ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות הון בתחום הקנאביס

השקעות קנאביס בשוק ההון – אירופה בדרך לעידן חדש

שתפו את החברים

מדד הקנאביס השבועי נמצא במגמת עלייה מתונה, בעיקר בגלל פעילות של חברות קנאביס בקנדה בשוק הרפואי ובשוק החופשי. קנאביס באירופה – קנאביס רפואי הופך לאט לאט למוצר מפוקח והיבשת כולה מתקדמת אל עבר עידן חדש.  הענף בכללותו מדד הקנאביס North…

מדד הקנאביס השבועי נמצא במגמת עלייה מתונה, בעיקר בגלל פעילות של חברות קנאביס בקנדה בשוק הרפואי ובשוק החופשי. קנאביס באירופה – קנאביס רפואי הופך לאט לאט למוצר מפוקח והיבשת כולה מתקדמת אל עבר עידן חדש. 

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) לא עוצר, ורשם השבוע עלייה של כ- 5.2%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.4% והדאו ג’ונס עלה בכ- 0.3%.

הפרחים שעל הענף

– אחרי העליות הגדולות בשבוע שעבר, נרשמו השבוע מימושים ברוב מניות הקנאביס הישראליות. אינטרקיור ירדה בכ- 24.6%, הרודיום ירדה בכ- 22.7%, טוגדר ירדה בכ- 16.1% ורק מדיקל סגרה בעליה קלה של 2.7%. נראה, כי הפרסומים הכוללים את החישוב הנכון של שווי החברות לאחר השלמת עסקאות המיזוג, כולל בטור זה, השפיעו על הציבור הרחב שסוחר במניות הללו.

– החברה הגדולה בענף, קאנופי, (סימול: CGC) פרסמה השבוע דוחות כספיים ראשונים מאז נכנסה לתוקף הלגליזציה המלאה בקנדה. החברה רשמה הכנסות שיא של כל חברת קנאביס אי פעם, עם הכנסות רבעוניות של 98 מ’ דולר ורווח נקי כ- 75 מ’ דולר. החברה מכרה ברבעון הזה 10.1 טון קנאביס, היקף דומה לשוק הישראלי כולו בשנה שלמה. נתח השוק של קאנופי בקנדה עמד ברבעון על 30.8%.  

השקעות הון בשוק הקנאביס העולמי
קנאביס רפואי – העתיד של הרגולציה באירופה

גם החברה הקנדית השניה בגודלה, אורורה (סימול: ACB), פרסמה השבוע את הדוחות הכספיים לרבעון האחרון של השנה. ברבעון זה היו לאורורה הכנסות שיא של 54.2 מ’ דולר, בדיוק פי שניים מהרבעון הקודם. יחד עם זאת, החברה רשמה הרבעון הפסד עצום של כמעט 200 מ’ דולר, שנובע ברובו (120 מ’ דולר) מהירידה בשווי הנכסים שהיא מחזיקה בהם, ובראשם ההשקעה ב- TGOD, וירידת ערך של 70 מ’ דולר מההשקעה בחברת ההפצה Alcana.

על פי הנתונים העולים מהדוחות נתח השוק של אורורה במכירות קנאביס ברחבי קנדה עומד על כ- 14.1%. כמו כן, אורורה פעילה גם בדרום אמריקה: אורוגוואי, קולומביה ומקסיקו. אורורה צופה כי ברבעון השני של 2019 יהיו לה 25 טון קנאביס למכירה, כלומר הכנסותיה יגדלו ל- 150 מ’ CAD לרבעון.

– חברה נוספת שפרסמה השבוע דוחות כספיים היא החברה החקלאית האמריקנית פיקסוס (סימול: PYX). פיקסוס היא חברה ותיקה, שהוקמה בשנת 1873. החברה מייצרת דשנים לתעשיית הטבק, ההמפ והקנאביס, והיא בעלת נתח שוק של כמעט 50% בארה”ב. בשנה האחרונה נכנסה החברה גם לגידולי קנאביס בקנדה.

בדוחות הרבעוניים רשמה החברה הכנסות של כ- 5 מ’ דולר מעסקי הקנאביס ושמני ה- CBD מבוססי המפ. כמו כן, עדכנה החברה כי קיבלה אישור להגדיל את קיבולת הייצור שלהם למאה טון, והיא צופה כי תגיע לקצב הייצור הזה בתוך 18-24 חודשים.

– חברה נוספת שיצאה עם חדשות היא וילג’ פארמס (סימול VFF.V), שקיבלה ביום שישי את האישורים לרישומה בנאסד”ק. מניית החברה הגיבה בעליות של 21.5%.

שורש הענף

שורש הענף מגיע השבוע מאירופה. הפרלמנט האירופי קיבל החלטה שקוראת לאיחוד האירופי להחיל סטנדרטיזציה של הקנאביס הרפואי ביבשת. בין השאר, הוא קורא לאיחוד להגיע למדיניות אחידה לגבי קנאביס רפואי, סטנדרטיזציה של ההכשרות לצוותים רפואיים, קידום הנגישות של אזרחי אירופה לתרופות מבוססות קנאביס, להבטיח שמוצרי קנאביס יעברו מבדקים קליניים ואישורים רגולטוריים.

סקירה שבועית - השקעות קנאביס
מאז הלגליזציה החברות הקנדיות ממשיכות להתחזק

אם אכן האיחוד האירופי יהפוך את ההמלצות הכלליות הללו לתוכנית פעולה בת ביצוע, המשמעות היא הכנסה של עשרות מיליוני אנשים נוספים למעגל האנשים שיכולים להשתמש בקנאביס רפואי, ובכלל זה במדינות אירופאיות בהן עדיין אישור לשימוש בקנאביס רפואי כגון צרפת, בוסניה והרצגובינה, איסלנד, לטביה, סלובקיה, אלבניה וליטא.

שבוע מוצלח לכולם.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות