ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
חלל גידול

הקמת חלל גידול קנאביס בבית – סט-אפ

שתפו את החברים

בגידול פנים, חלל הגידול שבו מתבצע הגידול אמור להעניק לצמח את כל מה שהוא צריך כדי לשרוד, ממש כמו בעולם שבחוץ. חלל גידול צריך לכלול את נורת הגידול שהיא כמו השמש, שעון השבת – שמדמה את עונות השנה והאיוורור הוא הרוח…

בגידול פנים, חלל הגידול שבו מתבצע הגידול אמור להעניק לצמח את כל מה שהוא צריך כדי לשרוד, ממש כמו בעולם שבחוץ. חלל גידול צריך לכלול את נורת הגידול שהיא כמו השמש, שעון השבת – שמדמה את עונות השנה והאיוורור הוא הרוח למעשה. דפנות חלל הגידול צריכות להחזיר אור לצמחים בשביל ניצול מרבי של התאורה.

החלל צריך לכלול גם פתחי איוורור כדי שהצמחים ינשמו, ורצוי גם שתחתית חלל הגידול תהיה קלה לניקוי ולניקוז מים. לתוך חלל הגידול נכניס את החלקים השונים של מערכת הגידול  – מערכת התאורה, האוורור, ההשקיה ומצע הגידול. כל הרכיבים האלה שייכים לאחת מחמש קטגוריות: אור, אוויר, מים, אדמה ובקרה, ונקראים ה״סט אפ״.

סטאפ 9

חלקי הסט-אפ השונים צריכים להתאים זה לזה כדי ליצור סביבת גידול מושלמת, שתבטיח צמחים מושלמים, ותתאים ליכולות ולרצונות שלנו כמגדלי קנאביס. אחרי שהבנו מה זה סט-אפ אפשר להתארגן על אחד כזה בעצמנו.

סטאפחלל הגידול

כמעט כל חלל יכול לשמש לגידול קנאביס: ארון בגדים, מקרר ישן, חדר כביסה, מחסן, ואפילו במארז מחשב. האפשרות הנוחה ביותר היא אוהל גידול מקצועי, שאטום לחלוטין לכניסה ויצאה של אור, ומכיל פתחי איוורור בגדלים שונים. ככל שחלל הגידול גדול יותר, ניתן לגדל יותר צמחים, וככול שהוא גבוה יותר, יש יותר אפשרות בחירה בזנים שנוכל לגדל (סאטיבה צריכה יותר גובה מאינדיקה). בחללי גידול קטנים, יותר קשה לשמור על תנאי גידול טובים.

כדי שחלל יתאים לגידול קנאביס הוא צריך לעמוד בדרישות הבאות:

חזק ועמיד: חלל הגידול צריך להיות חזק מספיק כדי להחזיק את כל רכיבי הסט-אפ, חלקם יכולים להיות כבדים יחסית. מערכת התאורה נתלית מתקרת חלל הגידול, וחשוב לוודא שתקרת החלל חזקה מספיק כדי להחזיק אותה.

נוחות: החלל צריך להיות בעל פתח נוח שיאפשר גישה וטיפול בצמחים, וכדי שיהיה קל לניקוי, כמובן גם בשביל למנוע התפתחות של מזיקים ומחלות. את רצפת חלל הגידול מומלץ להקפיד לנקות ממים ואדמה שישפכו עליה. 

מחזיר אור (רפלקטיבי): דפנות חלל הגידול צריכות להחזיר אור. מיילר רפלקטיבי הוא החומר הטוב והמומלץ ביותר לציפוי דפנות חלל הגידול. מיילר מחזיר 97% מהאור והוא עמיד בחום. רצוי שמיילר יהיה מחורץ בשביל לשבור ולפזר את האור בצורה שווה. מיילר חלק עלול ליצור ״נקודות חמות״ שמרכזות אור וחום ועלולות להזיק לצמח. כדי לדעת כמה מיילר לרכוש צריך למדוד את הגובה והרוחב של קירות חלל הגידול. את רצפת ותקרת החלל אין צורך לצפות. שימוש בחומרים אחרים כמו, רדיד או צבע אלומיניום ומראות, לא יעיל, לא בטיחותי, ולא מומלץ.

איטום לאור: חלל הגידול צריך להיות אטום לאור. בגידול פנים נרצה, שבזמן שנורות הגידול כבויות, חלל הגידול יהיה חשוך לגמרי. ולכן חדירת אור בשעות החושך תפגע בפריחת הצמחים ובמחזור התאורה.

פתחי איוורור: צמחים זקוקים לאוויר. בגידול פנים – וונטות ומפוחים יכניסו ויוציאו אוויר מחלל הגידול כדי לייצר תחלופת אוויר. פתח יציאת האוויר מומלץ שיהיה בחלק העליון, כדי לשחרר את האוויר החם שעולם למעלה – ופתח כניסת האוויר יהיה בחלק התחתון. אסור שאור יחדור דרך פתחי האוורור.


סטאפ 7

ניתן להשיג בחנויות הגידול אוהלי גידול מוכנים עשויים בד אטום ומוטות מתפרקים. אוהלי הגידול מצופים בחומר רפלקטיבי, וכוללים פתחי אוורור מלמעלה ומהצדדים, מוטות עליונים לתליית ציוד, וחלק תחתון הניתן להוצאה וניקוי. אוהלי הגידול ניתנים להרכבה, פירוק ואחסון, ונחשבים ליעילים מאד לגידול קנאביס.

רכיבי הסט-אפ צריכים להתאים לגודל החלל, לאחר מדידת המקום שבחרנו, מומלץ ללכת לחנות המתמחה בגידול פנים ולקבל ייעוץ לגבי המוצרים שיתאימו למידות אלו. אפשר כמובן לחפור באינטרנט ולחפש בפורומים. לצערנו, באינטרנט יש הצפה של מידע סותר וזה מאוד מבלבל. בחנות הידרו מקצועית יתאימו את הסט-אפ לצרכים ולתקציב שלכם, ציוד איכותי הוא השקעה לטווח ארוך. הרבה מהציוד שתקנו, ילווה אתכם שנים רבות.

רוחב חלל גידול מינימלי צריך להיות לפחות 40 ס”מ, והגובה של החלל לא ירד מ-1.5 מטר, וכל המרבה הרי זה משובח.

*מתוך המדריך הישראלי לגידול קנאביס מאת יאיר רביב ופלג פסטיג

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות