ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס בשוק ההון - וגאס מתרחבת וישראל מחכה לייצוא

השקעות קנאביס בשוק ההון – וגאס מתרחבת וישראל מחכה לייצוא

שתפו את החברים

מדד הקנאביס נמצא השבוע בירידה קלה אל מול שאר המדדים, למרות התרחבות של שוק הרפואה והפנאי גם בארה”ב וגם בקנדה. מתחם הקנאביס הגדול ביותר בעולם בלאס וגאס ממשיך להתרחב, והמתאגרף מייק טייסון נכנס גם הוא לתעשייה הירוקה. בינתיים בשוק הישראלי…

מדד הקנאביס נמצא השבוע בירידה קלה אל מול שאר המדדים, למרות התרחבות של שוק הרפואה והפנאי גם בארה”ב וגם בקנדה. מתחם הקנאביס הגדול ביותר בעולם בלאס וגאס ממשיך להתרחב, והמתאגרף מייק טייסון נכנס גם הוא לתעשייה הירוקה. בינתיים בשוק הישראלי כולם מחכים לייצוא, אחרי שהלגליזציה ירדה בינתיים מהפרק, אבל גם כאן ההמתנה צפויה להיות ארוכה.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) ירד השבוע בכ-5.2%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ-1.1%, והדאו ג’ונס שעלה בכ-0.6%.

הפרחים שעל הענף

– חברת ‘קנופי’ (סימול: CGC), חברת הקנאביס הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, הודיעה ביום חמישי אחרי המסחר מניותיה יצטרפו למדד S&P/TSX 60. המשמעות היא, שקרנות ותעודות סל העוקבות אחר המדד יוכלו להוסיף את קנופי לתיקים שלהם. בעקבות זאת, עלתה המניה ביום שישי בכ- 5.5%.

– חברת הקנאביס מלאס וגאס ‘Planet 13′ (סימול: CN) היא הבעלים של מתחם הבילוי הגדול מסוגו על טהרת הקנאביס בסטריפ של לאס וגאס. השבוע פרסמה החברה כי הכנסותיה לחודש מרץ בלבד מהמתחם עמדו על כ-5.5 מ’ דולר, וכי היא פועלת להרחבת המתחם לבית קפה ולחנות מרצ’נדייס.

לפני כחודש הודיעה החברה על הסכם עם מתאגרף העבר מייק טייסון, הכולל ליין של מוצרים הנושאים את שמו. מניות החברה עלו בחודש האחרון בכ-74%.

השקעות קנאביס בשוק ההון
קנאביס זה כסף – אפילו מייק טייסון הצטרף לתעשייה

– חברת הקנאביס האמריקנית ‘Green Thumb’ (סימול: CN) פרסמה השבוע דוחות כספיים. הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-20.8 מ’ דולר, גידול של 21% מהרבעון הקודם. החברה רשמה ברבעון זה הפסד של 3.1 מ’ דולר. החברה היא אחת הגדולות הפועלות בתוך ארה”ב, עם רשת של דיספנסרים בשם RISE, בעלת 83 רישיונות להפעלת דיספנסרים ב-11 מדינות.

– האירוע המשמעותי בגזרת הישראליות היה תוצאות הבחירות. אכן, הפתעת הבחירות הייתה המפלגה שחרטה על דגלה את נושא הלגליזציה, ושלא נכנסה לכנסת למרות שהסקרים ניבאו לה כ- 6 מנדטים – מפלגת זהות. לאור זאת, סביר להניח שלגליזציה מלאה אינה על הפרק בעתיד הקרוב, והתקווה העיקרית של חברות הקנאביס הישראליות (מלבד החלטה של ראש הממשלה) היא הייצוא.

למרות שמדובר בתקווה היחידה, גם היא אינה רלוונטית במיוחד כרגע. לפני שניתן יהיה לייצא בפועל דרושים עוד תהליכי רגולציה ארוכים ביק”ר, בהתאמת התקנים לתקנים האירופאים ובהסכמי סחר. מניות הקנאביס הישראליות ירדו בשני ימי המסחר שלאחר הבחירות: ‘אינטרקיור’ ירדה בכ-4.2%, ‘טוגדר’ ירדה בכ-1.2, ‘אינטליקנה’ (לשעבר ‘תפן’) ירדה בכ-4.2%, ‘וויטסמוק’ ירדה בכ-1.2%, ואילו ‘מדיקל’ עלתה בכ-1.7% לאור זימון אסיפה לאישור המיזוג שלה עם ‘פארמוקן’.

שורש הענף

מניות הקנאביס התנדנדו השבוע בעקבות חוסר בהירות באשר לתהליך החקיקה בארה”ב. מצד אחד, הסנאט מקדם חקיקה שמטרתה מתן חופש פעולה מלא לכל מדינה להחליט על מידת הלגליזציה של קנאביס בגבולותיה, חקיקה שזכתה לכינוי STATE ACT. עיתון ‘פוליטיקו’ אף פרסם הערכות כי אם החקיקה תגיע לנשיא הוא יחתום עליה.

השיא נשבר שנית - 66% תומכים בלגליזציה מלאה בארה"ב
ארה”ב מתקרבת לשיא חדש – עצמאות לגליזציה מדינית מלאה

מצד שני, היועץ המשפטי לממשלה, ויליאם בר, אמר השבוע כי הפער בין לגליזציה ברמת המדינה ואי חוקיות ברמה הפדרלית היא “בלתי נסבלת”, וכי הדרך הנכונה לדעתו היא לקדם את החוק שיאפשר לגליזציה ברמה הפדרלית.

חילוקי הדעות הללו, שעלולים להאט את קצב התקדמות תהליכי החקיקה, משפיעים לא רק על חברות הקנאביס האמריקניות, אלא גם על שכנותיהן מצפון, שממתינות לעיתוי הנכון להרחיב את פעילותן בארה”ב. חלקן כבר התחילו לפעול ברמה זו אחרת בארה”ב, ובראשן קנופי, שהשקיעה כ- 150 מ’ דולר בהקמת חוות לגידול המפ במדינת ניו יורק.

שבוע טוב.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. דן |

    9000 חולים נשארו ללא קנביס בגלל הרפורמה של יובל לנדשפט ומי שמקבל בסוף מקבל תערובת מסריחה מבית מרקחת שאי אפשר לקרוא לה וויד . זהו מהלך מתוכנן של יובל שתול חברת התרופות ביקר (טבע שייכת למשפחתו ) שנכנס ליקר במטרה אחת : למרר את חייהם של החולים ,להביאם לכדי יאוש כדי שיחזרו לרכוש סמים קשים ומזיקים מחברת טבע . אני רוצה להתחיל מאהל מחאה מול הבית שלו ולדרוש את התפטרותו ואת ביטול הרפורמה הלא הגיונית הזו . מי בעניין ?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות