ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה בניו זילנד

השקעות וקנאביס – הצעת חוק ללגליזציה בניו זילנד

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 2.5%. להשוואה, הנאסד”ק סגר את השבוע ללא שינוי ניכר והדאו ג’ונס ירד בכ- 1.1%.   הפרחים שעל הענף חברת הקנאביס הגדולה בקנדה, קנופי (סימול: CGC) קיבלה השבוע המלצה…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 2.5%. להשוואה, הנאסד”ק סגר את השבוע ללא שינוי ניכר והדאו ג’ונס ירד בכ- 1.1%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת הקנאביס הגדולה בקנדה, קנופי (סימול: CGC) קיבלה השבוע המלצה חיובית מבנק BMO. בבנק העלו את מחיר היעד לקנופי מ- 25$ ל- 40$, וזאת כתוצאה משינוי צפוי בתמהיל המוצרים של החברה בהמשך השנה, והתבססות על מכירת מוצרים מדור 2.0 כמו מוצרי מזון ומשקאות.
  • חברת מדמן (סימול: CN) היא אחת מחברות הקנאביס הגדולות בארה”ב, עם פריסה גיאוגרפית בתשע מדינות בארה”ב. החברה, הנמצאת בקשיים תזרימיים, גייסה בחודש החולף כ- 74 מ’ דולר במניות, והודיעה על מכירת נכסים באריזונה בשווי של כ- 54 מ’ דולר. ביום שישי הודיעה החברה כי מייסד החברה, אדם בירמן, צפוי לפרוש מתפקיד המנכ”ל.
  • יצרנית המאיידים והסולבנטים לתעשיית הקנאביס, קושקו (סימול: KSHB), מספקת שירותים לכ- 5,000 חברות קנאביס בצפון אמריקה. קושקו יצאה השבוע במהלך פיננסי חדשני, במסגרתו תציע שירותי ליסינג לציוד מיצוי למאות מלקוחותיה. המהלך נעשה בשיתוף עם יצרנית ציוד המיצוי אקסטרקשיין (סימול:CN ).
  • חברת הקנאביס האמריקנית קורהליף (סימול: CN) היא הרשת הגדולה בארה”ב, עם פריסה של 52 דיספנסרים ב- 12 מדינות בארה”ב. בעקבות החלטת הממשל במסצ’וסטס להאיץ את קצב פתיחת החנויות, הודיעה השבוע החברה על פתיחת החנות הראשונה של קנאביס לפנאי בקייפ קוד, מסצו’סטס.
  • חברת הקנאביס הישראלית BOL הודיעה השבוע כי ייצאה משלוח ראשון של שמני קנאביס לבית חולים בבריטניה. עמיר שיווק, שהשקיעה ב- BOL, לא הוציאה על כך הודעה לבורסה. מנייתה ירדה השבוע בכאחוז.
  • חברת טוגדר הישראלית דיווחה השבוע כי קיבלה אישור מהרשויות באוגנדה לייצא את הקנאביס שגידלו במדינה, והיא פועלת לקבלת אישור ייבוא ממדינות היעד: ישראל, מלטה וגרמניה. מנייתה עלתה השבוע בכ- 2%.
  • בשאר חברות הקנאביס הישראליות נרשמה השבוע מגמת ירידה. שיח ירדה בכ- 5%, פארמוקן ירדה בכ- 4%, יוניבו ירדה בכ- 3%, פנאקסיה ואינטרקיור ירדו בכאחוז כל אחת.

 

שורש הענף – לגליזציה בניו זילנד

לגליזציה בניו זילנד – ניו זילנד קבעה השבוע מועד לבחירות, ה- 19 לספטמבר 2020. במסגרת הבחירות ייערך משאל עם, בו יתבקשו הניו זילנדים להשיב לשאלה “האם את/ה תומך/כת בהצעת החוק ללגליזציה של קנאביס?”

נוסח ראשוני של הצעת החוק פורסם בחודש שעבר. על פי החוק, כל אזרח מעל גיל 20 יוכל לרכוש ולגדל קנאביס בביתו. המגבלה על גידול היא עד שני צמחים לאדם או עד ארבעה למשק בית. כל אזרח יוכל לקנות ולהחזיק עד 14 גרם, אך יחול איסור לצרוך את הקנאביס במקומות ציבוריים.

כמו כן, הצעת החוק כוללת פירוט של מגוון ההזדמנויות העסקיות למדינה, ובהם רישיונות לגידול, עיבוד וייצור מוצרי קנאביס, וכן ייצוא למדינות אחרות. מיסוי הקנאביס במדינה יבוצע באופן פרוגרסיבי, כך שככל שהמוצר יכיל יותר THC שיעור המס עליו יהיה גבוה יותר.  

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות