ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות הון בתחום הקנאביס

השקעות וקנאביס בשוק ההון – חברת הקנאביס הגדולה בעולם מתרחבת לאירופה

שתפו את החברים

השקעות וקנאביס בשוק ההון – שבוע של עליות במדד הקנאביס הצפון אמריקאי, כאשר ברקע חברת הקנאביס הגדולה בעולם מתרחבת גם לספרד ומשיגה דריסת רגל ראשונה בשוק האירופאי, לצד רכישה של אחת החברות הגדולות במשק האמריקאי. במקביל, כל החברות הישראליות נמצאות…

השקעות וקנאביס בשוק ההון – שבוע של עליות במדד הקנאביס הצפון אמריקאי, כאשר ברקע חברת הקנאביס הגדולה בעולם מתרחבת גם לספרד ומשיגה דריסת רגל ראשונה בשוק האירופאי, לצד רכישה של אחת החברות הגדולות במשק האמריקאי. במקביל, כל החברות הישראליות נמצאות בירידה קלה, למרות אישור הייצוא והתפתחות השוק שהולכת ומתקרבת.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) עלה השבוע בכ-4.3%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ-0.2%, והדאו ג’ונס שעלה בכ- 0.5%.

הפרחים שעל הענף

–  חברת הקנאביס הגדולה בעולם, ‘קנופי’ (סימול: CGC), ממשיכה לבצע צעדי התרחבות גלובליים. השבוע הודיעה החברה על עסקה לרכישת חברת קנאביס ספרדית, שהיא אחת משלוש החברות היחידות בעלות רישיון ייצור של מוצרי קנאביס בספרד. בהמשך השבוע, הודיעה על הסכם לרכישת חברת הקנאביס האמריקנית ‘Acreage Holdings’ (סימול: ACRG-U.CN) בעסקת מזומן ומניות בהיקף של 3.4 מיליארד דולר.

העסקה תיכנס לתוקף רק לאחר שממשלת ארה”ב תקבל החלטה על לגליזציה ברמה הפדרלית. ל- Acreage יש פריסה גיאוגרפית נרחבת בארה”ב, עם 19 דיספנסרים ב- 17 מדינות. בעקבות הדיווחים עלתה מנייתה ‘קנופי’ השבוע בכ-2.6%. מניית Acreage סיימה את השבוע בעליה של כ-10.4%.

השקעות קנאביס בשוק ההון - החברה הגדולה בעולם מתרחבת
חברת הקנאביס הגדולה בעולם – מעכשיו גם בספרד וארה”ב

– חברת ‘אלאפיה’ (סימול: TO) הודיעה השבוע על יציאה לשלב II במתקן עיבוד הקנאביס שלה. שלב II כולל הרחבת כושר הייצור של מתקן העיבוד ב- 50 אלף טון נוספים לשנה. בנוסף, הודיעה על השקת ליין של תרסיסים. התרסיסים מכילים מנה מדודה של קנבואידים, בשלושה שילובים שונים של THC ו- CBD, והם מיועדים לשוק הפנאי.

– חברת המחקר ‘סיטרון’ הוציאה דו”ח שלילי על חברת וילג’ פארמס (סימול: VFF). לטענתם, יש אי סדרים במיזם המשותף של וילג’ פארמס עם אמרלד (סימול: V), ומסחר של בעלי עניין השפיע על העלייה הגדולה במניית וילג’ פארמס, שהכפילה מתחילת השנה את שווייה כמעט פי ארבע. בעקבות הדיווח ירדה המניה השבוע בכ-11.8%.

– חברת הקנאביס האמריקנית ‘אוסטרליס’ (סימול: CN), הנמצאת בבעלות חלקית של ענקית הקנאביס מקנדה, ארורה (סימול: ACB) הודיעה השבוע על השקת אפליקציית הקנאביס הראשונה לאנדרואיד. האפליקציה מאפשרת משלוחי קנאביס לבית הלקוח, והיא כוללת תכנית נאמנות שתיתן הנחות ללקוחות קבועים.

– בגזרת החברות הישראליות, חלו ירידות השבוע כמעט בכל מניות הסקטור. הרודיום ירדה בכ-7.7%, אינטרקיור ירדה בכ-6% למרות הודעה על הגשת טיוטת תשקיף לנאסד”ק, קנביט ירדה בכ-3.4%, טוגדר ירדה בכ-3.1% ואינטליקנה (לשעבר תפן) ירדה בכ-7.2%.

שורש הענף

אתמול, ה- 20 לאפריל, נחשב לחג הבלתי רשמי של תרבות הקנאביס העולמי. מקורות החג והביטוי 420 בכלל, נעוצים אי שם בשנות ה- 70, והוא הולך ותופס תאוצה מדי שנה.

השנה זו הפעם הראשונה שהחג נחגג כאשר צריכת קנאביס לצרכי פנאי חוקית בקנדה ובעשר מדינות בארה”ב. הנתונים הראשוניים שהגיעו ביום שישי מעידים כי החג הפך ל- Black Friday של הקנאביס, עם עלייה של כ- 55% בקניות קנאביס און ליין.

השקעות קנאביס בשוק ההון - החברה הגדולה בעולם מתרחבת
בינתיים בישראל: המניות יורדות והחברות ממתינות

לקראת החג פורסמו שלושה סקרים שונים, המעידים על תמיכה הולכת וגוברת של הציבור האמריקני בלגליזציה מלאה של קנאביס ברמה הפדרלית. הציבור צופה שלגליזציה כזו תקל על הרגולציה הקיימת כיום, ותאפשר שינוע של קנאביס בין המדינות בארה”ב ומס אחיד על קנאביס. כך, גם המחיר לצרכן יירד, והמגוון המוצע לו יגדל.

שבוע טוב ומועדים לשמחה.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות