ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
חוק ה- more

השקעות וקנאביס – ועדת המשפט העבירה את חוק ה- MORE

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 8.7%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.2%, והדאו ג’ונס ירד השבוע ב- 0.3%.   הפרחים שעל הענף חברת גרין ת’ומב האמריקנית (סימול: CN) פועלת כיום בשמונה מדינות בארה”ב,…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 8.7%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.2%, והדאו ג’ונס ירד השבוע ב- 0.3%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת גרין ת’ומב האמריקנית (סימול: CN) פועלת כיום בשמונה מדינות בארה”ב, ובהן אילינוי, בה תחל לגליזציה מלאה בינואר 2020. החברה פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון השלישי של 2019. הכנסותיה ברבעון עמדו על 68 מ’ דולר, גידול של 52% מהרבעון השני של 2019 ומעל התחזיות. החברה הפסידה ברבעון 17 מ’ דולר. הנהלת החברה חזרה על תחזיותיה להכנסות של כ- 200 מ’ דולר ב 2019.
  • חברת איי אנטוס (סימול: CN) פועלת בתשע מדינות בארה”ב ומוצריה נמכרים ב-  186 דיספנסרים. הכנסותיה לרבעון השלישי של השנה עמדו על 22.3 מ’, גידול של 16% מהרבעון הקודם. ההכנסות פרופורמה, הכוללות עסקאות שעדיין לא הושלמו לרכישת פעילויות בפלורידה, עמדו על כ- 31 מ’ דולר. החברה רשמה הפסד בשלושת החודשים בהיקף של 15 מ’. בנוסף, החברה קיבלה מימון להמשך פעילותה מקרן השקעות בהיקף של 100 מ’ דולר. המימון החדש יאפשר לחברה ליישם את תוכניות ההתרחבות שלה בניו יורק ובניו ג’רזי.
  • גם הרבסט (סימול: CN), יצרנית הקנאביס מאריזונה, פרסמה השבוע דוחות כספיים. הרבסט בתהליכי מיזוג עם החברה הפרטית ורנו. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 33 מ’ דולר, גידול של כ- 25% מרבעון לרבעון. הכנסותיה פרופורמה ביחד עם ורנו ועסקאות קטנות נוספות עומדות על כ- 95 מ’ דולר לרבעון. החברה הפסידה ברבעון כ- 11 מ’ דולר, שיפור קל ביחס לרבעון הקודם. כמו כן, הרבסט עדכנה את תחזית ההכנסות שלה ל- 2019 ל- 350-400 מ’ דולר, ול- 2020 ל- 700-1,000 דולר.
  • חברת קנופי (סימול: CGC) קיבלה השבוע העלאת דירוג מהאנליסטים של בנק אוף אמריקה. האנליסטים של הבנק העלו את הדירוג של החברה מ”החזק” ל”קנה”, וציינו כי להערכתם “הרע ביותר מאחורינו, וכעת התחזיות של החברה בנות ביצוע”. מנייתה הובילה השבוע את הסקטור עם עלייה של כ- 25%.
  • חברת טוגדר פרסמה השבוע כי חתמה על הסכם עם חברת הקנאביס הותיקה “טבע אדיר”, לפיו תספק טוגדר לטבע אדיר כ- 1.2 טון קנאביס, בסכום כולל של כ- 6 מיליון ₪. כמו כן, ביקשה החברה לייבא לארץ את התוצרת שגידלה באוגנדה. מנייתה עלתה השבוע בכ- 15%.
  • ברוב המניות הישראליות נרשם שבוע חיובי מתון. אינטרקיור ויוניבו עלו בכ- 1.8%, שיח עלתה בכ- 0.6%, פארמוקן עלתה בכ- 0.2%

 

שורש הענף

ועדת המשפט של בית הנבחרים האמריקני העבירה השבוע את חוק ה- MORE. הצעת החוק מסירה את הקנאביס מרשימת הסמים האסורים ברמה הפדרלית, מאפשרת לכל מדינה לקבוע את מדיניותה באופן עצמאי, ומוחקת עבירות קודמות הקשורות לקנאביס.

על פי נוסח החוק יוטל מס בשיעור של 5% על מוצרי קנאביס. ההכנסות מהמס יופקדו בקרן שמטרתה לסייע לאנשים שנפגעו מהמלחמה בסמים באופן לא פרופורציונלי.

לאחר שחוק ה- MORE עבר בוועדת המשפט הוא צפוי להיות מובא לאישור מליאת בית הנבחרים. על פי ההערכות, בית הנבחרים, הנשלט על ידי הדמוקרטים, יעביר את החוק. יחד עם זאת, השלב הבא הוא האישור בסנאט. שם צפוי החוק להיתקל בהתנגדות ניכרת יותר, שכן הסנאט נשלט על ידי הרפובליקנים.

שבוע טוב.  

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות