ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מדד הקנאביס

מדד הקנאביס – השקעות קנאביס בשוק ההון – סקירה שבועית (20.1)

שתפו את החברים

מדד הקנאביס הצפון אמריקאי יורד השבוע בשיעור קל של 0.7%, עקב ירידה במספר מניות מפתח כולל “מניית העם” של טילריי שירדה בשיעור של 25% בסך הכל. מנגד, חברה ‘אורורה’ ממשיכה להתרחב והופכת לאימפריית מותגים בענף הקנאביס בארה”ב. הענף בכללותו מדד…

מדד הקנאביס הצפון אמריקאי יורד השבוע בשיעור קל של 0.7%, עקב ירידה במספר מניות מפתח כולל “מניית העם” של טילריי שירדה בשיעור של 25% בסך הכל. מנגד, חברה ‘אורורה’ ממשיכה להתרחב והופכת לאימפריית מותגים בענף הקנאביס בארה”ב.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) רשם השבוע ירידה קלה של 0.7%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 3.7% והדאו ג’ונס עלה בכ- 4.7%.

הפרחים שעל הענף

מדד הקנאביס

– חברת ‘אורורה‘ (סימול: ACB) הודיעה בתחילת השבוע על רכישה של חברת הקנאביס ‘Whistler’. החברה הנרכשת מייצרת קנאביס אולטרה פרימיום הנמכר במחיר ממוצע של 18 דולר לגרם, ולאחר הרחבת המתקן הנוכחי שלה תוכל לייצר 5 טון בשנה.

בהמשך השבוע הודיעה ‘ארורה’ כי תגייס אג”ח להמרה בהיקף של 300 מיליון דולר. אמנם האג”ח להמרה יהיה לתקופה של חמש שנים, אך המשקיעים כנראה שבעו מדילולים, ולכן לאחר העליות של תחילת השבוע ירדה המניה וסגרה את השבוע בירידה של כ- 2.8%.

– הרכישה של ‘Whistler’ היא הרכישה התשיעית של ‘אורורה’ במהלך השנה האחרונה. אסטרטגיית הצמיחה שלה, קרי צמיחה על ידי רכישות, הביאה לכך שקבוצת אורורה מכילה כיום מספר מותגי קנאביס בפריסה רחבה: מותגים זולים לצד מותגי יוקרה, מותגי המפ, מותגים של אמצעי צריכה כמו מאיידים, מסחר אלקטרוני ועוד.

שוק הקנאביס בפריחה, אבל חלק מהמניות בירידה

לעומתה, החברה הגדולה בענף, ‘קאנופי’, נקטה באסטרטגיה הפוכה של צמיחה אורגנית: חיזוק מותג הדגל שלה, ה-‘Tweed’, והגדלת היקף הייצור באמצעות קבלת רישיונות נוספים. אפשר לומר שאורורה תהיה בית של מותגים כמו ‘פרוקטור אנד גמבל’, וקאנופי תהיה חברת מותג כמו ‘קוקה קולה’. בהקשר הזה מעניין לציין, כי ‘פרוקטור אנד גמבל’ נסחרת בשווי של כ-227 מיליארד דולר, כ-10% יותר מקוקה קולה.

– חברת ‘אפריה’ (סימול: APHA) שסבלה בחודש וחצי האחרונים מהתחקיר של השורטיסט, שטען כי עסקיה בדרום אמריקה נרכשו במחיר מוגזם ותוך מעורבות לא תקינה של מנהלי החברה, הודיעה השבוע כי מנכ”ל החברה יפרוש מתפקידו בחודשים הקרובים. במקביל הודיעה החברה כי הכנסותיה לרבעון האחרון יעמדו על יותר מפי 2 מהרבעון המקביל אשתקד.

– מניית העם ‘טילריי’ (סימול: TLRY) ספגה ירידות השבוע. זאת, לאור העובדה שמניות שנרכשו בהנפקה הראשונה לציבור ביולי האחרון השתחררו מתקופת החסימה שלהן. בסך הכל ירדה השבוע המניה בכ-25%.

– חברת ‘אורגניגרם’ (סימול: V) הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת המזון הקנדית Canada’s Smartest Kitchen (סימול CSK) לפיתוח שוקולד מבוסס קנאביס. לפי החקיקה שהוצגה בקנדה בדצמבר האחרון ועדיין לא אושרה סופית, ניתן יהיה לרכוש באופן חוקי מוצרי מזון מבוססי קנאביס בקנדה החל מאוקטובר 2019.

שורש הענף

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, הציג השבוע את תוכניתו ליישם לגליזציה מלאה של קנאביס לצרכי פנאי במדינה, שנוסדה לאחר שהשלטון המקומי גיבש חוות דעת חיובית במיוחד לגבי לגליזציה ופעל באופן מסודר כדי לקדם אותה במשך כשנה.

התכנית שמה דגש על גידול קנאביס בצורה חוקית בחלקים היותר עניים של המדינה, בדגש על עסקים בבעלות מיעוטים ונשים. “לגליזציה של קנאביס לצרכי פנאי”, אמר קומו, “תעצור את ההשפעה הבלתי מידתית על קהילות השחורים וההיספנים. בואו וניצור תעשייה המעצימה את הקהילות העניות ששילמו את המחיר ולא את התאגידים העשירים שמגיעים כדי להרוויח”.

השקעות קנאביס
לגליזציה בניו יורק תפתח את הדלת לעולם הקנאביס האמיתי

על אף הרוח הסוציאליסטית הנושבת מלשכת המושל, מטרת המהלך היא קודם כל כלכלית: מדינת ניו יורק צופה להכניס לקופתה כ-300 מיליון דולר בשנה ממסים על הקנאביס לצרכי פנאי.

בראייה רחבה, ללגליזציה המלאה בניו יורק עשויה להיות השפעה כלכלית שתיפרס הרבה מעבר לגבולות המדינה. ניו יורק היא מודל לחיקוי לא רק למדינות אחרות בארה”ב, אלא גם לערים הגדולות בעולם. לגליזציה מוצלחת בבירת העסקים של העולם תפתח לרווחה את דלת הלגיטימיות של השימוש בצמח לצרכי פנאי, בארה”ב ומחוצה לה.

שבוע מוצלח.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. רפי |

    מה עם הייצוא? מישהו יודע?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות