ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס חוקי

השקעות וקנאביס – קנאביס חוקי בקולורדו בהיקף של כ- 1.75 מיליארד דולר

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 1%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 1.5% והדאו ג’ונס ירד ב- 1.4%.   הפרחים שעל הענף חברת עיבוד הקנאביס הקנדית ולנס (סימול: V) הודיעה השבוע על משלוח בינלאומי…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 1%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 1.5% והדאו ג’ונס ירד ב- 1.4%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת עיבוד הקנאביס הקנדית ולנס (סימול: V) הודיעה השבוע על משלוח בינלאומי ראשון של מוצרי קנאביס לאוסטרליה. באוסטרליה יש נכון לסוף 2019 כ- 25,000 בעלי מרשם לקנאביס רפואי. מנייתה עלתה השבוע בכ- 15%.
  • גם חברת הייצור אורגניגרם (סימול: OGI) הודיעה השבוע על משלוח ראשון של מוצרים מדור 2.0 לפרובינציות של קנדה. אורגניגרם שלחה שני סוגים של מוצרים: שוקולדים פרימיום עם קנאביס, ומוצרי אידוי הכוללים מאיידים אלקטרוניים ותמציות שנוצרו משיתוף הפעולה של אורגניגרם עם חברת אדיסון, והיו זמינים לרכישה עד כה רק בקולורדו.
  • השבוע פורסם כי קרן ההשקעות הענקית בריטיש קולומביה (BCI) הכפילה את השקעותיה בחברת הקנאביס אורורה (סימול: ACB). הקרן BCI מנהלת כ- 150 מיליארד דולר, והשקעתה באורורה נותנת רוח גבית לחברה והעלתה את מנייתה בכ- 7%.
  • כוהנת משק הבית האמריקנית, מרתה סטיוארט, חתמה בשנה שעברה על הסכם שיתוף פעולה להפצת מוצרי CBD בארה”ב עם קנופי (סימול: CGC). השבוע חשפה מרתה בראיון כי המוצרים יושקו בספטמבר 2020, והם יתמקדו במוצרי קוסמטיקה ומוצרים לבעלי חיים. הליין הראשון לבעלי חיים שיושק יהיה למזון בריאות לכלבים, ובהמשך צפויים מוצרים גם לחתולים וסוסים.
  • אינטרקיור הודיעה השבוע כי החלה בקציר מסחרי ראשון מהמתקן שלה באיזור חיפה. כמו כן, הודיעה כי המוצרים שייבאה מחברת טילריי הקנדית עמדו במבחני האיכות הנדרשים בישראל ויופצו בימים הקרובים לבתי המרקחת. מנייתה עלתה השבוע בכ- 3%.
  • חברת טוגדר הודיעה כי קיבלה אישור לייבא לארץ 250 ק”ג שיוצרו בחווה של החברה באוגנדה. מנייתה ירדה השבוע בכאחוז.
  • בשאר החברות הישראליות נרשמה מגמה מעורבת. פארמוקן עלתה בכ- 10%, יוניבו עלתה בכ- 2%, שיח ירדה בכ- 3%, ופנאקסיה סגרה את השבוע ללא שינוי ניכר.

 

שורש הענף – קנאביס חוקי בקולורדו בהיקף של כ- 1.75 מיליארד דולר

מחלקת ההכנסות של קולורדו פרסמה השבוע נתונים חדשים על מכירות הקנאביס במדינה לשנת 2019. על פי הנתונים, רכשו השנה תושבי קולורדו קנאביס חוקי בהיקף של כ- 1.75 מיליארד דולר, גידול של כ- 13% לעומת השנה הקודמת. קצב הצמיחה הכמותי היה גבוה יותר, אך הצמיחה בהיקף הכספי של המכירות מותנה בעקבות ירידות מחירים.

הכנסותיה של מדינת קולורדו ממסים מענף הקנאביס עמדו על כ- 302 מ’ דולר. מרבית הכסף נוצל לבניית בתי ספר, אכיפת חוק, בריאות הציבור, חינוך למניעת שימוש בסמים ובטיחות הציבור.

בקולורדו מתגוררים כ- 5.5 מיליון איש, והיא אחת משתי המדינות הראשונות שאישרו שימוש בקנאביס לצרכי פנאי החל מ- 2014.

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות