ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס לצרכי פנאי

השקעות וקנאביס – בקרוב יופעל בהולנד פיילוט ראשון של קנאביס לצרכי פנאי

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 6.8%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 0.4% והדאו ג’ונס ירד השבוע בכ- 0.7%.   הפרחים שעל הענף הסאגה של חברת קנטרסט (סימול: CTST) המשיכה השבוע להתפתח. כזכור, לפני…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 6.8%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 0.4% והדאו ג’ונס ירד השבוע בכ- 0.7%.

 

הפרחים שעל הענף

  • הסאגה של חברת קנטרסט (סימול: CTST) המשיכה השבוע להתפתח. כזכור, לפני כחודשיים התגלה שקנטרסט, אחת החברות הגדולות בקנדה, גידלה קנאביס בחמישה חדרים שעדיין לא אושרו לייצור. השבוע משרד הבריאות הקנדי ביטל את רישיונות הייצור של החברה. המשמעות היא שהחברה לא תוכל לשתול שתילים חדשים, אך תוכל להמשיך לגדל ולקצור את השתילים הקיימים. כתוצאה מכך השותף של החברה מדנמרק ביטל את השותפות איתם.
  • חברת הקנאביס האמריקנית iAnthus (סימול: CN) הודיעה על רכישה של חברת קנאביס פרטית בנבדה. לחברה הנרכשת יש שישה רישיונות להפעלת דיספנסרים, שטח גידול ומתקן עיבוד. העסקה צפויה להיות מושלמת במהלך המחצית הראשונה של 2020, ותביא את מספר הדיספנסרים הכולל של iAnthus ל- 29.
  • חברת זינרבה (סימול: ZNYE) היא חברת ביוטכנולוגיה המפתחת ג’ל עם קנבינואידים המסוגל לחצות את האפידרמיס. החברה הציגה השבוע תוצאות של ניסוי שלב 2 של הג’ל לטיפול באפילפסיה. התוצאות הטיפוליות היו מצויינות, אך למוצר נרשמו תופעות לוואי רבות, כולל אינפקציות. כתוצאה מכך ירדה השבוע מנייתה בכ- 32%.
  • חברת קנביט חתמה השבוע על מזכר עקרונות לרכישת תיקון עולם. הנכסים של תיקון עולם שיועברו לקנביט כוללים את מתקן הגידול של החברה בכפר יהושוע, מתקן ייצור בשלבי הקמה בציפורי ואישור לשווק בישראל ובמדינה נוספת באירופה את הזנים של תיקון עולם. קנביט תשלם לבעלי תיקון עולם 42 מ’ דולר במזומן, ו- 18 מ’ דולר נוספים במידה ושווי החברה הממוזגת יגיע למיליארד ₪ בתוך חמש שנים. מנייתה עלתה השבוע בכ- 13.4%.
  • עוד בגזרת הישראליות, חברת ביונד טיים, שהשלימה את המיזוג עם חברת הקנאביס הותיקה שיח, תשנה את שמה ל”שיח מדיקל גרופ” ותצטרף למדדים החל מה- 3.10.2019. מנייתה ירדה השבוע בכ- 3.1%. חברת הרודיום, העתידה למזג את פעילות פנאקסיה, גייסה השבוע כ- 17.5 מ’ ₪. מנייתה עלתה השבוע בכ- 3.3%.

 

שורש הענף

הולנד הודיעה לפני כשבוע על פיילוט ראשון של קנאביס לצרכי פנאי. הקופי שופס המפורסמים באמסטרדם פועלים באופן בלתי חוקי, תחת מדיניות מקלה של אי אכיפה. המשמעות היא שהתוצרת הנמכרת בהן אינה מפוקחת. 

כעת, משרד הבריאות והרווחה ההולנדי החליט לבצע פיילוט במהלכו יהפכו 79 חנויות קופי שופס בעשר ערים בהולנד לחוקיות, ובעליהן ירכשו את חומרי הגלם מספקי קנאביס חוקיים. אמסטרדם אינה אחת מהערים הנבחרות, וככלל תיירים לא יורשו לקנות בחנויות החוקיות. 

השנה הקרובה תהיה שנת מעבר, במהלכה יוכלו חברות לקבל אישורים לגדל קנאביס לפנאי בצורה חוקית בהולנד, כדי לספק את התוצרת לקופי שופס. לפיילוט הוקצבו ארבע שנים, ולאחריהן וועדה של משרד הבריאות תעריך את התוצאות ותחליט לגבי הרחבת הפיילוט לכל הולנד.

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות