ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

השקעות בעולם הקנאביס – הקנאביס הרפואי ממשיך לתפוס תאוצה באירופה

שתפו את החברים

מדד הקנאביס נמצא השבוע בעליה קלה. הנושא המרכזי שהעיב השבוע על המדד, היה חברת אלאפיה הקנדית שהודיעה על השלמת הגיוס והנפקת אג”ח להמרה ואופציות. השבוע גם חברת קונפי הודיעה על רכישת חברה לעיבוד ומיצוי קנאביס ונכנסו למדד 13 חברות קנאביס…

מדד הקנאביס נמצא השבוע בעליה קלה. הנושא המרכזי שהעיב השבוע על המדד, היה חברת אלאפיה הקנדית שהודיעה על השלמת הגיוס והנפקת אג”ח להמרה ואופציות. השבוע גם חברת קונפי הודיעה על רכישת חברה לעיבוד ומיצוי קנאביס ונכנסו למדד 13 חברות קנאביס חדשות, מתוכן חברה ישראלית. 

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index) NTR) עלה השבוע בכ- 0.2%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 0.4% והדאו ג’ונס ירד השבוע בכ- 0.7%.

הפרחים שעל הענף

  • חברת קנופי (סימול: CGC) הודיעה השבוע על רכישת חברה לעיבוד ומיצוי קנאביס. החברה, KeyLeaf, נמצאת בתהליכי אישור להסב את פעילות העיבוד שלה לקנאביס. במידה ואכן תאושר, תוכל החברה לעבד במתקניה כ- 5 טון קנאביס מדי יום. מנייתה עלתה השבוע בכ- 3.5%.
  • חברת אלאפיה הקנדית (סימול: TO) הודיעה השבוע על השלמת גיוס בהיקף של 40 מ’ דולר קנדי, באג”ח להמרה ואופציות. אגרות החוב נושאות ריבית שנתית של 8.5% והן ניתנות להמרה במחיר של 1.55$ עד יוני 2022. תמורת ההנפקה תשמש את החברה להאיץ את תוכניות ההתרחבות הבינלאומית שלה בגרמניה ואוסטרליה. מנייתה עלתה השבוע בכ- 19%.
  • ביום שישי שעבר בוצע העדכון הרבעוני של מדד הקנאביס של סולאקטיב, North American Cannabis Index) NTR). למדד נכנסו 13 חברות קנאביס חדשות, מתוכן, לראשונה, חברה ישראלית. הישראלית הראשונה שנכנסה למדד היא אינטק פארמה (סימול: NTEC), מפתחת גלולת האקורדיון. אינטק פארמה נכנסה למדד בעקבות ניסויים שהיא עורכת לתרופה המכילה THC ו- CBD באמצעות טכנולוגיית האקורדיון.
  • חברת עמיר שיווק הודיעה כי היא דוחה את ההנפקה המתוכננת של חברת BOL שאיפה לחיים בבורסה בקנדה. החברה מציינת כי אין כל וודאות באשר להשלמתה של ההנפקה בבורסת טורונטו. הגורמים העשויים להשפיע על תנאי ההנפקה ועצם ביצועה כוללים, בין היתר, מצב שוקי ההון בקנדה, ביקושים למניית BOL וקבלת אישורים רגולטורים נדרשים. לאור ההודעה ירדה מניית עמיר שיווק בככ- 18%.
  • חברת מדיקל קומפרישין שמיזגה את פעילות פארמוקן, קיבלה אישור לצאת מרשימת השימור, ובשבוע שעבר היא חזרה להיסחר ברשימה הראשית.
  • חברת הרודיום, שממזגת את פעילות פארמוקן, עלתה השבוע בכ- 7.8% לאור התבטאות של מנכ”ל החברה כי הוא מעריך שהייצוא יתחיל בתוך כמה חודשים.

שורש הענף

  • הקנאביס הרפואי ממשיך לתפוס תאוצה באירופה. ביום רביעי האחרון אישרה אירלנד תוכנית של קנאביס רפואי לחולי סרטן, טרשת נפוצה ואפילפסיה. תוקפה של התכנית הוא חמש שנים, ולאחריהן היא תיבחן מחדש.
  • באותו יום הוגשה גם בשווייץ הצעת חוק להקלה על נגישות חולים לקנאביס רפואי. עד כה, רישיונות לקנאביס רפואי ניתנו בשווייץ על ידי משרד הבריאות. אם תעבור הצעת החוק, המרשמים יינתנו ישירות על ידי הרופאים, באופן דומה לרפורמה בישראל

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות