ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות בעולם הקנאביס - סין מצטרפת למשחק

השקעות בעולם הקנאביס – סין מצטרפת למשחק

שתפו את החברים

מדד הקנאביס האמריקאי עדיין רחוק מהשיא וממשיך בינתיים לרדת בשיעור מזערי, שמתקיים במקביל להמשך ההתפתחות הכללית בשוק הקנאביס בארה”ב. ברקע, חברת הקנאביס שקיבלה השקעה מיצרנית סיגריות ‘מרלבורו’ מתכננת התרחבות לקולומביה, קפסולת ג’ל חדשה ומבטיחה לטיפול באפילפסיה ותסמינים של אוטיזם מקבלת…

מדד הקנאביס האמריקאי עדיין רחוק מהשיא וממשיך בינתיים לרדת בשיעור מזערי, שמתקיים במקביל להמשך ההתפתחות הכללית בשוק הקנאביס בארה”ב. ברקע, חברת הקנאביס שקיבלה השקעה מיצרנית סיגריות ‘מרלבורו’ מתכננת התרחבות לקולומביה, קפסולת ג’ל חדשה ומבטיחה לטיפול באפילפסיה ותסמינים של אוטיזם מקבלת את אישור ה-FDA, וגם סין מצטרפת לשוק ה-CBD העולמי.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) ירד השבוע בכ-3.4%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ-1.7%, והדאו ג’ונס ירד בכ-0.8%.

הפרחים שעל הענף

– קרן הריט המתמחה בקאנביס, ‘Innovative Industrial Properties’ (סימול: IIPR) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון הראשון של 2019. הקרן עוסקת ברכישת קרקעות של חוות קנאביס והשכרה ארוכת טווח שלהן לבעליהן הקודמים. הכנסותיה של הקרן עמדו ברבעון על 6.6 מ’ דולר, עליה שלה כ-41.8% מהרבעון האחרון של 2018.

הרווח הנקי לרבעון עמד על 3.6 מ’ דולר, עליה של כ-38% מהרבעון הקודם. במהלך הרבעון ביצעה הקרן שתי עסקאות: בקליפורניה ובאוהיו. באפריל האחרון ביצעה החברה שש עסקאות נוספות, חמש מהן בקליפורניה ואחת בפנסילבניה.

– גם חברת ‘קרונוס’ (סימול: CRON) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון הראשון של 2019. כזכור, קרונוס קיבלה השקעה של כ-1.8 מיליארד דולר מ’אלטריה’, יצרנית מותג הסיגריות ‘מרלבורו’. הכנסותיה לרבעון הראשון של 2019 עמדו על 6.5 מ’ דולר קנדי, גידול של 16% מהרבעון האחרון של 2018. במרץ האחרון הודיעה החברה על הקמת מיזם משותף עם חברת ‘NatuEra’ הקולומביאנית, שמטרתו לגדל ולמכור קנאביס באמריקה הלטינית.

השקעות בעולם הקנאביס - סין מצטרפת למשחק
בקרוב: קנאביס רפואי בקולומביה

– חברת הביוטכנולוגיה ‘זינרבה’ (סימול: ZYNE) קיבלה השבוע “מסלול מהיר” מה-FDA לתרופת הג’ל שלה. התרופה מבוססת על פטנט המאפשר לקנבואידים לחצות את האפידרמיס. המסלול המהיר הוא לטיפול באמצעות התרופה בסינדרום X שביר. ב-14 החודשים הקרובים צפויים להתפרסם תוצאות המחקרים הקליניים של החברה גם עבור אפילפסיה, אוטיזם ותסמונת די-ג’ורג’.

– חברת ‘אורורה’ (סימול: ACB) מרחיבה את פעילותה בלוקסמבורג. החברה נבחרה כספק הבלעדי של קנאביס רפואי במדינה. כזכור, לוקסמבורג הודיעה כי היא תחל בקרוב לגליזציה מלאה, והיא נמצאת כרגע בהליך חקיקה כדי להסדירו, ככל הנראה עוד השנה.

– חברת ‘קהירון’ הקולומביאנית (סימול: V) קיבלה השבוע השקעה של 25 מ’ דולר תמורת מניות מקונסורציום של חתמים. מטרת הגיוס היא לאפשר את התרחבות החברה במדינות בהן היא פועלת: קולומביה, מקסיקו ואורגוואי.

שורש הענף

סין היא אחת המדינות השמרניות ביחס לקנאביס, ומתקיימת בה מדיניות ואכיפה קשוחות. גם קנאביס רפואי אינו חוקי במדינה. יחד עם זאת, המדינה הבינה את הפוטנציאל הכלכלי הגלום ב-CBD, ושניים מתוך 34 המחוזות במדינה אישרו גידולי המפ לצורך הפקת CBD.

השקעות בעולם הקנאביס - סין מצטרפת למשחק
סין מצטרפת אל המירוץ ל-CBD. גידול המפ מתחיל עוד השנה

מחוז Yunnan הקצה כבר למספר חברות מקומיות שטחים בהיקף כ- 144 אלף דונם לגידולי המפ. זהו שטח שגדול כמעט פי 3 משטחה של תל אביב, שמוכשר למטרה כבר בימים אלו.

מחוז Heilongjiang הקצה רק בתחילת אפריל שטח של כ- 13 אלף דונם, בערך כשטחה של רמת גן, לחוות המפ ומתקן מיצוי עבור חברת ‘Shineco’ (סימול: TYHT). בחודש הזה החברה כבר הספיקה להכשיר את הקרקע, והשבוע הודיעה ששתלה המפ לפיילוט בשטח בגודל של 333 דונם.

שבוע טוב לכולם.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות