ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס בשוק ההון - סקירה שבועית (13.1)

השקעות קנאביס בשוק ההון – סקירה שבועית (13.1)

שתפו את החברים

מדד הקנאביס עלה השבוע בצורה משמעותית, בעיקר בזכות דו”ח בנקאי חדש שצפה עתיד מזהיר להתפתחות התעשייה הירוקה בארה”ב וקנדה גם בשוק הרפואי וגם בשוק הפנאי. בזירה הבין לאומית, טורקיה הביעה עניין בגידול המפ, שבפני עצמו הולך ומתגבש עם הזמן לכדי ענף…

מדד הקנאביס עלה השבוע בצורה משמעותית, בעיקר בזכות דו”ח בנקאי חדש שצפה עתיד מזהיר להתפתחות התעשייה הירוקה בארה”ב וקנדה גם בשוק הרפואי וגם בשוק הפנאי. בזירה הבין לאומית, טורקיה הביעה עניין בגידול המפ, שבפני עצמו הולך ומתגבש עם הזמן לכדי ענף כלכלי משתלם להשקעה.

הענף בכללותו

שבוע חיובי במיוחד עבר על מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR), עם עלייה של כ- 11.9%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 3% והדאו ג’ונס עלה בכ- 2.5%.

הפרחים שעל הענף

– חברת הבנקאות להשקעות ‘פייפר ג’פרי’ (‘Piper Jaffray’) השיקה לראשונה ביום רביעי האחרון דו”ח סיקור לענף הקנאביס. להערכתם, קצב אישור השימוש בקנאביס רפואי או בקנאביס לצרכי פנאי רק הולך וגדל, כך ששוק הקנאביס יגיע בשנים הקרובות להיקף מכירות של בין 250 ל- 500 מיליארד דולר, הרבה יותר מהתחזיות האופטימיות הראשוניות.

ג’פרי העניקו מחירי יעד ל- 12 חודשים לשתי חברות הגדולות בענף: טילריי (90$): (סימול TLRY) וקנופי (40$): (סימול CGC).

– נוסף לרוח הגבית שקיבלה קנופי מג’פרי, היא הודיעה ביום רביעי על פתיחת פעילות בפרו, ובעלי החברה הודיעו כי ימשיכו להחזיק במניותיה לפחות עוד רבעון. כתוצאה מכך עלו מניות החברה השבוע בכ- 38%.

– חברת ‘אלאלפיה’ (סימול: V) קיבלה אף היא רוח גבית השבוע, במאמר שפורסם ברשת התקשורת ‘CFN Media Group’. המאמר הדגיש את יתרונות החברה: אלאפיה היא לפני הכל רשת של מרפאות לטיפול באמצעות קנאביס, המטפלת בכ- 50,000 מטופלים ברחבי קנדה.

השקעות קנאביס בשוק ההון - סקירה שבועית (13.1)
המדד השבועי בעלייה והצפי לעתיד ורוד

ברבעון הקרוב תתחיל ‘אלאלפיה’ גם לייצר, ותיהנה משני יתרונות מובנים: הלקוחות שיצרכו את הקנאביס הרפואי כבר מטופלים אצלה, והיא מייצרת שמנים באיכות הגבוהה ביותר בזכות הרכישה של יצרנית השמנים ‘EMBLEM’. בסיכום, מניות החברה עלו השבוע בכ- 15%.

– חברת הקנאביס הקנדית ‘קנטרסט’ (סימול: TRST) הודיעה ביום שלישי האחרון על כוונתה לרשום את מניות החברה למסחר בבורסה של ניו יורק, ה-NYSE. חברות הנסחרות בניו יורק זוכות ליותר חשיפה למשקיעים ולסיקור מוגבר של אנליסטים וכלי תקשורת. כתוצאה מכך עלו מניות החברה בכ- 11.4%.

– חברת ‘קונסטליישן ברנס’, יצרנית בירה ‘קורונה’ (סימול: STZ), המוכרת לנו בזכות השקעת הענק של 4 מיליארד דולר בקנופי, פרסמה השבוע דוחות כספיים. החברה דיווחה על רווח רבעוני של 303 מ’ דולר, ירידה של כ- 38% ביחס לרווח ברבעון המקביל בשנה שעברה.

רוב הירידה נובעת מההוצאות הגבוהות שהיו לחברה כתוצאה מההשקעה בקנופי. ביום הדיווח (רביעי) ירדו מניות החברה בכ- 12%, אך לאחר מכן “נזכרו” המשקיעים בסינרגיה הצפויה בין החברות לטווח הבינוני והארוך והמניה שבה לעלות. בסה”כ סגרה ‘קונסטליישן’ את השבוע עם ירידה של כ- 5.9% בסך הכל.

שורש הענף

תמיכה מפתיעה לגידול המפ נרשמה השבוע מכיוון טורקיה. נשיא טורקיה, טאיפ ארדואן, הודיע השבוע בנאום לקונגרס כי טורקיה תתחיל בפיילוט לגידול המפ תעשייתי, שיחליף שימוש רבים שנעשים כיום בפלסטיק. מסתבר שגידול המפ יכול לאחד אפילו שני מנהיגים כמו ארדואן וטראמפ.

שבוע מוצלח.

 
הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות