ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנדה וקנאביס - השקעות

קנדה וקנאביס: השקעות וקנאביס – השוק החוקי בקנדה עלה משמעותית בשנת 2019

שתפו את החברים

קנדה וקנאביס זה סיפור אהבה ידוע, עם זאת השבוע, למרות שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של קנדה פרסמה סקירה על שוק הקנאביס החוקי והראתה עלייה משמעותית בשנת 2019, מדד הקנאביס ממשיך לרדת. חברת טילריי (סימול: TLRY) חתמה על הסכם ראשון לאספקת קנאביס…

קנדה וקנאביס זה סיפור אהבה ידוע, עם זאת השבוע, למרות שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של קנדה פרסמה סקירה על שוק הקנאביס החוקי והראתה עלייה משמעותית בשנת 2019, מדד הקנאביס ממשיך לרדת. חברת טילריי (סימול: TLRY) חתמה על הסכם ראשון לאספקת קנאביס רפואי לחברה פרטית גרמנית וחברת מדמן האמריקנית (סימול: CN) פרסמה תוצאות מקדימות עבור הרבעון השני של 2019 עם עלייה של כ- 15% מהרבעון הראשון של השנה. בגזרת הישראליות, רוב המניות עלו השבוע. 

קנדה וקנאביס – הענף בכללותו

קנדה וקנאביס – מדד הקנאביס North American Cannabis Index) NTR) ירד השבוע בכ- 6.9%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 3.2% והדאו ג’ונס ירד השבוע בכ- 2%.

הפרחים שעל הענף

  • חברת טילריי (סימול: TLRY) חתמה השבוע הסכם ראשון לאספקת קנאביס רפואי מהמתקן שלה בפורטוגל, שהוא בעל התקן האירופאי המחמיר EU-GMP. הרוכשת היא חברה פרטית גרמנית, שתפיץ את המוצרים בבתי המרקחת בגרמניה. האספקה, בהיקף כספי של 3.3 מיליון דולר, צפויה להתבצע עד הסתיו הקרוב.
  • חברת מדמן האמריקנית (סימול: CN) פרסמה בשבוע החולף תוצאות מקדמיות עבור הרבעון השני של 2019. לחברה היו הכנסות בפועל בהיקף של כ- 42 מ’ דולר, עלייה של כ- 15% מהרבעון הראשון של השנה. הכנסות פרופורמה, הכוללות עסקאות רכישה שעדיין לא הושלמו, עומדות על 61 מ’ דולר. בנוסף, הודיעה החברה על שירות משלוחים חדש בקליפורניה, המאפשר מסירה לבתי הלקוח ביום ההזמנה.
  • חברה אמריקנית נוספת שפרסמה דוחות כספיים לרבעון השני היא חברת טרוליב (סימול: CN). הכנסות החברה עמדו על כ- 58 מ’ דולר, עלייה של כ- 30% מהרבעון הראשון של השנה. החברה פעילה בעיקר בשוק הרפואי בפלורידה. במהלך הרבעון אושר לראשונה בפלורידה שימוש רפואי בקנאביס בעישון, לעומת שימוש בשמנים בלבד עד כה. זו השנה השניה שטרוליב מפגינה כל רבעון רווחיות נטו ברציפות, וגם במהלך רבעון זה הרוויחה החברה 14.7 מ’ דולר.
  • חברת אפריה (סימול: APHA) הודיעה השבוע על שיתוף פעולה עם הפלטפורמה הטכנולוגית למשלוחים ParcelPal, המאפשרת לצרכנים לקבל סחורה שהזמינו דרך הפלטפורמה בתוך שעה.
  • בגזרת הישראליות, חברת קנביט תצורף בתחילת ספטמבר למדדים. מנייתה עלתה השבוע בכ- 1.5%. רוב המניות הישראליות עלו השבוע. אינטרקיור רשמה עלייה משמעותית עם כ- 25.5%, טוגדר עלתה בכ- 9%, מדיקל עלתה בכ- 6.9% ואילו הרודיום סגרה את השבוע ללא שינוי ניכר.

קנדה וקנאביס שורש הענף

השבוע פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של קנדה סקירה על שוק הקנאביס החוקי הקנדי. כל הנתונים בסקירה מעודכנים לסוף אפריל 2019.

על פי הסקירה, מועסקים כיום בקנדה כ- 9,200 אנשים בתעשיית הקנאביס, וזאת לעומת 2,630 בשנת 2018 ו- 1,400 בשנת 2017. כ- 60% מהמועסקים בענף עובדים בגידול, קציר, עיבוד, ייצור ואדמיניסטרציה. 20% עובדים בשיווק, מכירות ושילוח. ה- 20% הנותרים עובדים בבקרת איכות, מחקר ופיתוח, הנדסה והנהלה.

מספר החברות שהן בעלות רישיון בענף עומד כיום על 175, לעומת 83 בשנה שעברה ו- 37 לפני שנתיים. סך הנכסים המוחזקים על ידי חברות הקנאביס עומד על 4.2 מיליארד דולר, וזאת לעומת 2.5 מיליארד דולר ב- 2018. ההכנסות המצרפיות של החברות עלו ב- 2018 ב- 92%, ומתחילת 2019 ועד סוף אפריל עלו ב- 52% נוספים.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות