטיות הציבורית שקיימת כלפי הרעיון מכירת קנאביס בתוך בית קפה, תהליך מציאת המקום וקבלת האישורים יושלם ככל הנראה כבר בתוך שבועות בודדים.

בקרוב, יוכלו תושבי חיפה שהנם בעלי רישיון לקנאביס רפואי, לחגוג את הקנייה הראשונה מחוץ לכותלי בית המרקחת, כולנו בישראל נוכל לחגוג צעד היסטורי בדרך ללגליזציה אמיתית.

“הבטחתי שחיפה תהפוך לבירת הקנאביס הישראלית – ואני מתחיל לקיים, עוד לפני שנכנסתי למועצת העיר חיפה”, מסר לנו דוד מגן בראיון שנערך עמו לאחר פרסום הקמפיין. “תעשיית הקנאביס תהפוך את חיפה לעיר עשירה, משגשגת וטובה לתושביה – ע”י פיתוח התיירות ויצירת משרות טובות בתחום המחקר, הפיתוח והחקלאות – ובינתיים, עד שנהייה שם, חולים בעלי רישיון לקנאביס יוכלו לרכוש את התרופה שלהם בצורה נעימה ומזמינה – עם קפה ומאפה ומוזיקה טובה ברקע.”

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. ניר |

    למה רק לבעלי רישיון

שינוי גודל גופנים
ניגודיות