ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ייצוא קנאביס

השקעות וקנאביס – מדד הקנאביס יורד והיק”ר יפרסם הנחיות ייצוא קנאביס

שתפו את החברים

מה חדש במדד הקנאביס ומה אומר היק”ר על ייצוא קנאביס. הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 10.4%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 1.3% והדאו ג’ונס עלה השבוע ב- 1.6%.   הפרחים שעל הענף חברת…

מה חדש במדד הקנאביס ומה אומר היק”ר על ייצוא קנאביס.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 10.4%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 1.3% והדאו ג’ונס עלה השבוע ב- 1.6%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת קנופי (סימול: CGC) פרסמה השבוע דוחות כספיים פחות טובים מהצפוי. הכנסותיה לרבעון עמדו על 77 מ’ דולר קנדי, והפסד נקי של 375 מ’ דולר. החברה מכרה ברבעון כ- 11 טון קנאביס, גידול של 3% ביחס לרבעון הקודם, ובקופתה נותרו 2.7 מיליארד דולר מהעסקה עם יצרנית קורונה. לחברה יש מלאי אדיר של קנאביס, בשווי של כ- 462 מ’ דולר, אותו היא מצפה למכור במוצרי המזון והמשקאות שתוכל להתחיל למכור החל מאמצע דצמבר. מנייתה ירדה השבוע בכ- 26%.
  • חברה נוספת שפרסמה דוחות היא אורורה (סימול: ACB), וגם דוחותיה היו פחות טובים. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 75 מ’ דולר, ירידה של כ- 24% ביחס לרבעון הקודם. החברה מכרה ברבעון 12.5 טון קנאביס, ירידה של כ- 30% ביחס לרבעון הקודם. הירידה מוסברת בקצב פתיחת חנויות נמוך מהצפוי והזמנות נמוכות של הפרובינציות בקנדה. מנייתה ירדה השבוע בכ- 26%.
  • חברת אלאפיה (סימול: TO) פרסמה דוחות טובים, עם רבעון ראשון של רווח נקי. הכנסותיה ברבעון עמדו על כ- 5 מ’ דולר, ורווח נקי של 1.9 מ’ דולר. לאחר תום הרבעון קצרה החברה ממתקן הגידול החיצוני שלה 10.3 טון קנאביס, בעלות גידול של 8 סנט לגרם. כמו כן, הודיעה החברה שקיבלה אישור ממשרד הבריאות הקנדי למכור מוצרי מזון, קוסמטיקה ותמציות למאיידים.
  • גם יצרנית המאיידים קושקו (סימול: KSHB) פרסמה השבוע דוחות. הכנסותיה עמדו ברבעון על 47 מ’ דולר, והפסד של 11.5 מ’ דולר. יחד עם זאת, החברה עדכנה כלפי מעלה את תחזית ההכנסות שלה ל- 2020 להיקפים של בין 230 מ’ דולר ל- 250 מ’ דולר.
  • חברת יוניבו הישראלית הודיעה השבוע כי חתמה עם בית המרקחת שור טבצ’ניק על הסכם למכירת מוצרי קנאביס רפואי בהיקף של עד שני טון בשנה. בנוסף, רכשה 51% מבית מרקחת במרכז הארץ המנפק קנאביס רפואי. מנייתה ירדה השבוע בכשני אחוזים.
  • חברת שיח פרסמה הערכות הנהלה לגבי הכנסותיה לרבעון השלישי של 2019. הכנסותיה לרבעון השלישי עמדו על 9.1 מ’ ₪, גידול של כ- 30% ביחס לרבעון השני של 2019. מנייתה ירדה השבוע בכ- 7.8%.
  • חברת טוגדר הודיעה על הסכם עם קנאביס מעבדות טכנולוגיה לאספקה של 5 טון קנאביס בשנה למשך חמש שנים. מנייתה עלתה השבוע בכ- 5.3%.

 

שורש הענף

ביום חמישי האחרון הגישה תגובה היחידה לקנאביס רפואי תגובה לבג”ץ שהגישה עמותת הקנאביס הרפואי, המייצגת את המטופלים.

מתגובת היק”ר עולה, כי היק”ר תפרסם כבר ביום שני הקרוב (מחר) את ההנחיות לגבי ייצוא קנאביס מישראל לאירופה. יחד עם זאת, היק”ר תתיר את הייצוא רק אם תהיה תוצרת מספקת לשוק המקומי, ורק כאשר מחירי הקנאביס יהיו בכמות, במגוון ובמחירים הנאותים.

בנוסף, היק”ר יפרסם הקלה במדיניות לגבי מגדלים חדשים, והם יוכלו לגדל תוצרת באופן מסחרי במקביל לפיילוט הנדרש לצרכי בקרת איכות. מטרת ההקלה היא להקדים במספר חודשים את שיווק הקנאביס של המגדלים החדשים בשוק הישראלי.

שבוע טוב.  

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות