ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה בניו יורק

השקעות וקנאביס – מדד הקנאביס בירידה והאם לגליזציה בניו יורק בדרך?

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 2.7%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 2.2% והדאו ג’ונס עלה בכ- 1.1%. הפרחים שעל הענף חברת קושקו (סימול: KSHB) היא יצרנית של מאיידים, משאפים, מוצרי אריזה וסולבנטים לתעשיית…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 2.7%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 2.2% והדאו ג’ונס עלה בכ- 1.1%.

הפרחים שעל הענף

  • חברת קושקו (סימול: KSHB) היא יצרנית של מאיידים, משאפים, מוצרי אריזה וסולבנטים לתעשיית הקנאביס. החברה פרסמה השבוע את תוצאותיה הכספיים לרבעון שמסתיים בנובמבר 2019. הכנסותיה ברבעון עמדו על כ- 35 מ’ דולר, ירידה של כ- 19% מהרבעון הקודם. הירידה נובעת ממשבר המשאפים שפרץ בספטמבר השנה, ובו לקו במחלת ריאות כמה מאות אנשים. מאז הודיע משרד הבריאות האמריקני כי האשם במחלה הוא ככל הנראה ויטמין E אסטט שמוסף למשאפים שנמכרו בשוק הבלתי חוקי. החברה סיימה את הרבעון עם הפסד של כ- 12 מ’ דולר. מנייתה סגרה את השבוע ללא שינוי ניכר.
  • השבוע פורסם כי אורורה (סימול: ACB) מעמידה למכירה את מתקן הגידול שלה באוטנריו. תג המחיר שהוצמד למתקן הוא 19 מ’ דולר קנדי, וניתן יהיה לגדל בו בתפוקה מלאה 105 טון קנאביס בשנה. המכירה יכולה לשפר את מצבה הפיננסי של החברה, אך היא מתווספת לעצירות נוספות באלברטה ובדנמרק. בסה”כ צפי הייצור של אורורה ל- 2020 יירד מ-כ 550 טון לכ- 200 טון. בנוסף, אנליסט של בית ההשקעות ג’פרי פרסם השבוע עדכון למחיר היעד לחברה לשער של דולר אחד. מנייתה ירדה השבוע בכ- 16%.
  • חברת קנופי (סימול: CGC) הודיעה השבוע כי תפתח עשר חנויות נוספות של מותג הפרימיום שלה, טוקיו סמוק. כל החנויות ייפתחו במחוז אונטריו בחציון הראשון של 2020. בכך מקווה קנופי לקדם את הנוכחות הפיזית שלה באונטריו ולהגדיל מכירות. מנייתה עלתה השבוע בכ- 3%.
  • חברת פנאקסיה גייסה השבוע ממשקיעים פרטיים כ- 2.5 מ’ ₪. בנוסף, פנאקסיה ושיח חתמו על מזכר הבנות להקמת מיזם משותף לייצוא שמנים ותמציות מבוססי קנאביס רפואי לאירופה. המיזם יתחיל לפעול רק בכפוף לאישור הייצוא מישראל.
  • חברת טוגדר פרסמה השבוע כי בכוונתה לגייס אגרות חוב ניתנות להמרה למניות החברה. החברה תשעבד את כל הכנסותיה בשנה הקרובה לטובת מחזיקי אגרות החוב. מנייתה ירדה השבוע בכ- 3%.
  • גם בשאר החברות הישראליות נרשמו השבוע ירידות. פנאקסיה ופארמוקן ירדו בכ- 5%, שיח ירדה בכ- 14%, יוניבו ירדה בכ- 11% ואינטרקיור ירדה בכ- 10%.

שורש הענף

לגליזציה בניו יורק – מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, התייחס השבוע בנאום לנושא הלגליזציה המלאה לפנאי במדינה, ואמר כי הוא מתכוון לקדם את החקיקה עד תום השנה.

לדבריו, הנושא היה בסדר העדיפויות שלו לשנת 2019, אך הוא נכשל באישורו בבית המחוקקים, בגלל חילוקי הדיעות באשר לשימוש בהכנסות המדינה ממסים שיתקבלו ממכירות הקנאביס. לפיכך, רמז קומו כי הוא מתכוון ללכת לכיוון האופוזיציה שביקשה להקצות חלק ניכר מההכנסות לטובת קהילות הצבע, ואמר “במשך עשרות שנים קהילות הצבע הושפעו באופן לא פרופורציונלי מאכיפה בלתי שוויונית של חוקי הקנאביס. בואו נאשר קנאביס לשימוש מבוגרים”.

על פי חישובי העירייה, ההכנסות ממסים על קנאביס כשתהיה לגליזציה בניו יורק יכניסו לקופת העירייה כ- 300 מיליון דולר מדי שנה, ויגדילו באופן עקיף את מחזור העסקים במדינה בכמה מיליארדי דולרים.

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות