ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
חוק הקשור לקנאביס

השקעות וקנאביס – בית הנבחרים מביא להצבעה חוק הקשור לקנאביס

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 11%. המדד הגיע השבוע לשער הנמוך ביותר שלו מאז נובמבר 2017. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 2.1% והדאו ג’ונס ירד השבוע בכ- 0.2%.   הפרחים שעל הענף בנק…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 11%. המדד הגיע השבוע לשער הנמוך ביותר שלו מאז נובמבר 2017. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 2.1% והדאו ג’ונס ירד השבוע בכ- 0.2%.

 

הפרחים שעל הענף

  • בנק אוף אמריקה הוציא השבוע סקירה על חברת קנופי (סימול: CGC). לטענת הבנק, הכנסותיה של קנופי ברבעון השלישי יהיו נמוכות משמעותית מהתחזיות ולכן הוא הוריד את מחיר היעד למניה מ- 46$ ל- 27$. לעומתו, מנכ”ל קנופי אמר השבוע בכנס של ברקליס כי החברה מתכננת להגיע בסוף 2020 לקצב מכירות שנתי של מיליארד דולר ורווחיות גולמית של 40%. רוב הגידול במכירות צפוי מהשלב השני של הלגליזציה, שייכנס לתוקף בקנדה בחודש הבא, ובמהלכו ניתן יהיה להתחיל למכור מוצרי מזון ומשקאות מבוססי קנאביס.
  • חברת אלאפיה (סימול: TO) הוציאה השבוע הודעה מקדמית לפני דוחות הרבעון השלישי. על פי ההודעה, אלאפיה תציג ברבעון זה רווח נקי חיובי והיא תסיים את הרבעון עם מזומן בהיקף של 51 מ’ דולר. מנייתה עלתה השבוע בכ- 7%.
  • חברת התרופות GW (סימול: GWPH) היא בעלת התרופה אפידיאולקס, התרופה הראשונה מבוססת קנאביס שקיבלה את אישור ה- FDA לטיפול בשני סוגים של אפילפסיה. התרופה נמכרת בארה”ב מזה כשנה. השבוע קיבלה GW אישור להפיץ את התרופה גם באירופה. האישור החדש יאפשר ל- GW להפיץ את מוצריה ב- 28 מדינות האיחוד.
  • חברת קושקו (סימול: KSHC) האמריקנית מתמחה בציוד משלים לצריכת קנאביס כגון מאיידים, משאפים, מוצרי אריזה וכן היא מייצרת מסיסים לתעשיית הקנאביס. השבוע הודיעה החברה על גיוס של כ- 30 מ’ דולר בתמורה למניות ואופציות. המשקיעים לא אהבו את מבנה העסקה, שמכיל כמות גדולה של אופציות, ומנייתה ירדה השבוע בכ- 44%.
  • חברת קרסקו לאבס (סימול: CN) חתמה השבוע על הסכם עם קרן הריט המתמחה בחוות קנאביס, Innovative Industrial Properties (סימול: IIPR). על פי ההסכם, קרסקו למכור לקרן את מתקן הגידול שלה באילינוי בתמורה ל- 46 מ’ דולר, ותשכור אותו מהקרן לטווח ארוך. קרסקו תשתמש בתמורת המכירה כדי להגדיל את יכולות הייצור ומספר החנויות שלה באילינוי. כזכור, אילינוי היא המדינה ה- 11 בארה”ב שאישרה לגליזציה מלאה של קנאביס לצרכי פנאי, אשר תיכנס לתוקף ב- 1 בינואר 2020.
  • גם בגזרת הישראליות המשקיעים לא רוו נחת השבוע. אינטרקיור ירדה בכ- 10.6%, יוניבו וקנאשור ירדו בכ- 5.3% כל אחת, הרודיום ירדה בכ- 4.8%, פארמוקן רשמה ירידה מינורית של כ- 0.4%, ואילו שיח עלתה בכ- 2.5%.

 

שורש הענף

האירוע המשמעותי של השבוע התרחש בארה”ב. ביום רביעי אישר בית הנבחרים האמריקני את ה- SAFE ACT, חוק שיאפשר לעסקי קנאביס הפועלים באופן חוקי לפי חוקי המדינות השונות בתוך ארה”ב לפתוח חשבונות בנק. החוק עבר בבית הנבחרים ברוב מוחץ של 321 בעד לעומד 103 נגד. השלב הבא של החוק הוא הצבעה בסנאט. עדיין לא ידוע מתי החוק יובא לסנאט, ואם הוא יעבור שם.

זו הפעם הראשונה שבית הנבחרים האמריקני מביא להצבעה חוק הקשור לקנאביס. המשמעות הגדולה של ההצבעה היא התמיכה הגורפת בעסקי הקנאביס בבית המחוקקים, ועליית מדרגה בלגיטימיות של הקנאביס במדינה.

על שולחן בית הנבחרים יושבות עוד מספר הצעות חוק לקידום עסקי קנאביס בארה”ב, ובהן הצעות חוק שיאפשרו לנייד את הקנאביס ממדינה למדינה, ולקיים קמפיינים פרסומיים בכלי התקשורת.

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות