ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות וקנאביס

השקעות וקנאביס – משאלי דעת קהל ללגליזציה במדינות נוספות בארה”ב

שתפו את החברים

הענף בכללותו השקעות וקנאביס – מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 1.2%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 1.1%, והדאו ג’ונס עלה בכ- 0.6%.   הפרחים שעל הענף חברת אורורה (סימול: ACB) הוציאה השבוע עדכון נרחב. בין…

הענף בכללותו

השקעות וקנאביס – מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 1.2%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 1.1%, והדאו ג’ונס עלה בכ- 0.6%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת אורורה (סימול: ACB) הוציאה השבוע עדכון נרחב. בין השאר דיווחה כי סמנכ”ל התפעול שלה סיים את תפקידו, החברה השלימה משלוח של מוצרי קנאביס דור 2.0 לכל עשר הפרובינציות בקנדה. המוצרים יתחילו להימכר בתחילת ינואר 2020. החברה פתחה חנות דגל בגודל של כאלף מ”ר בקניון הגדול בצפון אמריקה West Edmonton Mall. בעקבות התפטרות הסמנכ”ל ירדה מנייתה השבוע בכ- 16%.
  • חברת הקסו (סימול: HEXO) הודיעה ביום חמישי על גיוס של 25 מ’ דולר במניות ובאופציות. המניות הונפקו במחיר של 1.67 $ למניה, דיסקאונט של כ- 15% ביחס למחיר המניה בבורסה בתחילת השבוע. הסכום שגוייס ישמש להמשך תוכניות המחקר של החברה. שוק ההון לא אהב את הדילול הנוסף, ושלח את המניה לירידות של כ- 20%.
  • גם חברת מדמן (סימול: CN) האמריקנית דיווחה בסוף השבוע על גיוס של 20 מיליון דולר במניות. בנוסף, החברה מכרה רישיונות לגידול, ייצור ומכירה של קנאביס באריזונה ואילינוי. תמורה הרישיונות קיבלה החברה 54 מ’ דולר. החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס כדי למממן את ההון השוטף שלה ואת המשך תוכניות הפיתוח במדינות הליבה ובראשן קליפורניה.
  • חברת אינטליקנה הישראלית דיווחה השבוע כי חתמה על הסכם עם בעלת השליטה בחברה, אלויט, למכירה של 6 טון קנאביס לשלוש שנים, בהיקף של עד 36 מיליון ₪. התוצרת תסופק למתקן של אלויט במלטה, אשר צפוי להיות מוסמך לפי התקינה האירופאית. בנוסף, שותף החברה קיבל אישור לגידול קנאביס על פי התקן הישראלי IMC-GMP עבור החווה בצפון הארץ. קבלת התקן תאפשר לחווה לעבור לגידול מסחרי. עוד מקדמת החברה פעילות בשוק חיות המשק וחיות המחמד ופעילות בשוק הקוסמטיקה יחד עם חברת מורז. מנייתה ירדה השבוע בכ- 15%.
  • חברת יוניבו הודיעה השבוע כי חתמה על הסכמים למכירת קנאביס רפואי לשני בתי מרקחת נוספים: בית מרקחת “הנגב” בבאר שבע, שירכוש מהחברה עד שני טון קנאביס בשנה, ובית מרקחת “המרקחה” בנתניה, אף הוא ירכוש עד שני טון בשנה. מנייתה ירדה השבוע בכ- 3%.
  • בשאר המניות הישראליות נרשמה מגמה מעורבת. פארמוקן עלתה בכ- 6%, שיח עלתה בכ- 3.5%, פנאקסיה ירדה בכ- 11% ואילו אינטרקיור ירדה בכ- 5%.

 

שורש הענף

לגליזציה של קנאביס בארה”ב, הן לצרכי פנאי והן לצרכים רפואיים, עוברת לרוב במסלול של משאלי דעת קהל הנערכים יחד עם הבחירות למוסדות המדינה אחת לשנתיים. עד כה, קנאביס רפואי הותר לשימוש ב- 33 מדינות בתוך ארה”ב, וקנאביס לפנאי ב- 11 מדינות.

השבוע פרסם פורבס כתבה הכוללת ניתוח של המדינות שעשויות לקיים משאלי דעת קהל מסוג זה בבחירות של 2020. על פי העיתון, 16 מדינות עשויות לקיים סקרי דעת קהל. עבור קנאביס לצרכי פנאי, רוב הסיכויים שיתקיימו משאלים ב- 12 מדינות: אריזונה, ארקנסו, קונטיקט, פלורידה, מיזורי, מונטנה, ניו ג’רזי, ניו יורק, צפון דקוטה, אוהיו, אוקלהומה, רוד איילנד.

בנוסף, המדינות הבאות יקיימו משאלי דעת קהל ללגליזציה של קנאביס רפואי: איידהו, מיסיסיפי, נברסקה, דרום דקוטה.

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות