ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות בעולם הקנאביס - הלגליזציה מתקרבת לניו יורק

השקעות בעולם הקנאביס – הלגליזציה מתקרבת לניו יורק

שתפו את החברים

מדד הקנאביס בלם את ירידתו וחזר למגמת עלייה, בדומה למרבית המדדים העיקריים בשבוע החולף. חברות הקנאביס הגדולות בארה”ב ממשיכות להתרחב, גם לשוק הרפואי וגם לשוק ההמפ שהולך ומתמסד במספר מדינות. בניו יורק, הצעת חוק חדשה ללגליזציה הגיעה לדיון בבית הנבחרים,…

מדד הקנאביס בלם את ירידתו וחזר למגמת עלייה, בדומה למרבית המדדים העיקריים בשבוע החולף. חברות הקנאביס הגדולות בארה”ב ממשיכות להתרחב, גם לשוק הרפואי וגם לשוק ההמפ שהולך ומתמסד במספר מדינות. בניו יורק, הצעת חוק חדשה ללגליזציה הגיעה לדיון בבית הנבחרים, והשינוי בחוק נראה כעת קרוב מתמיד.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) עלה השבוע בכ-1.7%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.9%, והדאו ג’ונס עלה בכאחוז.

הפרחים שעל הענף

– חברת ‘אורורה’ (סימול: ACB), החברה השנייה בגודלה בענף הקנאביס, פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון הראשון של 2019. הכנסותיה של אורורה לרבעון עמדו על 65 מ’ דולר קנדי, עלייה של כ-20% מהרבעון האחרון של 2018.

במקביל לרווחים המאמירים, הפסדי החברה לרבעון עמדו על כ-158 מ’ דולר קנדי, אך החברה פרסמה תחזית לפי תגיע לתזרים חיובי עד סוף 2019. החברה ייצרה ברבעון 15.6 טון קנאביס. להשוואה היקף השוק הישראלי כולו עומד על כעשרה טון בלבד.

– גם חברת ‘טילריי’ (סימול: TLRY) פרסמה השבוע דוחות כספיים. הכנסותיה לרבעון הראשון של 2019 עמדו על כ- =23 מ’ דולר, עלייה של כ- 48% מהרבעון הקודם. גם טילריי רשמה הפסד, בהיקף של כ- 30 מ’ דולר לרבעון. טילריי דיווחה ברבעון החולף על מספר עסקאות, בהן רכישת חברה לייצור המפ ותוספי תזונה שתאפשר לה דריסת רגל בכ- 16,000 חנויות בקנדה ובארה”ב.

המפ - קנאביס תעשייתי (הלגליזציה מתקרבת לניו יורק)
המפ – אחת ההשקעות הבטוחות של העתיד הקרוב

– אחרונת המדווחות היא חברת ‘אלאפיה’ (סימול: TO). הכנסותיה לרבעון עמדו על כמיליון וחצי דולר קנדי והפסד של כעשרים מיליון דולר. הכנסותיה הנוכחיות של החברה נובעות מפעילות רשת המרפאות לטיפול באמצעות קנאביס רפואי, המטפלת בכשישים אלף מטופלים. בד בבד, החברה נמצאת בתהליכים אחרונים של הקמת שלושה מתקני גידול בהיקף של 138 טון בשנה. במהלך הרבעון רכשה אלאפיה 10% מחברת גידול וייצור אוסטרלית.

– בגזרת הישראליות, נרשמה השבוע ירידה כמעט בכל מניות הקנאביס. אינטרקיור ירדה בכ-22.6%, הרודיום ירדה בכ-11%, מדיקל ירדה בכ-14.7%, אינטליקנה ירדה בכ-21.1% וטוגדר ירדה בכ-14.5%.

שורש הענף

הצעת חוק ללגליזציה מלאה הוגשה השבוע בפני בית הנבחרים של מדינת ניו יורק בארה”ב. יזמת החוק היא מנהיגת הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים, קריסטל פיפל סטוקס.

לדבריה, החוק החדש כולל הפניית תקציבים למחקר ופיתוח, לגליזציה של גידול לצריכה עצמית והתייחסות לעבירות קודמות הקשורות בשימוש בקנאביס. מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, אמר כי הוא תומך בחוק אך יאפשר לכל חברי בית הנבחרים חופש הצבעה בעניין.

הלגליזציה מתקרבת לניו יורק
ניו יורק – הלגליזציה מעבר לפינה

במדינת ניו יורק מתגוררים כעשרים מיליון נפש, אך השפעתה על לגיטימיות הקנאביס חוצה את גבולותיה, שכן מגיעים אליה כ-63 מיליון תיירים ואנשי עסקים מדי שנה. מעניין יהיה לראות איזו השפעה תהיה ללגליזציה, אם אכן תעבור, על בורסת NYSE השוכנת בלב ניו יורק.

שבוע טוב לכולם.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות