ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס

השקעות קנאביס בשוק ההון – החברות הישראליות ממשיכות להתחזק

שתפו את החברים

מדד הקנאביס הצפון אמריקאי ירד מעט בשבוע החולף, אך לעומתו הצמיחה במשק הישראלי שהתעוררה לאחר אישור הייצוא ממשיכה ואפילו מתקרבת לשיא חדש עם חברה ראשונה שחוצה את רף מיליארד השקלים. בשוק העולמי קולומביה מצטרפת לשוק הייצוא, ורפורמת ההמפ בארה”ב כבר…

מדד הקנאביס הצפון אמריקאי ירד מעט בשבוע החולף, אך לעומתו הצמיחה במשק הישראלי שהתעוררה לאחר אישור הייצוא ממשיכה ואפילו מתקרבת לשיא חדש עם חברה ראשונה שחוצה את רף מיליארד השקלים. בשוק העולמי קולומביה מצטרפת לשוק הייצוא, ורפורמת ההמפ בארה”ב כבר התחילה לקדם השקעות בשוק.

הענף בכללותו

לאחר עליות של כ-44% מתחילת השנה, נרשמו השבוע מימושים במדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR), אשר ירד השבוע בכ- 6.5%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.4% והדאו ג’ונס עלה בכ- 0.3%.

הפרחים שעל הענף

– שבוע אחרי אישור הייצוא בממשלה, וחברות הקנאביס הישראליות ממשיכות לעלות. אינטרקיור עלתה השבוע בכ- 29% נוספים, ושווייה עם האופציות שנמצאות בתוך הכסף חצה את ה- 1.2 מיליארד ₪. הרודיום, שעתידה להתמזג עם פנאקסיה, עלתה השבוע בכ- 22%, כך שבמחיר המניה הנוכחי שווייה לאחר העסקה יעמוד על כ- 830 מ’ ₪. העלייה החדה ביותר מבין הישראליות נרשמה במניית מדיקל, שעלתה בכ- 30% לאחר שדיווחה כי פארמוקן, החברה שאותה תמזג, קיבלה אישור ייצור לפי תקן IMC-GAP.

– חברת אפריה (סימול: APHA) הודיעה ביום שני כי היא הצליחה לבלום את ניסיון ההשתלטות העויינת עליה. מנייתה ירדה השבוע בכ- 8%.

קנאביס בשוק ההון
רפואי, לגליזציה או המפ – קנאביס חוקי שווה הרבה כסף

– רפורמת ההמפ בארה”ב, ה- Farm Bill, עליה חתם נשיא ארה”ב לפני כחודש, משפיעה באופן מהותי על תעשיית הקנאביס בצפון אמריקה. כזכור, ההמפ הוא זן של קנאביס שאינו מכיל את הרכיב הפסיכואקטיבי, ה- THC, אך מכיל את הרכיב הבריאותי, ה- CBD. עד לפני חודש, ההמפ היה גידול שאינו חוקי ברמה הפדרלית, וגידולו הצריך אישור מיוחד ברמת המדינה בתוך ארה”ב.

לאחר הרפורמה ניתן לגדלו ללא כל מגבלה. המפ הוא חומר גלם לשימושים מגוונים מאוד, החל מ- CBD לתעשיות הקוסמטיקה ותוספי המזון, דרך ייצור טקסטיל, ועד חומר גלם לבנייה ואתנול. חברות הקנאביס הקנדיות, ובראשן החברה הגדולה בענף, קאנופי (סימול: CGC) רואות ברפורמת ההמפ הזדמנות לדריסת רגל משמעותית בשוק האמריקני. עם אישור הרפורמה הודיעה קאנופי כי היא תשקיע כמאה מיליון דולר בגידול המפ בניו יורק.

השבוע הודיע מנכ”ל קאנופי כי הוא מתכוון להרחיב את גידולי ההמפ למדינות נוספות בתוך ארה”ב, בהשקעה מצטברת של עד 500 מיליון דולר. מבין חברות נוספות שהרפורמה משפיעה עליהן באופן ישיר אפשר לציין את וילג’ פארמס (סימול VFF.TO), חברה חקלאית אמריקנית ותיקה שנכנסה בשנה האחרונה לעסקי הקנאביס וההמפ, וחברת פיקסוס (סימול: PYX) המייצרת דשנים לתעשיית הקנאביס וההמפ.

שורש הענף

לא רק מדינת ישראל אישרה לאחרונה ייצוא של קנאביס. השבוע קיבלה ממשלת קולומביה החלטה לאשר ייצוא קנאביס מהמדינה, ולמעשה לאשר את הסכם הייצוא של החברה הקולומביאנית Clever Leaves עם משרד הבריאות הקנדי. הייצוא, בהיקף של כ- 40 טון, יתחיל כבר בתוך שבועיים.

השקעות קנאביס
כלכלת קנאביס – הדר החם הבא

אחד מבעלי החברה הקולומביאנית הסביר כי ההסכם והאישור משני הצדדים התקבלו לאחר עבודה של כשנתיים. לדבריו, ההסכם מוכיח כי אין דבר חזק יותר מכוחות השוק, ולכן בסופו של דבר הקנאביס, כמו כל מוצר אחר, עתיד להיות מיוצר במקום הגיאוגרפי שבו הכי זול וטבעי לייצר אותו, קרי במדינות בעלות מזג אוויר חם וכח אדם זול.

שבוע מוצלח לכולם.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות