ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס בבריטניה

השקעות וקנאביס – האם צפויה לגליזציה של קנאביס בבריטניה

שתפו את החברים

מדד הקנאביס יורד, גם בחברות הישראליות. יוניבו מגייסת ויש צעדים משמעותיים לקראת לגליזציה של קנאביס בבריטניה. הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ-3.5%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 1.3%, והדאו ג’ונס עלה בכ- 0.7%.   …

מדד הקנאביס יורד, גם בחברות הישראליות. יוניבו מגייסת ויש צעדים משמעותיים לקראת לגליזציה של קנאביס בבריטניה.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ-3.5%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 1.3%, והדאו ג’ונס עלה בכ- 0.7%.   

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת טילריי (סימול: TLRY) השיקה השבוע את ליין מוצרי הקנאביס מדור 2.0 שלה. בין המוצרים: שוקולדים, סוכריות גומי, משקאות מוגזים, תערובות תה ושמן בישול. בנוסף, השבוע ייצאה לראשונה שמני קנאביס לשווייץ. בכך הפכה שוייץ למדינה ה- 14 אליה מייצאת טילריי מוצרי קנאביס.
  • חברת קורהליף (סימול: CN) היא החברה האמריקנית הגדולה ביותר בהיבטי שווי שוק. החברה הודיעה ביום שישי האחרון על קבלת מימון גדול בסך של 275 מ’ דולר ובריבית שנתית של 13%. לדברי החברה, לראשונה בענף הקנאביס האמריקני, המימון הגיע ממספר בנקים מסורתיים בארה”ב ובאירופה. המימון ישמש למחזור החוב הקיים ולהתרחבות אנאורגאנית.
  • חברת אורורה (סימול: ACB) ספגה השבוע ביקורת מאנליסט של חברת המחקר GLJ. לדבריו, עד סוף 2021 החברה תהיה חסרת ערך, וזאת בשל החוב שלה שעומד על 796 מ’ דולר, ועודף ההיצע שצפוי בשוק הקנאביס הקנדי בשנה הבאה.
  • חברת הקנאביס הקנדי הקסו (סימול: HEXO) פרסמה בתחילת השבוע דוחות כספיים לרבעון השלישי של 2019. הכנסותיה עמדו על כ- 14 מ’ דולר, קיטון קל ביחס לרבעון הקודם. הקיטון הוא כתוצאה מירידת מחירי הקנאביס, שכן החברה מכרה כ- 4.2 טון ברבעון, גידול של 5% ביחס לרבעון הקודם. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד ניכר בסך של 68 מ’ דולר, שנובע ברובו מהפחתות בשווי המלאי ועלויות הנהלה ושיווק. בנוסף, הודיעה החברה כי גייסה 70 מ’ דולר באג”ח להמרה, כ- 10% מתוך סכום זה הגיע מחברי ההנהלה.
  • חברת 22nd century (סימול: XXII) הודיעה השבוע כי קיבלה אישור מה- FDA להתחיל להפיץ את הסיגריות דלות הניקוטין שלה. החברה מפתחת על בסיס אותה טכנולוגיה מוצרים דומים עם קנאביס, הכוללים קנאביס דל ב- THC.
  • חברת יוניבו גייסה השבוע כי גייסה שלושה מיליון ₪ ממור בית השקעות, בתמורה למניות של החברה. סכום ההשקעה עשוי לגדול בכשני מיליון ₪ נוספים. מנייתה ירדה השבוע כחמישה אחוזים.
  • חברת קנזון הישראלית הודיעה השבוע כי אתר האינטרנט האירופאי שלה החל השבוע למכור חטיפים לכלבים מבוססי CBD לטיפול בבעיות פרקים ולהרגעה. מנייתה עלתה השבוע בכ- 8%.
  • בשאר החברות הישראליות נרשמה מגמת ירידה. פארמוקן ירדה בכ- 5.4%, שיח ירדה בכ- 8.3%, פנאקסיה ירדה בכ- 9.8%, קנאשור ירדה בכ- 3.9%.

 

שורש הענף

קנאביס בבריטניה – ראש הממשלה הנבחר של בריטניה, בוריס ג’ונסון, מינה השבוע שני יועצים בכירים, הידועים כתומכי לגליזציה. אחד מהם הוא בלייר גיבס, שניהל בעבר את מרכז הקנאביס הרפואי, המייצג את כל החברות העוסקות בקנאביס רפואי במדינה. גיבס התבטא לאחרונה בטוויטר כי “בריטניה תאשר בסופו של דבר קנאביס לצרכי פנאי”. היועץ השני, דני קרוג, התבטא בעבר כי: “אנחנו לא צריכים לכפות כל דבר בחקיקה. אפילו הויקטוריאנים לא הוציאו מחוץ לחוק את האלכוהול. הם פיקחו עליו, מיסו אותו וגידרו את השימוש בו באמצעות מוסכמות חברתיות”.

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות