ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס בשוק ההון - ארה"ב ומקסיקו בדרך לעלייה

השקעות קנאביס בשוק ההון – ארה”ב ומקסיקו בדרך לעלייה

שתפו את החברים

מדד הקנאביס המשיך השבוע בירידה קלה, בעוד שברקע מתחילה להתבשל הלגליזציה במקסיקו לאחר ש-81% מאזרחי המדינה הצביעו בעדה בסקר מטעם הממשל. חוק הבנקים החדש שעבר בארה”ב פותח את שעריה של תעשיית הקנאביס להשקעות אמיתיות, ומפה העלייה הגדולה צפויה להגיע מהר…

מדד הקנאביס המשיך השבוע בירידה קלה, בעוד שברקע מתחילה להתבשל הלגליזציה במקסיקו לאחר ש-81% מאזרחי המדינה הצביעו בעדה בסקר מטעם הממשל. חוק הבנקים החדש שעבר בארה”ב פותח את שעריה של תעשיית הקנאביס להשקעות אמיתיות, ומפה העלייה הגדולה צפויה להגיע מהר מאד.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) רשם השבוע ירידה של כ- 1.2%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ-1.2%, והדאו ג’ונס שעלה בכ-1.8%.

הפרחים שעל הענף

– חברת ‘קרונוס’ (סימול: CRON) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון הרביעי של 2018. כזכור, קרונוס קיבלה השקעה תמורת מניות מחברת ‘אלטריה’, יצרנית מותג הסיגריות ‘מרלבורו’. ההשקעה, בהיקף של כ- 1.8 מיליארד דולר, תקצה לאלטריה כ- 45% ממניות קרונוס.

קרונוס רשמה ברבעון האחרון הכנסות של כ- 4.2 מ’ דולר, פחות מהציפיות וברף הנמוך מבין ענקיות הקנאביס. להשוואה, הכנסותיה של המתחרה ‘קנופי’ לרבעון עמדו על 83 מ’ דולר, ואחריה ‘אורורה’ עם 54 מ’ דולר ו’אורניגרם’ עם כ-12 מ’ דולר. לאור הדוחות ירדה מנייתה של קרונוס בכ-7.8%.

השקעות קנאביס בשוק ההון - שבוע של זינוק בעלייה
המדד בירידה, אבל השיא החדש ככל הנראה מתקרב

– גם חברת ‘קנטרסט’ (סימול: CTST) פרסמה השבוע דוחות כספיים. ההכנסות ברבעון הרביעי עומדות על 16.2 מ’ דולר קנדי, אך בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד גדול של 25 מ’ דולר קנדי – הפסד שנובע מגידול בהוצאות על הכשרת צוותים לפנאי, שיווק והוצאות ההנפקה ב-NYSE.

בשיחת הועידה שהתקיימה לאחר הדוחות עדכן המנכ”ל על כך שקנטרסט קיבלה אישור לייצא קנאביס לאוסטרליה ועל הגדלת יכולת הייצור המתוכננת ל-2020 ל-200 טון באמצעות גידול Outdoor (חוץ) בעלויות נמוכות לשוק הפנאי. שוק ההון התאכזב מההפסד, והחברה רשמה ירידות של כ-22%.

– חברת מדמן (סימול: MMEN.CN) קיבלה השבוע השקעה תמורת מניות בהיקף של 250 מיליון דולר מקרן ההשקעות ‘Gotham Green Partners’. ההשקעה תאפשר למדמן להרחיב את הפריסה של בארה”ב, בדגש על מדינת פלורידה.

שורש הענף

בשבוע שעבר נערכה הצבעה ראשונה בקונגרס האמריקני דיון ראשון על מערך הצעות החוק שיביאו לסוף האיסור על קנאביס ברמה הפדרלית בארה”ב. ההצבעה עסקה בהרשאה לחברות קנאביס לפתוח חשבונות בנק בארה”ב, והיא עברה ברוב מוחץ של 45 לעומת 15 מתנגדים. יו”ר ועדת החקיקה בקונגרס אמר בראיון כי הוא מתכוון לקדם את שאר החקיקה “בתוך מספר שבועות”.

השקעות קנאביס בשוק ההון - ארה"ב ומקסיקו בדרך לעלייה
הבנקים בארה”ב מתכוננים: מתחילים להשקיע בקנאביס

בד בבד, ממשלת מקסיקו הוציאה השבוע סקר בטוויטר, בו היא קראה לאזרחי המדינה להצביע האם הם תומכים בלגליזציה מלאה של קנאביס או לא. 81% מהאזרחים שהשתתפו בסקר הצביעו בעד לגליזציה. הממשלה עדיין לא הודיעה מה היא מתכוונת לעשות עם תוצאות הסקר, אך הוא מעיד על הכיוון אליו צועדת המדינה, בעקבות שכנותיה מצפון: ארה”ב וקנדה, ושכנתה מדרום אורוגוואי.

בחינה של לגליזציה מלאה במקסיקו מגיעה רק כחודש וחצי אחרי שהמדינה התחילה להכשיר רופאים בעקבות רפורמה בקנביס הרפואי במדינה, וכחצי שנה לאחר שבית המשפט העליון הכריז כי מניעת קנאביס לצריכה אישית היא “בלתי חוקתית”.

שבוע טוב.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות