ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס

השקעות קנאביס בשוק ההון – סקירה שבועית

שתפו את החברים

שבוע של עליות עבר על מדד הקנאביס הצפון אמריקאי, כאשר חלק מהעלייה מיוחסת לחברת ‘אפריה’ שייתכן כי נמצאת לפני תהליך של השתלטות עוינת. בישראל אושר בכנסת החוק שיאפשר לחברות לייצא קנאביס רפואי לחו”ל, מה שגרר עליות חדות גם במניות החברות…

שבוע של עליות עבר על מדד הקנאביס הצפון אמריקאי, כאשר חלק מהעלייה מיוחסת לחברת ‘אפריה’ שייתכן כי נמצאת לפני תהליך של השתלטות עוינת. בישראל אושר בכנסת החוק שיאפשר לחברות לייצא קנאביס רפואי לחו”ל, מה שגרר עליות חדות גם במניות החברות המקומיות שכבר מחכות לפתיחתו הרשמית של השוק.

הענף בכללותו

שבוע חיובי עבר על מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR), עם עלייה של כ- 4.8%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 5.2% והדאו ג’ונס עלה בכ- 4.3%.

הפרחים שעל הענף

– חברת ‘אפריה’ (סימול: APHAג) ממשיכה לייצר כותרות. כזכור, לפני שבועיים פורסם תחקיר של שלילי של ‘שורטיסט’ על החברה, בו נטען כי הפעילות של החברה בדרום אמריקה נרכשה הרבה מעל לשווייה האמיתי, ותוך שימוש בחברות קש שמנהלי ‘אפריה’ קשורים אליהן. 

ביום חמישי האחרון פורסם כי חברה ציבורית אחרת – Green Growth Brands – מתכננת לבצע השתלטות עוינת על ‘אפריה’, לפי שווי של כ- 2 מיליארד דולר. עדיין לא ברור האם ‘Green Growth’, הנסחרת בשווי של פחות ממיליארד דולר, תצליח לבלוע את ‘אפריה’ הגדולה ממנה ובאיזה מחיר, אך המשקיעים רואים בכך איתות חיובי לגבי שווייה של ‘אפריה’, ומנייתה עלתה ביומיים האחרונים בכ- 15%. 

השקעות קנאביס בשוק ההון
קנאביס – ענף עולה בשוק ההון

– חברת מדמן האמריקנית (סימול: MMEN.CN) הודיעה השבוע על השלמת המיזוג שלה עם החברה הפרטית ‘PharmaCann‘. לאור המיזוג, תכפיל מדמן את מספר המדינות שהיא פועלת בהן בתוך ארה”ב ל- 12. 

לחברה הממוזגת יהיו 76 חנויות לממכר קנאביס ו-16 רישיונות לגידול וייצור. בכך הופכת מדמן לחברת הקנאביס הגדולה ביותר מבחינת פריסה גאוגרפית בארה”ב.

– קרן הריט לקנאביס ‘Innovative Industrial Properties’ (סימול: IIPR) הודיעה השבוע על ההסכם ה- 11 שלה לקנייה והשכרה ארוכת טווח לחוות קנאביס, והפעם להקמת חווה לגידול קנאביס רפואי באילינוי. 

אילינוי היא המדינה החמישית בגודלה בארה”ב עם כ- 12.8 מיליון תושבים. בשבועות האחרונים הכריז המושל על תמיכתו בשינוי החקיקה במדינה באופן שיאפשר לגליזציה מלאה של קנאביס לצרכי פנאי. בינתיים התקיימו סקרים ופורסמו הערכות כלכליות בנושא, אך החלטה סופית בעניין טרם התקבלה. 

– השבוע עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית החוק שמאפשר ייצוא של קנאביס רפואי מישראל. אם תקבל הממשלה את הצעת המחליטים, החברות הישראליות יוכלו להתחיל לייצא בתוך 6-8 חודשים. 

לאור החקיקה, התאוששו מניות הקנאביס הישראליות אחרי הנפילות בשבוע הקודם. מניית ‘אינטרקיור’ עלתה השבוע בכ-26%, ‘טוגדר’ בכ-50%, ‘מדיקלקומפרישין’ בכ-15% ו’עמיר שיווק’ בכ-7%.

שורש הענף

– תאילנד אישרה השבוע לראשונה שימוש בקנאביס רפואי במרשם, וזאת כאחת ההחלטות האחרונות של הממשלה המכהנת לקראת הבחירות בפברואר. 

השקעות קנאביס בשוק ההון
גם בתאילנד השוק הרפואי מתחיל להכניס כסף

גם בתאילנד, כמו בישראל, בקנדה ובבחירות למושלים בארה”ב עובר נושא הקנאביס כחוט השני. הפוליטיקאים מזדרזים לאשר החלטות או מבטיחים חקיקה פרו-קנאביס, כי הם רואים בכך נושא שובר שוויון שמביא להם מצביעים. 

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות