ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

השקעות בעולם הקנאביס – סקר ממשלתי בבריטניה בעד לגליזציה מביא איתו תקווה בממלכה

שתפו את החברים

השקעות בעולם הקנאביס – מדד הקנאביס נמצא השבוע בעליה. חברת אורורה נבחרה כספק יחיד של קנאביס רפואי באיטליה וחברת נפטון וולנס (סימול: NEPT) הודיעה על גיוס של 41 מיליון דולר, ומנייתה עלתה בכ- 25%. לעומת זאת, בגזרת הישראליות נרשמה השבוע…

השקעות בעולם הקנאביס – מדד הקנאביס נמצא השבוע בעליה. חברת אורורה נבחרה כספק יחיד של קנאביס רפואי באיטליה וחברת נפטון וולנס (סימול: NEPT) הודיעה על גיוס של 41 מיליון דולר, ומנייתה עלתה בכ- 25%. לעומת זאת, בגזרת הישראליות נרשמה השבוע מגמת ירידה. 

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index) NTR) עלה השבוע בכ- 2.1%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 1.3% והדאו ג’ונס ירד השבוע בכ- 0.6%.

הפרחים שעל הענף

  • חברת אורורה (סימול: ACB) נבחרה כספק יחיד של קנאביס רפואי באיטליה. אורורה תייצר את הקנאביס הרפואי במתקניה בקנדה, שהם בעלי תקן EU-GMP, ותתחיל לספק אותו כבר בספטמבר 2019.
  • חברת נפטון וולנס (סימול: NEPT) היא חברת ייצור של תוספי תזונה ועיבוד של מוצרי קנאביס. החברה חתמה לפני כחודש על הסכם עם טילריי לעיבוד של 125 טון קנאביס והמפ במשך שלוש שנים. השבוע הודיעה החברה על גיוס של 41 מיליון דולר, מתוכם 5 מיליון דולר מהנשיא החברה והמנכ”ל. לאור הגיוס, עלתה מניית החברה בכ- 25%.
  • כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי בחברת קנטרסט (סימול: CTST) הקנדית התגלו ליקויים בחממת הקנאביס הרפואי וכל מכירות הקנאביס הרפואי של החברה הופסקו. השבוע פורסם בבלומברג כי לפחות שתי חברות מגבשות הצעות לרכישת קנטרסט.
  • חברת קהירון (סימול: V) הדרום אמריקנית פרסמה השבוע מספר עדכונים: החברה קיבלה אישור למסחור מוצרי ה- CBD שלה למטרות רפואיות, והמכירות צפויות להתחיל ברבעון השלישי השנה, החברה חתמה על חוזי הפצה להפצת הקנאביס הרפואי מתוצרתה עם כ-900 בתי מרקחת, החברה הגיעה לפי התוכניות לקצב ייצור של 25 טון בשנה, עם יכולת התרחבות עד ל- 158 טון בשנה. בעקבות העדכונים עלתה השבוע מנייתה בכ- 10%.
  • חברת הקנאביס הקטנה סנניבה (סימול: CN) היא חברה גידול וייצור שפעילה כיום בעיקר בקליפורניה. הודיעה השבוע כי היא קיבלה את התשלום הראשון בגין מכירת נכסיה בקנדה, בסך של מיליון דולר, מתוך כ- 15.5 מ’ דולר בסה”כ. עד לקבלת שאר התקבולים, בעלי העניין בחברה: המנכ”ל, היו”ר וסמנכ”ל הכנסים יזרימו לחברה 5 מ’ דולר תמורת שטרי חוב ואופציות.
  • בגזרת הישראליות, נרשמה השבוע מגמת ירידה. מדיקל ירדה בכ- 8.5%, טוגדר ירדה בכ- 6.2%, אינטרקיור ירדה בכ- 7.9%, ואילו הרודיום עלתה בכ- 1.3%.

שורש הענף

בריטניה פרסמה השבוע סקר ממשלתי, שבדק את התמיכה הציבורית בלגליזציה מלאה של קנאביס לצורכי פנאי. תוצאות הסקר הן חד משמעיות: 48% מהציבור הבריטי בעד לגליזציה, לעומת 24% מתנגדים. בריטניה אישרה רק בנובמבר האחרון שימוש בקנאביס רפואי, אך הוא נותר מחוץ להישג ידם של חלק ניכר מהזקוקים לו, בשל הבירוקרטיה והעלות הכלכלית. כעת מקווים בממלכה כי הסקר החדש יתחיל להניע תהליכים של לגליזציה או אי הפללה.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות