ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס בשוק ההון - מקסיקו מתקרבת ללגליזציה

השקעות קנאביס בשוק ההון – מקסיקו מתקרבת ללגליזציה

שתפו את החברים

שבוע נוסף של עלייה במדד הקנאביס, שמשלים עלייה של 45.2% מתחילת השנה למרות פער יחסי לעומת השיא שהגיע בחודש אוקטובר. חברת הקנאביס הקנדית ‘אורורה’ עקפה בסיבוב את המתחרה שלה ‘קנופי’ וצפויה להפוך לרווחית יותר עקב יתרון בשוק הבין לאומי, וזאת…

שבוע נוסף של עלייה במדד הקנאביס, שמשלים עלייה של 45.2% מתחילת השנה למרות פער יחסי לעומת השיא שהגיע בחודש אוקטובר. חברת הקנאביס הקנדית ‘אורורה’ עקפה בסיבוב את המתחרה שלה ‘קנופי’ וצפויה להפוך לרווחית יותר עקב יתרון בשוק הבין לאומי, וזאת על רקע העסקה הגדולה ביותר בשוק הקנאביס האמריקאי עד היום.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) עלה השבוע בכ-4.4%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 2.8%, והדאו ג’ונס עלה אף הוא בכ-2.1%.

מתחילת השנה עלה המדד בכ-45.2%. נקודת השיא אליה הגיע המדד נרשמה באמצע אוקטובר 2018, יומיים לפי כניסתה לתוקף של הלגליזציה המלאה בקנדה. המדד צריך לעלות בכ- 19.5% כדי לחזור לנקודה בה היה באוקטובר.

הפרחים שעל הענף

– חברת ‘Harvest Health & Recreation’ (סימול: CN) היא חברה אמריקנית הפועלת בשש מדינות בארה”ב. השבוע הודיעה החברה על עסקה לרכישת החברה הפרטית ‘Valens’ בעסקת מניות בשווי של כ- 850 מיליון דולר, קרי עסקת הקנאביס הגדולה ביותר בשוק האמריקני עד כה.

לחברה הממוזגת יהיו רישיונות ל- 123 דיספנסרים (חנויות קנאביס) ב- 15 מדינות בארה”ב, ובכך תהפוך לחברה האמריקנית הגדולה ביותר מבחינת מספר הרישיונות והמדינות בהן היא פועלת. לאור ההודעה עלתה מנייתה השבוע בכ-30%.

– חברת ‘אלאפיה’ (סימול: V) השלימה השבוע את העסקה לרכישת ‘אמבלם’. חברת אמבלם, הנחשבת מומחית בייצור שמני קנאביס, תשלים את פורטפוליו המוצרים של אלאפיה, וביחד יהיו לחברה הממוזגת כ- 60,000 לקוחות של קנאביס רפואי ופוטנציאל גידול של 123 טון בתוך פחות משנה.

כסף - קנאביס
שוק הקנאביס בעלייה – המשקיעים רק מתחממים

– קרן הריט ‘Innovative Industrial Properties’ (סימול: IIPR) פרסמה השבוע את הדוח הכספי לרבעון האחרון של 2018, ולשנה כולה. הכנסות החברה לרבעון עמדו על 4.7 מיליון דולר, עליה של 17% מהרבעון הקודם, ורווח של 2.3 מיליון דולר. IIPR היא אחת החברה הבודדות בתעשייה המחלקת דיבידנדים רבעוניים, וגם ברבעון זה חילקה דיבידנד של 0.45$ למניה. בנוסף, זוהי חברת הקנאביס הראשונה שהצטרפה לפני כחודש למדד S&P small cap 600. מנייתה עלתה מתחילת השנה בכ- 69%.

– מניית ‘הרודיום’ הישראלית ירדה ביום חמישי האחרון בכ- 5% על רקע פרסום שכרם של מנהלי החברה. השכר המצרפי של ששת המנהלים הבכירים בחברה, המועסקים ברובם במשרות חלקיות, יעמוד על 30 מיליון ש”ח לשנה.

– חברת ‘קנביט’ הישראלית הודיעה השבוע על מינויים של שני דירקטורים חדשים: מפקד חיל האוויר לשעבר, איתן בן אליהו, ומנכ”ל מדיקל סנטר, דני אנגל. בנוסף, דיווחה על השקעה של קבוצת משקיעים בחברה, ובהם דניאל בירנבאום, מנכ”ל ‘סודה סטרים’. לאור הדיווחים, מנייתה זינקה השבוע בכ-44%.

שורש הענף

שורש הענף שלנו מגיע השבוע ממקסיקו. בשנה שעברה פסק בית המשפט העליון במקסיקו במספר מקרים כי הפללה של צרכני קנאביס ומגדלים ביתיים סותרת את החוקה במדינה. השבוע הוגשה הצעת חוק ללגליזציה מלאה, בהובלת שרת הפנים. לטענתה, לגליזציה מלאה היא הדרך הנכונה להקטין את גילויי האלימות הקיימים כיום בתעשיית המריחואנה הבלתי חוקית במדינה.

השקעות קנאביס בשוק ההון - מקסיקו מתקרבת ללגליזציה
קנאביס רפואי במקסיקו, בקרוב לגליזציה?

למרות שבאופן מוצהר, הצעת החוק הושפעה מהלגליזציה המלאה בקנדה, יש לה יותר קווי דימיון ללגליזציה הקיימת באורוגוואיי. כלומר, אין מדובר מכירות בדיסנפנסרים ייעודיים, אלא לאפשר לבתי המרקחת הקיימים למכור גם מוצרי קנאביס בכמויות מוגבלות. הצעת החוק עדיין טעונה את אישור בית המחוקקים והנשיא. לדברי מקורבים לנשיא הוא מגיע לנושא “בנפש חפצה”.

במקסיקו כ- 126 מיליון תושבים. הצעת החוק החדשה מקרבת אותה צעד נוסף להפוך להיות שוק הקנאביס הגדול בעולם.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות