ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס בשוק ההון - שבוע מירידה לעלייה

השקעות קנאביס בשוק ההון – שבוע מירידה לעלייה

שתפו את החברים

מדד הקנאביס הצפון אמריקאי רשום של שבוע של עלייה מתונה ובסך הכל חצי שנה של עלייה מאד משמעותית אשר במהלכה הוא הוסיף לערכו כמעט 50% מאז הלגליזציה בקנדה. החברות הישראליות ירדו קצת מהעץ של הייצוא, וכרגע כמעט כולן רושמות ירידות…

מדד הקנאביס הצפון אמריקאי רשום של שבוע של עלייה מתונה ובסך הכל חצי שנה של עלייה מאד משמעותית אשר במהלכה הוא הוסיף לערכו כמעט 50% מאז הלגליזציה בקנדה. החברות הישראליות ירדו קצת מהעץ של הייצוא, וכרגע כמעט כולן רושמות ירידות קלות עד בינוניות.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) רשם השבוע עלייה של כ- 2.5%. להשוואה, הנאסד”ק והדאו ג’ונס עלו השבוע בכ- 0.6% כל אחד.

מתחילת השנה עלה המדד בכ- 43.2%. נקודת השיא אליה הגיע המדד נרשמה באמצע אוקטובר 2018, יומיים לפי כניסתה לתוקף של הלגליזציה המלאה בקנדה. אם נשווה את המדד היום לנקודת השיא של אמצע אוקטובר, נגלה כי הוא עדיין נמוך מהשיא בכ- 19%.

הפרחים שעל הענף

– בתחילת השבוע הודיעה חברת הדירוג ‘סטנדרט אנד פורס’ כי היא תוסיף את קרן ‘הריט’ המתמחה בחוות קנאביס רפואי, ‘Innovative Industrial Properties’ (סימול: IIPR) למדד  600 SmallCap. משמעות ההודעה היא שקרנות ותעודות סל העוקבות אחר המדד התחילו השבוע לרכוש מניות של החברה, והיא עלתה השבוע בכ- 9.6%.

חברה הקנאביס הקולומביאנית ‘קהירון’ (סימול: KHRN.V) הודיעה השבוע כי נבחרה להכשיר רופאים במקסיקו לשימוש בקנאביס רפואי. משמעות ההודעה היא דריסת רגל ראשונה ומשמעותית במקסיקו, מדינה עם כ- 130 מיליון תושבים. מניית החברה עלתה השבוע בכ- 27%.  

השקעות קנאביס בשוק ההון - סקירה שבועית
לא רק באירופה וארה”ב – גם קולומביה ומקסיקו בדרך לקנאביס רפואי

מניית חברת התרופות GW (סימול: GWPH) התנדנדה השבוע. כזכור, GW היא החברה הראשונה, והיחידה עד כה, שקיבלה אישור FDA לתרופה מבוססת קנאביס, המטפלת בסוגים מסויימים של אפילפסיה לילדים. בתחילת השבוע ירדו מניות החברה בעקבות פרסום של אבא לילד המטופל בתרופה שטען כי לא ניתן להשיג אותה בארה”ב. ביום שישי שבו מניות החברה לעלות בעקבות המלצה חיובית מאנליסט של גוגהיים. בסך הכל סיימה GW את השבוע ללא שינוי.

מניות הקנאביס הישראליות המשיכו לדשדש השבוע. למעט אינטרקיור כולן רשמו ירידות. עמיר שיווק ירדה בכ- 3.9%, הרודיום ירדה בכ- 3.3%, טוגדר ירדה בכ- 8.5% ומדיקל ירדה בכ- 5.6%. אינטרקיור הודיעה השבוע כי תמנה למנכ”ל החברה קנדוק את אלוף (מיל’) ניצן אלון, ומנייתה עלתה בכ- 2.5%.

שורש הענף

חברת החדשות CBS פרסמה השבוע כתבה נרחבת המסבירה מדוע לדעתם קנאביס רפואי יאושר בארה”ב ברמה הפדרלית עוד במהלך 2019. כזכור, בארה”ב קנאביס רפואי אינו חוקי ברמה הפדרלית, אלא כל מדינה מחוקקת חוקי פנימיים המסדירים שימוש בקנאביס רפואי או קנאביס לצרכי פנאי.

כיום יש אישור לשימוש בקנאביס רפואי ב- 33 מדינות, כלומר אם אכן תאושר רפורמה פדרלית המשמעות המיידית היא הוספה של 17 מדינות למניין המדינות שתושביהן יוכלו לקבל מרשם לקנאביס רפואי.

השקעות קנאביס בשוק ההון
קנאביס בארה”ב – שוק לגיטימי בצמיחה קבועה

עם זאת, המשמעות הכלכלית היא רחבה הרבה יותר. לאחר רפורמה פדרלית עשויות להיפתח בפני חברות הקנאביס אפשרויות רבות שכיום סגורות בפניהן, למשל: פתיחת חשבון בנק בארה”ב, שינוע של סחורה בין מדינות בתוך ארה”ב, רישום למסחר בבורסה בארה”ב, רכישה של מניות החברות על ידי קרנות סל זרות, וכמובן האפשרות שתוכל להשפיע גם על החברות הישראליות – לייבא מוצרי קנאביס רפואי לתוך ארה”ב.

שבוע מוצלח לכולם.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות